ارزان ترین دانشگاه های انگلیس را بشناسید

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۴
ارزان ترین دانشگاه های انگلیس را بشناسید

کشور انگلیس یکی از بهترین مراکز برای ادامه تحصیل محسوب می‌شود، اما شهریه‌های دانشگاه‌های این کشور نسبتا بالا است. البته دانشگاه‌های ارزان‌قیمت نیز در این کشور وجود دارد.

در انگلیس پنج مرکز وجود دارند که نسبت به دانشگاه‌های این کشور که شهریه بالایی دارند، قیمت‌های آن‌ها مناسب تر است. این پنج دانشگاه را به نقل از یو. هرالد در ادامه معرفی می‌کنیم.

۱- دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در دان‌دی قرار دارد. این دانشگاه یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلیس است. دانشگاه آلبرتا سالانه از شهریه‌ها، هزینه خوابگاه، هزینه غذا و شست‌و‌شوی لباس، مبلغ ۱۵ هزار و ۸۸۰ پوند دریافت می‌کند. یک دوره کارشناسی در این دانشگاه، در طول سه سال هزینه‌ای حدود ۵۰ هزار پوند دارد.

۲- دانشگاه استرلینگ

دانشگاه استرلینگ

دانشگاه استرلینگ در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده و در اسکاتلند قرار دارد. دانشگاه استرلینگ توجه ویژه‌ای به تحقیقات دانشگاهی دارد. مجموع هزینه‌های دانشگاه آلبرتا شاید وسوسه برانگیز باشد اما بهتر است بدانید شهریه دانشگاه استرلینگ سالانه ۶۷۵۰ پوند است.

۳- دانشگاه کشیشی گراس‌تست

دانشگاه گراس تست

دانشگاه گراس‌تست در سال ۱۸۶۲ تاسیس شد و کار خود را به‌عنوان کالج آموزش دبیر آغاز کرد. دانشگاه گراس‌تست در لندن قرار دارد. این دانشگاه در سطح کارشناسی دوره‌های مختلفی ارائه می‌کند و شهریه آن سالانه ۷ هزار پوند است. اگر به استفاده از باشگاه بدن‌سازی علاقه دارید می‌توانید سالانه با پرداخت ۱۰۸ پوند در باشگاه ثبت نام کنید.

۴- دانشگاه ملکه مارگارت

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اسکاتلند نسبتا مناسب است. دانشگاه ملکه مارگارت در سال ۱۸۵۷ به‌عنوان مرکز ویژه بانوان در لوتیان شرقی تاسیس شد اما امروزه آقایان را هم پذیرش می‌کند. شهریه این دانشگاه سالانه ۷ هزار پوند است و در مقطع کارشناسی در رشته‌های علوم انسانی، فرهنگ، سلامت و تجارت دانشجو می‌پذیرد.

۵- دانشگاه سنت‌دیوید ولز

دانشگاه سنت دیوید ولز

دانشگاه سنت‌دیوید ولز در شهر سوانسی قرار دارد. این دانشگاه یکی از ارزان‌قیمت‌ترین دانشگاه‌ها در محدوده ولز است که هزینه تحصیل در دوره کارشناسی سه ساله آن حدود ۵۰۰۰۰ پوند است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه