۸ دانشگاه برتر انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی

عماد جعفری
عماد جعفری یکشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
۸ دانشگاه برتر انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی

تحصیل در انگلیس شاید آرزوی بسیاری از دانشجویان باشد؛ این کشور دانشگاه‌های بسیاری دارد که در این مقاله برترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اگر تصمیم دارید در انگلستان ادامه تحصیل بدهید، باید گفت یکی از بهترین انتخاب‌ها را در ذهن دارید. با این انتخاب نه‌تنها از مزیت تحصیل در قاره اروپا بهره‌مند می‌شوید، بلکه در کشوری تحصیل می‌کنید که فهرستی بلندبالا از بهترین دانشگاه‌های جهان را پیش رویتان قرار می‌دهد. از کارشناسی تا پست دکتری گرفته در هر مقطع تحصیلی که قصد ادامه تحصیل داشته باشید، دانشگاهی مناسب با نیازهای شما وجود دارد. در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور، دفاتر امور بین‌الملل وجود دارد که در دریافت ویزا، کمک‌هزینه تحصیلی و در صورت لزوم گذراندن دوره‌های زبان به شما کمک خواهند کرد. با در نظر گرفتن گستردگی که در شمار دانشگاه‌ها و شهرهای مطرح انگلستان وجود دارد، شاید انتخاب دانشگاه مناسب محل تحصیل کمی گیج‌کننده به خاطر برسد. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور باید معیارهایی چون اعتبار دانشگاه، شهری که دانشگاه در آن واقع شده، تعداد دانشجویان  بین‌المللی و کمک‌هزینه‌هایی که دانشگاه به دانشجویان اختصاص می‌دهد را در نظر داشت. با کجارو همراه باشید تا با در نظر گرفتن این معیارها ۸ دانشگاه برتر انگلستان برای ادامه تحصیل را به شما معرفی کنیم.

۱. دانشگاه آکسفورد (Oxford University)

117103-004-35E6732D

به‌احتمال خیلی قوی تاکنون نام دانشگاه آکسفورد را شنیده‌اید. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان دنیاست. جالب است بدانید برخی از صحنه‌های فیلم هری پاتر در این دانشگاه فیلم‌برداری شده است. حدود یک‌سوم دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. این آمار در مورد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه جالب‌توجه‌تر می‌شود، چیزی حدود ۶۳ درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آکسفورد از خارج بریتانیا به این دانشگاه آمده‌اند.

oxford_landscape2

این دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلفی از علوم انسانی گرفته تا پزشکی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا برای تحصیل است. آکسفورد که در شمال غرب لندن پایتخت انگلستان واقع شده، حدود ۹۰ دقیقه با این شهر فاصله دارد. پردیس این دانشگاه، فوق‌العاده دیدنی است و شهر آکسفورد از گذشته‌های دور مهد صنعت و کارخانه‌های لبنی بریتانیا بوده است.

۲. دانشگاه کینگستون (Kingston University)

kingston-university-90e89d4-5

دانشگاه کینگستون یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های بریتانیا است. این دانشگاه که حدود ۳۰ دقیقه با لندن فاصله دارد، در سمت جنوب غربی این شهر و در نزدیکی رودخانه تیمز بنا شده است. این دانشگاه بورس‌های تحصیلی بسیار زیادی برای مقطع تحصیلات تکمیلی خود در نظر گرفته که بخش زیادی از این کمک‌هزینه‌های تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی اختصاص می‌دهد. پردیس این دانشگاه تا حدودی جمع‌وجور است، اما گزینه‌های زیادی برای اقامت در نزدیکی دانشگاه برایتان وجود دارد.

687eb00-kingston-university-852f7d6-10 کینگستون شهری دیدنی است که روی رودخانه تیمز قرار گرفته و در میان علاقه‌مندان خانه‌های قدیمی بریتانیایی طرفداران بسیاری دارد. زمستان‌های این شهر ملایم بوده و در تابستان‌ها، شهر چهره‌ای رنگارنگ به خود می‌گیرند که موردعلاقه دانشجویان این دانشگاه است. جالب است بدانید یکی از رشته‌های این دانشگاه، نوشتن سفرنامه است که کلاس‌های آن به‌مدت دو ساعت در هفته و در طی یک سال برگزار می‌شود.

۳. دانشگاه منچستر (University of Manchester)

Universtity_Of_Manchester_Whitworth_Hall

دانشگاه منچستر با حدود ۸۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی، یکی از بیشترین گوناگونی‌ها در جمعیت دانشجویان بریتانیا رادار است. این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته، در بدو ورود به فرودگاه وسایل دانشجویان بین‌المللی از طرف دانشگاه به محل اقامتشان منتقل می‌شود. این دانشگاه جلسات ارائه اطلاعات دانشگاه برای جذب دانشجویان جدید را در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله تایلند، هنک کنگ و برونئی برگزار می‌کند. مسکن همه دانشجویان بین‌المللی که شهریه دانشگاه را پرداخت می‌کنند، تضمین‌شده است.

article-2630421-1DE8580900000578-105_634x413

منچستر شهری زنده و پر جنب‌وجوش در شمال غرب انگلستان است. هنرهایی چون موسیقی و معماری این شهر همچون تیم‌های فوتبالی که دارد، در طول سالیان متمادی شناخته‌شده و شاخص بوده است. دسترسی به این شهر هم از طریق هواپیما و هم اتوبوس و خطوط ریلی امکان‌پذیر است.

۴. دانشگاه کالج لندن (University College London)

UCL_Gower_Street

این دانشگاه که به دانشگاه جهانی لندن نیز شناخته می‌شود، محبوب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشجویان انگلستان است که هرساله در رده‌بندی کیو اس (QS World University Rankings) که هرساله فهرستی از بهترین دانشگاه‌های جهان را منتشر می‌کند، در میان ده دانشگاه برتر دنیا می‌درخشد. کلاس‌های این دانشگاه کم‌جمعیت هستند، به‌گونه‌ای که به‌ازای هر ۹ دانشجو در این دانشگاه یک استاد دانشگاه وجود دارد. حدود ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند و موضوعاتی که در این دانشگاه بر آن‌ها تمرکز می‌شود مرتبط با مسائل روز بین‌المللی است.

UCL_1913875b  

دانشگاه کالج لندن یا به‌اختصار UCL در محله بلومزبری (Bloomsbury) شهر لندن واقع شده و پارک زیبای ریجنت (Regent's Park)  و موزه بریتانیا در نزدیکی دانشگاه قرارگرفته‌اند. لندن را می‌توان یکی از پایتخت‌های جهان امروز دانست، بنابراین دانشجویان بین‌المللی در این شهر همیشه تفریحی برای لذت بردن از اوقات فراغت خود، پیش رو خواهند داشت.

۵. دانشگاه ساوتهمپتون (University of Southampton)

SOUTHAMPTON UNIVERSITY SCHOOL OF LIFE SCIENCES

در گزارشی اختصاصی که مجله تایمز در سال ۲۰۱۲ از میزان رضایت دانشجویان بین‌المللی از دانشگاه‌های بریتانیا منتشر کرد، این دانشگاه در رتبه ۷ ام دانشگاه‌های این کشور قرار گرفت. از میان ۲۲۰۰۰ دانشجوی این دانشگاه، حدود ۵۰۰۰ نفر دانشجوی بین‌المللی هستند. دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه تا سه سال پس از فراغت از تحصیل می‌تواند از مشاوره‌های حرفه‌ای مرتبط به کار رشته خود بهره ببرند و این دانشگاه با بسیاری از مراکز پژوهشی دنیا همکاری‌های فشرده‌ای دارد.

_DSC0342

شهر ساوتهمپتون  در سواحل جنوبی انگلستان واقع شده و دیوارهای قدیمی آن هنوز پا برجا هستند. این شهر مبدأ آغاز حرکت کشتی تایتانیک بود، که به‌احتمال‌زیاد با  آن آشنایی دارید. این شهر به‌دلیل وجود پارک‌ها و فضاهای سبز دیدنی و متعددی که دارد به شهر سبز (Green City) شهرت یافته و در تابستان میزبان جشنواره‌ها و فستیوال‌های بسیاری است.

۶. دانشگاه بریستول (Bristol University)

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

    بریستول اولین دانشگاه بریتانیا بود که زنان با حقوقی برابر با مردان در آن اجازه تحصیل داشتند. اولین دپارتمان درام بریتانیا در این دانشگاه پایه‌گذاری شد. این دانشگاه در زمینه‌های محیط زیستی نیز نقش موفقی ایفا کرده به‌طوری که تاکنون جایزه گرین ایمپکت (Green Impact Award) را از آن خود کرده و عنوان دانشگاه تجارت عادلانه '(Fairtrade University) را به خود گرفته است. اطلاعات مربوط به ویژگی‌های حومه این دانشگاه در وب‌سایت این دانشگاه در دسترس دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته است.

WillsMemLibrary

این دانشگاه در مرکز شهر بریستول در جنوب غربی انگلستان واقع شده است. بریستول شهری پررونق و در عین حال آرام و پر از کافه‌ها، موزه‌ها و فروشگاه‌های مختلف است. این شهر در سال ۲۰۰۸ به مرحله پایانی انتخاب پایتخت فرهنگی اروپا راه یافت.

۷. دانشگاه باکینگهام (University of Buckingham)

11

دانشگاه باکینگهام تنها دانشگاه خصوصی بریتانیا با منشور سلطنتی است که تنها ۱۰۰۰ دانشجو دارد. با این حال دانشجویان این دانشگاه از ۹۰ ملیت مختلف هستند و بیش از نیمی از این ۱۰۰۰ نفر را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. این دانشگاه پنج دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و پزشکی، هنر و زبان، تجارت و حقوق دارد. این دانشگاه در زمینه فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری‌های بیش از حدی انجام داده به‌گونه‌ای که دانشگاه باکینگهام  امروزه یکی از مدرن‌ترین محیط‌های دانشگاهی جهان را در اختیار دارد.

graduation-buckingham-2013-11

شهر باکینگهام شایر که حدود یک ساعت با لندن فاصله دارد، در شمال غرب این شهر واقع شده است. این منطقه که گونه‌های بومی بسیاری از حیوانات جزیره انگلستان را در خود جای‌داده است، یکی از جذاب‌ترین نواحی انگلستان برای علاقه‌مندان به حیات‌وحش است.

۸. دانشگاه ناتینگهام (University of Nottingham)

Trent-Building-lake-u

شهرت ناتینگهام تنها به نام رابین هود نیست، دانشگاه این شهر نیز نقش مهمی در شناساندن نام این شهر به جهان داشته است. این دانشگاه در فهرست رده‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان کیو اس (QS World University Rankings) در زمره یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است. دانشگاه ناتینگهام بر انترناسیونالیست بودن (داشتن نگاهی فرا ملی‌گرا) تأکید ویژه‌ای دارد، بنابراین برای دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه یکی از بهترین انتخاب‌ها است. این دانشگاه علاوه بر شهر ناتینگهام در چین و مالزی هم پردیس‌هایی دارد.

university-of-nottingham-ningbo-china

دانشگاه ناتینگهام انگلستان از چهار پردیس مجزا تشکیل‌شده است. شهر ناتینگهام در میان مزارع سرسبز منطقه میدلندز و درنزدیکی رودخانه زیبای ترنت واقع شده است. به نظر می‌رسد پس از معرفی این دانشگاه‌ها، در اینکه کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید کمی مردد شده باشید. باید بگویم انتخاب اشتباهی در کشوری که بسیاری از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه‌های دنیا را در خود جای‌داده است وجود ندارد و تحصیل در هریک از دانشگاه‌های ذکر شده، می‌تواند بهترین‌ها را برای آینده شما رقم بزند. 

مطالب مرتبط:

منبع gooverseas

دیدگاه