عضو تحریریه
امیرعلی محمودی

امیرعلی محمودی

استان زنجان، زنجان
درباره من:
:)
5

سونامی چیست؟

سونامی امواج بسیار بزرگ و قدرتمند آب است که در پی رانش صفحات پوسته‌ زمین بر اثر وقوع زلزله یا فوران آتشفشان ایجاد می‌شود که پیامدهای شدیدی خواهد داشت. 

11

قنات چیست؟

قنات‌ها هزاران سال است که در ایران و سرزمین‌های اطراف آن، آب مورد نیاز برای آبیاری مقرون‌به‌صرفه‌ محصولات کشاورزی و نیز آب آشامیدنی انسان‌ها را تامین می‌کنند. 

15

با تقویم های مختلف جهان آشنا شوید

در جهان امروز، چندین تقویم مدرن و سنتی وجود دارد که مورد استفاده‌ ملل مختلف است. در این مقاله، به‌طور خلاصه با برخی از این تقویم‌ها آشنا خواهیم شد.

2

چرا پنجره هواپیما سوراخ های کوچک دارد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا در تمامی پنجره‌های هواپیما، سوراخ‌های کوچکی وجود دارد؟ این سوراخ‌ها برای امنیت بیشتر تعبیه شده‌اند؛ اما چگونه؟

8

نکاتی که باید قبل از سفر یا مهاجرت به دبی بدانیم

بسیاری از مردم دنیا چه برای سفر و چه مهاجرت، به دبی می‌آیند تا یک زندگی بهتر درکنار داشتن پس‌انداز برای آینده و کسب و کاری بدون مالیات را تجربه کنند.

مرگبارترین بهمن های تاریخ

. برای کسانی‌که در مناطق سردسیر و در دامنه‌ی کوه زندگی می‌کنند، وجود ریزش بهمن خطری جدی محسوب می‌شود. در ادامه با فهرستی از مرگبارترین بهمن‌های به‌وقوع پیوسته در طول تاریخ آشنا خواهیم شد. 

3

حمل و نقل عمومی در ایروان، ارمنستان

اگر قصد سفر به شهر زیبای ایروان را دارید، در ادامه‌ی این مقاله با کجارو همراه باشید تا در مورد رفت‌وآمد با وسایل نقلیه‌ی عمومی این شهر آشنا شویم.

3

نکاتی که باید پیش از سفر به بمبئی بدانیم (قسمت دوم)

پیش از سفر به هر شهر یا کشوری، دانستن نکات مهم یا قوانین آن منطقه می‌تواند تجربه‌ی خوبی را برایتان رقم زند. در این مقاله به نکاتی که باید پیش از سفر به بمبئی بدانیم، خواهیم پرداخت. 

1

نکاتی که باید پیش از سفر به بمبئی بدانیم (قسمت اول)

بمبئی یکی از کلان‌شهرهای هند است که دارای فرهنگی غنی، مردمی پرشور و جاذبه‌های گردشگری فراوان است. در این مقاله، کجارو به نکاتی که باید پیش از سفر به بمبئی بدانیم، تمرکز دارد.‍

10

مرگبارترین سوانح هوایی تاریخ کدامند؟

سوانح هوایی یکی از دلخراش‌ترین حوادثی است که متاسفانه در جایجای دنیا به وقوع می‌پیوندد و اغلب علت اصلی آن عامل انسانی است.  

صفحه ۱ از ۲۴