انتقال سالیانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه با تکمیل تونل زاب

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
انتقال سالیانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه با تکمیل تونل زاب

با اتمام پروژه تونل زاب، سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه از طریق رودخانه زاب تزریق می‌شود.

رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه گفت:

برای این پروژه باید ۳۳ کیلومتر تونل حفر شود که تا امروز ۱۷ کیلومتر از آن کار شده است. در صورت اتمام این تونل سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به پیکر دریاچه ارومیه تزریق خواهد شد.

وی افزود:

در زمان دولت تدبیر و امید ۴۴ پروژه در مسیر احیای دریاچه عملیاتی شده است و علیرغم تنگناهای ملی، دولت اعتبارات را تأمین کرده و تا به امروز، ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه به این منظور صرف شده و این در حالی است که اعتبار مصوب، ۲۲۲۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد:

با اتمام مدول دوم تصفیه‌ خانه تبریز، سالانه ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب از این طریق به دریاچه تزریق خواهد شد، برای اجرای این طرح نیاز به ۴۰ کیلومتر لوله‌گذاری بود که لوله‌ها خریداری ‌شده‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

دانش، مهارت و شخصیت سه شاخص دولت برای انتصاب مسئولان است.

او یادآور شد:

فرمانداران باید نسبت به مسایل شهرستان آگاهی کافی داشته باشند و برای توسعه شهرستان‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

شهرتی‌فر ادامه داد:

برخلاف وجود مشکلات اقتصادی و چالش‌های مهم و با توجه به شرایط و امکانات در حوزه امنیت، سیاست و مسائل اجتماعی باید ارزیابی‌های واقعی انجام شود.

او گفت:

با وجود تنگناها و فشارهای خارجی در منطقه‌ای پرتلاطم، جزو امن‌ترین نظام‌ها هستیم و این امنیت را مرهون حمایت‌های مردم و انسجام داخلی، رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و جان‌فشانی نیروهای اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و امنیتی هستیم.

معاون امنیتی سیاسی استاندار ادامه داد:

نقش سیاسی و حضور ایران در صحنه‌های بین‌المللی به اثبات‌ رسیده و از نظر داخلی نیز حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان‌دهنده نشاط سیاسی و موفقیت‌دهای نظام اسلامی است.

او تاکید کرد:

همه معتقد هستند که مشکل اصلی کشور، مشکلات اقتصادی بوده و بر همین اساس مقام معظم رهبری سال جاری را به‌عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» معرفی کرده‌اند، با توجه به این مسأله باید به دنبال رونق تولید و اقتصاد و رفع معضل بیکاری جوانان باشیم، دولت در این رابطه طرح کارورزی و طرح تکاپو را در شهرستان عجب‌شیر اجرا کرده و امیدواریم این طرح بهتر از قبل اجرا شود.

شهرتی‌فر افزود:

اصلی‌ترین چاره برای رونق اقتصادی و رفع مشکل اشتغال و بیکاری جذب سرمایه‌های منطقه و استفاده از ظرفیت عجب‌شیری‌های مقیم استان‌ها و کشورهای دیگر است.

او گفت:

برای توسعه و تحقق سند تدبیر توسعه در بخش‌های اساسی چون کشاورزی و گردشگری نیاز به تلاش مضاعف است.

وی ضمن اشاره به بحث نظارت مردم بر انجام امور عنوان کرد:

برای تحقق نظارت مردم ضرورت دارد تا از تشکل‌های ضابطه‌مند و سازمان‌یافته حمایت کنیم، هرکجا مردم به‌صورت سازمان‌یافته و متشکل نظارت داشته‌اند، توانسته‌اند به دستگاه‌های دولتی کمک کنند و در این رابطه باید فرمانداری تلاش کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه