راهنمای سفر به یاسوج

یاسوج بهشت دوستداران طبیعت و طبیعت‌گردی است. اطراف شهر در تابستان آن‌قدر سرسبز و دیدنی‌ است که داغی و خشکی تابستان را به‌خاطره‌ای دوردست در ذهن شما تبدیل می‌کند.

یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد است که رشته کوه دنا آن‌را در دل خود جا داده است. خواه اهل کوهنوردی باشید،‌ به اسکی علاقه‌مند باشید یا دوستدار طبیعت،‌ این منطقه برای شما جذاب خواهد بود.تابلوی ورودی شهر خبر از وجود آبشارهای فراوان در این منطقه می‌دهد.

بهترین کار این است که سوار بر ماشین شخصی، چند روز زمان بگذارید و راهی یاسوج و روستاهای زیبای اطرافش شوید. این منطقه زمستان‌ها برای اسکی و تابستان‌ها برای طبیعت‌گردی انتخابی عالی است.

درباره یاسوج بیشتر بخوانید:

آب‌ و‌ هوای یاسوج

اطلاعات ضروری یاسوج

راهنمای سفر به یاسوج

اقامت در یاسوج

حمل و نقل عمومی در یاسوج

جاهای دیدنی یاسوج

مراکز خرید یاسوج

رستوران‌‌ های یاسوج

سوغات یاسوج

آب‌ و‌ هوای یاسوج

یاسوج

یاسوج شهر سردی است که زمستان‌های پر از برف و تابستان‌های دلپذیری دارد. اگر اهل اسکی نیستید، بهترین زمان سفر به یاسوج می‌تواند تابستان باشد.

اطلاعات ضروری یاسوج

چشم‌اندازی از یاسوج

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: هومن باقرپور)

کد یاسوج: ۰۷۴

فاصله از تهران: ۷۵۸ کیلومتر

مدت سفر زمینی: حدود ۸ و نیم ساعت

مدت سفر هوایی: ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه

راهنمای سفر به یاسوج

یاسوج

مسیر سفر زمینی از تهران به یاسوج از اتوبان تهران – قم آغاز می‌شود. در این مسیر از کاشان و اصفهان می‌گذرید و به یاسوج می‌رسید.

اگر مایل باشید با اتوبوس سفر کنید، حرکت شما از پایانه جنوب خواهد بود.

البته ما پیشنهاد می‌کنیم با ماشین شخصی به یاسوج سفر کنید. جاذبه‌های طبیعی زیادی بیرون شهر قرار دارند و با ماشین شخصی به‌راحتی می‌توانید برای بازدید از آن‌ها و طبیعت‌گردی برنامه‌ریزی کنید. 

اگر سفر هوایی را ترجیح می‌دهید، باید بدانید قیمت بلیط هواپیما از همه موارد فوق گران‌تر است. 

اقامت در یاسوج

یاسوج شهر گرانی نیست و در واقع یکی از ارزان‌ترین مقصدهای داخلی به شمار می‌رود. 

هتل های لوکس

هتل آزادی یاسوج

عکس از جاباما (عکاس: نامشخص)

هتل پارسیان آزادی از لوکس‌ترین هتل‌ های یاسوج محسوب می‌شود. 

هتل‌های ارزان

هتل جهانگردی یاسوج

عکس از وب‌سایت ittic.com (عکاس: نامشخص)

هتل ارم در خیابان هفت تیر یاسوج قرار دارد و هتل جهانگردی در مرکز شهر واقع شده است و با هزینه مناسب‌تری می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. 

حمل و نقل عمومی در یاسوج

یاسوج

عکاس: افشین موحدپور 

کرایه‌ تاکسی‌های خطی در یاسوج معقول و مناسب است. بهتر است روی زمان و مسیر حرکت اتوبوس‌ درون‌شهری در یاسوج حساب باز نکنید. با توجه به این‌که آبشارها و مکان‌های دیدنی طبیعی یاسوج خارج از شهر هستند،‌ بهتر است با ماشین شخصی سفر کنید. اگر بدون ماشین به یاسوج رسیدید، دردسترس‌ترین گزینه تاکسی یا تاکسی تلفنی است.

جاهای دیدنی یاسوج

تل خسرو یاسوج

آبشار یاسوج و اطراف آن معروف‌ترین و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی یاسوج است. پارک ساحلی، پارک مهرورزی، تنگ مهریان، پیست اسکی کاکان یا دنا، دریاچه‌ سد شاه قاسم، تنگ گنجه‌ای، پارک جنگلی، امامزاده فرج‌الله، تل خسروی و موزه‌ مردم‌شناسی جاذبه‌های گردشگری یاسوج به شمار می‌روند.

اگر تا یاسوج بروید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به شهر سی‌ سخت در ۳۵ کیلومتری یاسوج سر بزنید که طبیعت بسیار زیبا و تماشایی دارد، مانند منطقه حفاظت‌شده‌ دنا، چشمه میشی، چشمه تاگی، چشمه سیاه، چشمه ریزک، چشمه توف و منطقه‌ کوه گل.

مراکز خرید یاسوج

جمعه بازار یاسوج

اگر روز جمعه در یاسوج بودید، می‌توانید به جمعه بازار سر بزنید و انواع خوراکی، ظرف مسی و پوشاک را در آنجا پیدا کنید. مرکز تجاری اطلس در خیابان مطهری، مجتمع بزرگی است که علاوه بر گشت و گذار و خرید، می‌توانید بچه‌ها را در شهربازی آن سرگرم کنید. پاساژ ملت و پاساژ امید مرکزخریدهای دیگر در یاسوج هستند.

رستوران‌ های یاسوج

رستوران ونوس یاسوج

عکس از گوگل‌مپ (عکاس: محسن ماکی آبادی)

رستوران‌‌های باجناق‌ها، ونوس، شاندیز، باباکوهی، بختیاری و مبین از بهترین‌ رستوران های یاسوج هستند که غذای ایرانی باکیفیت ارائه می‌کنند. غذای رستوران‌ هتل همیشه یک گزینه‌ مطمئن در سفر به‌ شمار می‌رود. در یاسوج هم می‌توانید به رستوران هتل‌ها سر بزنید که البته کمی گران‌تر هستند. پیتزا های بای،‌ فست فود گلف، فست‌فود رز و ساندویچی لذیذ از فست‌فودهای معروف و خوب یاسوج هستند.

کافی‌شاپ هزار و یک شب و کافه فنجون برای رفع خستگی و صرف میان‌وعده انتخاب‌های خوبی به‌نظر می‌رسند.

سوغات یاسوج

لباس محلی یاسوج

کنگر، قارچ کوهی، بیلهر، کارده، لیزم و کرفس گیاهان کوهی هستند که در کمتر جای دیگری پیدا می‌کنید. اگر در بهار و تابستان گذرتان به یاسوج افتاد، از این سبزیجات خرید کنید و از فروشنده دستور پخت آن‌ها را هم بپرسید. گل‌گاو‌زبان و بابونه یاسوج بسیار باکیفیت است. عسل را فراموش نکنید و گردو، کشک، روغن حیوانی، سیب و انگور را در لیست خرید سوغاتی قرار بدهید.

سوغات یاسوج

عکاس: امین قنبری

صنایع دستی هر شهر بهترین یادگاری است. از یاسوج می‌توانید گبه، گلیم، فرش، آینه‌دان و لباس‌های محلی رنگارنگ تهیه کنید. 

نویسنده: مهتاب خسروشاهی

عکس‌های گالری از گوگل مپ؛ عکاسان: شایان آموس، مصطفی متقی نیا، Leila R

از کجا شروع کنیم

یاسوج در یک نگاه

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map

کجا رو ببینیم