تصاویر دیدنی کمپینگ، اقامتی به یادماندنی در دل طبیعت

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
تصاویر دیدنی کمپینگ، اقامتی به یادماندنی در دل طبیعت

کمپینگ یکی از راه‌های متداول گردشگری است که به‌جای اجاره اقامتگاه، در دل طبیعت چادر می‌زنید و از تکنولوژی و زندگی روزمره فاصله می‌گیرید.

کمپ در طبیعت راهی عالی برای دوری از دردسرهای زندگی شهری و پناه‌بردن به دل طبیعت به حساب می‌آید. این تفریح که در اواخر قرن نوزدهم شروع شد، به یکی از رایج‌ترین فعالیت‌های فضای باز در سراسر جهان تبدیل شده است. دلایل زیادی برای علاقه مردم به کمپینگ وجود دارد که شاید مهم‌ترین آن‌‌ها، کاهش استرس باشد؛ چراکه دیگر نیازی به برنامه‌ریزی‌های روزمره یا حضور در مکانی در سر ساعت خاصی نیست و برای مدتی کوتاه می‌توانید طبق میل خود زندگی کنید. همچنین کمپ در طبیعت به شما این فرصت را می‌‌دهد تا بدون ساعت زنگ‌دار به خواب بروید و با تلالو نور خورشید و آواز پرندگان از خواب بیدار شوید که قطعا تجربه متفاوت و جذابی برای شهرنشینان محسوب می‌شود. از آنجا که هوای تازه در زندگی روزمره کمیاب است، هنگامی که به کمپینگ می‌روید، عطرهای شگفت‌انگیز طبیعت و همچنین بوی پخت غذا روی آتش، حس‌وحال خوبی را برایتان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر برقراری ارتباط با طبیعت، با حیات وحش روبه‌رو می‌شوید و ستاره‌ها را بدون آلودگی نوری ببینید. قطعا زمانی این تجربه خاطره‌انگیز می‌شود که هیچ اثری از خود در طبیعت به جا نگذارید و در حفاظت از آن بکوشید. در طول این ماجراجویی باید خود را برای برپایی چادر، جمع‌آوری هیزم، پیاده‌روی و... آماده کنید و قدری فعالیت‌های بدنی داشته باشید؛ موضوعی که نقش موثری در سلامتی جسم و روح دارد؛ اما اغلب در زندگی‌ شهری به فراموشی سپرده می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کمپینگ، تقویت روابط است. در واقع، وقتی با دوستان یا خانواده در دل طبیعت کمپ می‌زنید، زمان زیادی را صرف گپ‌وگفت با آن‌ها می‌کنید که به شناخت هرچه بیشتر علایق و خصوصیات طرف مقابل می‌انجامد. کودکان نیز در کنار شما این فرصت را دارند تا فعالیت‌های جدیدی یاد بگیرند و به این ترتیب، اعتماد به نفس بیشتری به دست آورند و در عین حال ارتباط قوی‌تری با اعضای خانواده پیدا کنند.

برخی کشورها مکان‌های مناسبی برای کمپ در طبیعت دارند و از همین رو، جذابیت آن‌ها برای علاقه‌مندان به کمپینگ بیشتر است. از جمله این کشورها می‌توان به نیوزیلند (ساحل ماکوروری، Makorori Beach)، ژاپن (کمپ‌سایت اوماکی-یاما، Omaki-Yama Campsite)، گرجستان (دریاچه پاراوانی، Paravani Lake) و هند (کمپ پاترز هیل، Camp Potters Hill) اشاره کرد. ضمن اینکه امکان تجربه کمپینگ در جنگل دالخانی رامسر، دریاچه گهر در استان لرستان، دریاچه ولشت در مازندران، جنگل ابر شاهرود و بسیاری از نقاط ایران وجود دارد.

برپایی چادر روی خودرو در دل طبیعت

مردی در حال جمع کردن چادر مسافرتی

تعداد زیادی چادر مسافرتی در منطقه ای سرسبز

چندین خودروی مجهز به چادر مسافرتی دور آتش

چشم انداز بیرون چادر مسافرتی

تهیه چای روی آتش در طبیعت

کمپینگ در ارتفاعات کوه و کنار اقیانوس ابر

مردی کوله گرد در طبیعت

برپایی چادر روی خودرو و سایر وسایل کمپینگ در کنار آن

مردی در حال تماشای دریاچه و در کنار چادر کمپینگ

چندین چادر مسافرتی در ارتفاعاتی کوهستان

زوجی در حال برپایی چادر مسافرتی

زوجی در حال خوردن غذا در محل کمپینگ

برپایی کمپینگ در طبیعت و تاریکی شب

زنی در بیرون چادر مسافرتی در محیط کوهستان

برپایی چادر روی ماشین در طبیعت

اگر تاکنون تجربه کمپ در طبیعت را داشته‌اید، می‌توانید خاطرات جالب خود را با کاربران کجارو به اشتراک بگذارید و آن‌ها را با روش اصولی کمپینگ و حفاظت از طبیعت آشنا کنید.

مطالب مرتبط:

منبع pickvisa koa

دیدگاه