تایم لپس یک روز در درسدن

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
تایم لپس یک روز در درسدن

جاهای دیدنی درسدن، تلفیقی از معماری‌های مدرن و سنتی، در کنار جاذبه‌هایی طبیعی است که گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به‌ خود جلب می‌کند.

درسدن (Dresden)، چهارمین شهر بزرگ آلمان و مرکز ایالت زاکسون است. تاریخچه سکونت انسان‌ها در منطقه‌ای که شهر درسدن در آن واقع شده است، به دوران پارینه‌سنگی می‌رسد؛ اما نخستین اسناد مکتوب از تمدن و پایه‌گذاری این شهر، متعلق به سال ۱۲۰۶ میلادی است؛ زمانی که از این شهر، به‌عنوان ییلاقی سلطنتی استفاده می‌شد. تا اواسط قرن بیستم، درسدن به‌واسطه قدمت طولانی و تاریخ غنی، یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپا به‌شمار می‌رفت؛ اما سرنوشتی تلخ انتظار این شهر را می‌کشید و در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم، درسدن با هجوم بمب افکن‌های ارتش متفق آمریکا و بریتانیا، کاملا ویران شد و هزاران نفر جان باختند.

درسدن در دوران پس از جنگ و به‌خصوص پس از فروپاشی دیوار برلین، بازسازی شد و در کنار بناهای تاریخی، سازه‌هایی مدرن نیز در این شهر به‌وجود آمد؛ اما روزهای تاریک این شهر هنوز ادامه داشت و در سال ۲۰۰۲، سیلی عظیم بار دیگر درسدن را تا مرز نابودی پیش برد. خوشبختانه روحیه تسلیم‌ناپذیر آلمانی دوباره این شهر را بازسازی کرد تا شکوه و جلال کنونی آن، کم از سالیان دور نداشته باشد.

جاهای دیدنی درسدن، با معماری منحصربه‌فرد و تلفیقی از سبک‌های مدرن و تاریخی، گردشگران بسیاری را به‌سمت خود جلب می‌کند و موقعیت جغرافیایی خاص آن نیز جاذبه‌های طبیعی بسیاری را در حومه شهر پدید آورده است. در ادامه، می‌توانید از قاب تصویر و توسط ویدیویی که کجارو تدارک دیده است، به درسدن سفر کنید و از حال‌وهوای غریب اما پر از امید آن لذت ببرید.

تهیه و تنظیم ویدیو: علی گودرزی

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه