توقف عملیات عمرانی در حریم کوه مبارک جاسک

مینا داودی
مینا داودی شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
توقف عملیات عمرانی در حریم کوه مبارک جاسک
مدیرکل میراث فرهنگی استان هرمزگان گفت: با پیگیری های به عمل آمده، عملیات عمرانی در محوطه ی تاریخی کوه مبارک جاسک متوقف شده اما پیش از توقف در ۱۰ درصد از بخش حریم تاریخی، خاک برداری صورت گرفته است.
محسن ضیایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارن افزود:
شایعاتی در منطقه وجود دارد که در ابتدا، مردم روستای کوه مبارک، از این مساله مطلع شده اند و موضوع را از طریق نامه اعتراض آمیز و مکاتبه با اداره میراث فرهنگی در میان گذاشته اند، در حالی که اولین بار دوشنبه ی هفته گذشته، اعضای یگان حفاظت میراث فرهنگی در حال گشت زنی، متوجه انجام عملیات عمرانی در محوطه ی تاریخی کوه مبارک شده و این موضوع را بلافاصله به ما اطلاع دادند.
وی ادامه داد:
پس از اطلاع، فرمانده یگان حفاظت وکارشناسان اداره کل میراث فرهنگی برای بازدید در منطقه حضور پیدا کردند و بعداز پیگیری، مسولین اجرایی عملیات عمرانی از تاریخی بودن محوطه، اظهار بی اطلاعی کردند.
ضیایی تصریح کرد:
پیگیری های ما به این منتج شد که گروه عملیات عمرانی در حریم کوه مبارک ، که مربوط به یک نهاد بود، در نهایت تعامل عملیات را متوقف کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان هرمزگان خاطرنشان کرد:
طبق رایزنی های انجام شده با این نهاد در جاسک، مقرر شد تا برای توضیح و شفافیت درباره حوادث انجام شده،جلسه ی مشترکی با حضور نمایندگان مردمی محل و نمایندگان شورای روستای کوه مبارک برگزار شود.
منبع: ایرنا  

مطالب مرتبط:

دیدگاه