۷ شهر کوچک اما دیدنی در اروپا

مریم حیدرشناس | یکشنبه, ۱۴ شهریور ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

معمولاً کسانی که قصد سفر به اروپا را دارند، شهرهای بزرگ آن را انتخاب می‌کنند. شهرهایی که خاطرات فیلم‌ها و نمایشنامه‌های تلویزیونی را برای آن‌ها تداعی می‌کند. شهرهایی مثل پاریس، لندن، مادرید، بارسلونا، آمستردام و بروکسل. با کجارو همراه باشید تا به شما ثابت کنیم که شهرهای کوچک هم می‌توانند دیدنی باشند.

در قاره‌ اروپا با فرهنگ‌های بسیار متنوع، اغلب شهرهای کوچکی دیده می‌شود که در آن‌ها فرهنگ‌های قومی می‌درخشند. در واقع شهرهای بزرگ اروپا همیشه به عنوان مکانی منحصربه‌فرد در خاطر ما می‌مانند. در حالی که این شهرهای کوچک‌تر هستند که جاذبه‌های دنیای کهن را با فرهنگ دنیای امروز حفظ می‌کنند.

نیس، فرانسه

نیس فرانسه

شهر نیس در جنوب کشور فرانسه در سواحل مدیترانه واقع شده و مرکز خط ساحلی فرانسه است. این شهر سال‌های زیادی مکانی لوکس برای اشراف اروپا و فرانسه بوده؛ اما امروزه تبدیل به مقصد گردشگری ساحلی برای عموم مردم شده است. ساحلی که در سایر نواحی فرانسه به هیچ عنوان دیده نمی‌شود. سواحل زیبای شهر و تفرجگاه قدیمی، بازتابی از تاریخ پویای این شهر است. هنرهای موجود در این شهر، آن را تبدیل به گردشگاهی خیرهکننده کرده است. علاوه بر موزه‌هایی که وقف آثارهنری «مارک چاگسال» و «هنری متیس» شده است، موزه هنرهای معاصر همچون گنجی گرانبها است که آثار هنری مدرن و معاصر متعلق به هنرمندان فرانسوی و بینالمللی را در خود جای داده است. ناحیه مرتفع تراس مانندی هم وجود دارد که چشم‌اندازی کلی از این شهر را می‌توان از بالای آن نظاره کرد.

علاوه بر هنر، غذاهای محلی نیس هم بسیار جالب توجه‌اند. به دلیل آب و هوای نسبتاً گرم شهر در طول سال، غذاهای محلی بسیاری وجود دارد که کاملاً تازه و خنک هستند. سالادها و نوشیدنی‌هایی که به عنوان غذایی سبک و فوری در ساحل طرفداران زیادی دارند.

لیوبلیانا، اسلوونی

لیوبلیا اسلوونی

لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی، به خاطر جمعیت جوان و فضاهای سبز فراوانش معروف شده است. این شهر در سال ۲۰۱۶ پایتخت سبز اروپا لقب گرفت. موزه‌ها و نمایشگاه‌های هنری بسیار زیاد لیوبلیانا فرهنگ و تمدن آن را به خوبی بیان می‌کنند. مرکز شهر ناحیه‌ای شلوغ از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های کوچک و مستقل است که حول رودخانه آرام لیوبلیانا واقع شده‌اند. جاذبه‌های این شهر کوچک آن را تبدیل به مقصدی گردشگری برای همه نوع گردشگری کرده است؛ از گردشگرانی که به دنبال تعطیلات رمانتیک هستند گرفته، تا آن‌هایی که خواهان ماجراجویی انفرادی هستند.

لیوبلیانا زیبایی‌های طبیعی بسیاری دارد؛ از جواهر اسلوونی، یعنی دریاچه بلد گرفته تا باغ‌های انگور و تولیدکنندگان روغن زیتون. در حاشیه مرکز شهر دو ناحیه مهم به نام‌های «متلکوا» و «تووارنا راگ» نقاط مهمی هستند که مهمانی‌های زیرزمینی و هنر خیابانی در آن‌ها به وفور دیده می‌شود.

فرایبورگ، آلمان

فرایبورگ آلمان

کشور آلمان به خاطر شهرهای کوچک و کهن خود شهرت یافته است. یکی از این شهرهای کوچک فرایبورگ است. این شهر به داشتن هوای نسبتاً خوب و دانشگاه‌های بزرگ معروف است. فرایبورگ شهری قرون وسطایی است که اکنون تبدیل به شهری جوان و پر جنب و جوش شده است. اگرچه شهرهای دیگر آلمان فرهنگ غنی‌تری نسبت به فرایبورگ دارند، اما دیدنی‌ها و گشتنی‌های این شهر بیش از حد زیاد است. مثلاً راه رفتن در جنگل سیاه تا کوه اسچلوسبرگ بسیار لذت‌بخش است.

در شهر کوچک فرایبورگ، کافه‌های بسیار و کلوب های کوچکی را می‌توانید بیابید که پذیرای دانشجویان و دانش‌آموزان فراوان این شهر هستند. شما می‌توانید غذاهای معمول آلمانی را در فرایبورگ بیابید؛ غذاهای سالمی نظیر گوشت سوخاری، کیک جنگل سیاه و کتلت گوشت گوساله.

لوزان، سوئیس

لوزان، سوئیس

شهر دوست داشتنی لوزان در میان کوه‌های نواحی فرانسوی زبان سوئیس در سواحل رودخانه ژنو واقع شده است. این شهر کوچک و زیبا  از سواحل دریاچه تا بالای ۳ تپه کشیده شده است و در خیابان‌های ساکت آن، شور زندگی به وفور حس می‌شود. در موزه‌های آن فرهنگ و در مغازه‌های آن غذاهای محلی عرضه می‌شوند که هر دو بسیار مهم هستند. لوزان همواره رویدادهای مهم را به چشم دیده است. کمیته بینالمللی المپیک که مسئولیت اجرای المپیک را دارد، از سال ۱۸۹۴ در این شهر کوچک و زیبا مستقر شده است. در موزه المپیک آن می‌توانید جزئیات کامل تاریخ رقابت‌های ورزشی جهان را بیابید.

نواحی اطراف لوزان برای علاقهمندان به طبیعت همواره جالب بوده است. در حومه شهر، مکان میراث جهانی یونسکو یعنی باغ‌های انگور لاووکس را خواهید دید که در دامنه‌های شیبدار لبه دریاچه روییده‌اند. از مرکز شهر می‌توانید با قطار به سادگی به کشف شهرهای کوچک اطراف بروید و از هوای تازه حومه سوئیس لذت ببرید. در مرکز شهر لوزان مکان‌های مختلفی را می‌توانید ببینید؛ از رستوران‌های مرسوم مثل «لی نومید» گرفته تا مغازه‌های فروش اجناس هنری و موزه‌های اطراف کلیسای جامع لوزان. حتماً سری هم به موزه «موداک» بزنید و از هنرهای معاصر جالب و منحصربهفرد آن دیدن کنید. در آن‌جا می‌توانید طرح‌های ساعت‌های سوییسی را هم ببینید.

ناپل، ایتالیا

ناپل، ایتالیا

شهر ناپل، حقیقتاً شهر کوچکی نیست؛ بلکه نسبتاً بزرگ است. جاذبه اصلی این شهر این است که با وجودی که شهر بزرگی است، اما حس و حال شهرهای کوچک را دارد. وقتی در این شهر قدم می‌زنید، تصور می‌کنید همه همدیگر را می‌شناسند و با لبخندی بر لب، حال شما را هم می‌پرسند.

ناپل هم مثل شهر نیس به سبب غذاهایش شهرت یافته و مقصد گردشگری بزرگی برای طرفداران غذاهای ایتالیایی به شمار می‌رود. می‌توانید در همه جای این شهر پیتزای مارگریتای کلاسیک را با کمتر از ۴ یورو خریداری کنید و بهترین پیتزای زندگیتان را تجربه کنید. ناپل تاریخ جالبی هم دارد؛ داستان‌هایی در مورد هرج و مرج در این شهر، اراذل و اوباش و خیابان‌های پر از زباله آن گفته می‌شود؛ اما امروزه شهری دوست داشتنی و بافرهنگ است.

ریگا، لتونی

ریگا لتونی

شهر ریگا، پایتخت لتونی، در حاشیه شرقی اروپا واقع شده است و از جمله شهرهای کوچکی است که برای سپری کردن تعطیلات عالی به نظر می‌رسد. جاذبه تاریخی این شهر، وجود شهرک قرون وسطایی باقیمانده در مرکز آن است که امکان انجام فعالیت‌های جالبی را برای گردشگران فراهم کرده است. خیابان «می یرا» خیابانی معروف در ریگا است که کافه‌های کوچک و مستقل زیادی را در آن می‌توانید بیابید. کافه‌هایی که اغلب گالری‌های هنری نیز به شمار می‌آیند. بهتر است حتماً سری به «راکت بین» به خاطر قهوه‌های باکیفیتش بزنید.

مالاگا، اسپانیا

مالاگا اسپانیا

کشور اسپانیا به دلایل زیادی از جمله سنت‌های آشپزی شگفتانگیز و آب و هوای خوب در تمام طول سال به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. در حالی که شهرهای مادرید، بارسلونا و سویل بیشترین تعداد گردشگران خارجی را جذب می‌کنند، شهرهای کوچکی هم وجود دارند که فرهنگ و جاذبه‌های حقیقی اسپانیا را به خوبی به نمایش می‌گذارند. یکی از این شهرها شهر ساحلی مالگا است که در آندلس در «کاستا دل سل» واقع شده است. به دلیل آب‌های گرم مدیترانه و تاریخچه هنری غنی آن، این شهر مکانی عالی برای گردشگران است.  شهر کوچک مالاگا موزه‌های بسیاری از جمله موزه تاریخی پیکاسو و مرکز تازه بازسازی شده پومپیدو را در خود جای داده است. اما شاید بهترین مکان هنری در آن «سنترو دی آرت» باشد که گالری کوچکی با کلکسیونی عالی از هنرهای معاصر است. در این شهر تنها هنر نیست که رونق دارد؛ بلکه غذاهای تازه دریایی در رستوران‌های ساحلی هم بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. نزدیکی مالگا به سواحل جنوبی و شمالی باعث شده است که مکانی عالی برای شروع سفر جاده‌ای از جنوب اسپانیا باشد.

مطالب مرتبط:

منبع

دیدگاه