اکتبر؛ زمان آغاز پروازهای رایان ایر به اوکراین

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۵
اکتبر؛ زمان آغاز پروازهای رایان ایر به اوکراین

رایان ایر که به عنوان بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی اروپا شناخته می‌شود، اوکراین را در نقشه‌ی هوایی خود قرار داد و پرواز به سمت این کشور را شروع کرد.

طبق اعلامیه‌ای که رایان ایر منتشر کرده است، پروازهای این شرکت هواپیمایی به کشور اوکراین از ماه اکتبر آغاز خواهد شد. این شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ایرلندی قصد دارد که ۸۰۰٬۰۰۰ مسافر را به صورت سالانه به دو فرودگاه بزرگ اوکراین منتقل کند.

رایان ایر، ۱۰ مسیر جدید هوایی را از کیف به مقصد فرودگاه‌های بارسلون، براتیسلاوا (پایتخت اسلوواکی)، گدانسک (به لهستانی: Gdańsk، که در گذشته با نام آلمانی دانتسیگ (به آلمانی: Danzig) معروف بود و یکی از بندرهای مهم در شمال لهستان در کنار دریای بالتیک است)، کراکوف (لهستان)، فرودگاه استانستد لندن، پزنان (لهستان)، استکهلم، ویلنیوس (به لیتوانیایی: Vilnius؛ پایتخت و بزرگ‌ترین شهر لیتوانیورشو و وروتسواف (لهستان) راه‌اندازی خواهد کرد.

در مجموع، ۳۲ پرواز هفتگی از پایتخت اوکراین انجام خواهد شد.

همچنین، رایان ایر پنج مسیر هوایی از لویو (Lviv)، شهری در غرب لهستان، راه اندازی خواهد کرد که شامل پروازهایی به فرودگاه‌های دوسلدورف، کراکوف، استنستد لندن، ممنیگن (آلمان) و ورشو خواهد بود.

کیف، پذیرای ۱۴ پرواز هفتگی از این شرکت هواپیمایی خواهد بود. در نتیجه‌ی این پروازها، اوکراین به سی و ششمین کشور در نقشه‌ی مسیرهای هوایی رایان ایر تبدیل می‌شود.

مایکل اولیری، مدیر اجرایی رایان ایر در کیف، گفت:

رایان ایر مفتخر است که ورود رسمی پروازهای ارزان قیمت به اکراین را اعلام کند.

این خبر پس از آن اعلام شد که طرح مشابهی در سال گذشته به صورت انجام نشده رها شد.

ولادیمیر اوملیان، وزیر امور زیربنایی اوکراین، گفت:

ورود رایان ایر به اوکراین، مهم‌ترین رویداد فضایی هوایی اکراین در طول ۲۰ سال گذشته است.

پروازهای بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اروپا از فرودگاه بین المللی بوریسپیل (کیف) و فرودگاه بین المللی دانیلو هالیتسکی لویو (لویو) آغاز می‌شوند.

این رویداد برای اوکراینی‌ها، فرصتی برای انجام سفری ارزان و راحت؛ برای اوکراین، به منزله‌ی توسعه‌ی صنعت حمل و نقل هوایی و شبکه‌ی فرودگاه‌های منطقه‌ای؛ برای بنگاه‌های تجاری، راهی به سوی یک بازار آزاد و رقابتی، همراه با قوانین بازی عادلانه... و برای گردشگران، به معنی پروازی با پایین‌ترین قیمت به اوکراین و کشف محیط، زیبایی و فرصت‌های کاری آن است.

امضای توافقنامه‌ی امروز، حاکی از تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات است . من به رایان ایر صمیمانه تبریک می‌گویم و برای این شرکت آرزو می‌کنم که در سال پیش رو، موفقیت‌های بیشتری در اوکراین به دست بیاورند.

امروز، من هم به همراه میلیون‌ها اوکراینی خوشحالم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه