سوغات کیپ تاون، آفریقای جنوبی

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
سوغات کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کیپ تاون یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در آفریقای جنوبی،  سوغاتی‌های زیادی دارد؛ از آثار منبت‌کاری گرفته تا سنگ‌های قیمتی و دمنوش‌های خاص.

خرید سوغات در کیپ تاون یکی از جالب‌ترین بخش‌های سفرتان خواهد بود. برای اینکه در بازگشت از سفر دوستان و نزدیکان‌ خود را خوشحال کنید و آن‌ها را در خاطرات سفرتان شریک کنید، می‌توانید یکی از سوغاتی‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، انتخاب کنید.

اشیای منبت‌کاری شده چوبی با طرح‌های آفریقایی

سوغات کیپ تاون

اشیای چوبی منبت‌کاری شده همه جای دنیا پیدا می‌شوند و در واقع صنایع دستی مهمی هستند که انسان‌های سراسر کره‌ی زمین به آن توجه خاصی داشته‌اند. اما آن چیزی که باعث تمایز این محصولات از جایی به‌جای دیگر می‌شود، طرح‌های متفاوت آن‌ها است. به‌محض اینکه وارد کیپ ‌تاون شوید، متوجه خواهید شد که یکی از محصولات پرفروش و فراوان در فروشگاه‌های سوغات، انواع محصولات چوبی منبت‌کاری شده است؛ مثلا ماسک‌های آفریقایی و مجسمه‌هایی از حیوانات که می‌توانند یک وسیله‌ی دکوری جذاب برای منازل شما باشند. با توجه به بودجه‌‌ای که در نظر گرفته‌اید، می‌توانید انواع محصولات چوبی را یا از فروشگاه‌های لوکس سوغات یا از غرفه‌های بازارها بخرید.

منجوق دوزی

هنر منجوق‌دوزی ریشه‌ای محکم در سنت‌های قبایل بومی آفریقا دارد و امروزه به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بوم‌گردی تبدیل شده که زمینه‌ی اشتغال بسیاری از افراد را فراهم کرده است. انواع آثار منجوق دوزی با تنوع فوق‌العاده در طرح و رنگ و ابعاد در فروشگاه‌های سوغات عرضه می‌شوند که همگی کار دست هنرمندان بومی هستند. از عروسک و جاکلیدی گرفته تا انواع لوازم تزیینی با این هنز زیبا تولید می‌شوند.

تخم شترمرغ تزیین شده

سوغات کیپ تاون

هنرمندان آفریقایی با ذوق و سلیقه‌ی خود تخم شترمرغ را به زیبایی تزیین می‌کنند که یک سوغاتی عالی و وسیله‌ی دکوری زیبا است. البته باید مراقب باشید که آن‌ها را صحیح و سالم به مقصد برسانید. برای تزیین آن‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، مثلا نقاشی‌های بومی، لوسترهای حکاکی شده و... حتی قاب عکس و زیورآلات هم با تخم شترمرغ تهیه می‌شود. این سوغاتی را می‌توانید در بوتیک‌های شیک و فروشگاه‌های خاص سوغات پیدا کنید.

هنرهای دستی سیمی

امروزه هنرهای دستی تهیه شده با سیم، مورد توجه اهالی شهر و گردشگران قرار گرفته‌اند. این آثار هنری خلاقانه اکنون یکی از سوغاتی‌های پرطرفدار کیپ تاون هستند. هنرمندان منجوق‌دوز با هنرمندان صنایع دستی سیمی همکاری می‌کنند تا محصولاتی خاص‌تر و متنوع‌تر عرضه کنند. از گل و اسباب‌بازی گرفته تا تندیس و لوازم منزل، هرآنچه که فکر کنید با ترکیب این دو هنر دستی، تولید می‌شود.

تانزانیت

سوغات کیپ تاون

بسیاری از گردشگران بین‌المللی در سفر به آفریقای جنوبی، به‌دلیل قیمت‌های بسیار مناسب، سنگ‌ها و فلزهای قیمتی را خریداری می‌کنند. علاوه بر الماس، تانزانیت یکی دیگر از سنگ‌های قیمتی است که منابع بسیار محدودی دارد و فقط در آفریقا پیدا می‌شود. این سنگ از دامنه‌ی کوه کلیمانجارو برداشت می‌شود. هزاران بار از الماس کمیاب‌تر است و رنگ آبی و بنفش بسیار زیبایی دارد که باعث می‌شود زیورآلات بسیار چشمگیری از آن تهیه شود. اگر محدودیت مالی ندارید، در سفر به کیپ ‌تاون می‌توانید این سنگ قیمتی یا زیورآلات ساخته شده با آن را خریداری کنید. فراموش نکنید که حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

چای رویبوس (Rooibos)

سوغات کیپ تاون

این چای یکی از محصولات آفریقای جنوبی است که می‌توانید آن را به لیست خریدتان در کیپ تاون اضافه کنید. این چای معطر و بدون کافئین از برگ‌های گیاهی تهیه می‌شود که فقط در کوهستان Cederberg رشد می‌کند. این منطقه سه ساعت با کیپ تاون فاصله دارد. این چای به سراسر دنیا صادر می‌شود و به خاطر خواص بی‌شماری که دارد از جمله اینکه یک آنتی‌اکسیدان قوی است مورد توجه قرار دارد، ضمن اینکه به‌خوبی با سایر دمنوش‌های گیاهی هماهنگ و ترکیب می‌شود.

میبوس (Mebos)

این خوراکی خوشمزه نوعی کنسرو میوه است که با زردآلوی خشک‌شده تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی آن زردآلوی رسیده را از هسته جدا می‌کنند و برای چند روز زیر آفتاب خشک می‌کنند. سپس آن را در پودر شکر می‌غلطانند. طعم ترش و شیرین این خوراکی بسیار مورد توجه گردشگران و اهالی آفریقای جنوبی قرار دارد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه