کیفیت هوای تهران برای دومین روز متوالی در شرایط سالم قرار گرفت

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
 کیفیت هوای تهران برای دومین روز متوالی در شرایط سالم قرار گرفت

به گفته معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای تهران با توجه به کاهش غلظت آلاینده‌های جوی، برای دومین روز متوالی در شرایط سالم قرار دارد.

 

محمد رستگاری گفت:

براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز، با شاخص ۸۸ در شرایط سالم قرار گرفته است. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، نسبت به روز گذشته با ۱۰عدد کاهش، در حد مجاز بوده و بر روی عدد ۸۸ قرار دارد. میزان غلظت آلاینده های منواکسیدکربن نیز در همین مدت از ۳۸ به ۳۲ و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۵۹ به ۵۱ کاهش یافته است.

 ایستگاه‌های فرمانداری شهرری(منطقه ۲۰)، پارک قائم (منطقه ۱۸) و شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص اعداد ۱۴۰، ۱۲۵ و ۱۱۴ آلوده ترین مناطق تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 ایستگاه شهرک چشمه (منطقه ۲۲) با عدد ۵۳ و ایستگاه‌های های اقدسیه (منطقه ۱) و گلبرگ (منطقه ۸) نیز هر دو با عدد ۵۹ پاک ترین نقاط شهر تهران دراین مدت بودند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه