عدم موافقت دولت عراق با لغو ویزای اربعین

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
عدم موافقت دولت عراق با لغو ویزای اربعین

طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین دولت عراق با درخواست لغو ویزای اربعین موافقت نکرد.

حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین، در برنامه گفتگوی ویژه خبری اعلام کرد که برخلاف درخواست طرف ایرانی برای لغو ویزای اربعین، طرف عراقی با این موضوع موافقت نکرده است و کلیه زائران ملزم به دریافت ویزا هستند.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که ناجا طرحی را برای اعمال مدیریت قانون دارد و اگر افراد بخواهند غیر مجاز وارد عراق شوند، طرف عراقی مرز را خواهد بست.

رییس ستاد مرکزی اربعین درباره مبلغ و زمان صدور ویزا افزود:

مبلغ روادید ۴۰ دلار است و با هماهنگی بانک مرکزی نیاز نیست دلار بخرند، بلکه دفاتر مبلغ ریالی را دریافت می‌کنند. تعدادی دستگاه‌ خودپرداز در مرز‌ها مستقر کردیم، اما کافی نیست. همچنین، تا دو روز مانده به اربعین صدور ویزا از طریق سامانه سماح ادامه خواهد داشت و غیر از ۴ نقطه‌ای که صدور ویزا می‌کنند، ۱۲ دفتر دیگر نیز برای صدور ویزا اضافه شده‌اند.

از طرفی، به منظور کاهش ازدحام در گذرگاه‌ها، زائران استان‌های کردستان، کرمانشاه و اردبیل از مرز خسروی و استان‌های جنوبی و شرقی از مرز شلمچه اعزام خواهند شد.

رئیس پلیس امنیت ناجا نیز در این رابطه اعلام کرد:

مجموعه پلیس راهور تمام امکانات لازم را در مسیرهای تردد به مهران و شلمچه تدارک دیده است، به طوری که امسال محدودیت پارکینگ نیز رفع شده است.

همچنین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، هشدار داد تا از هم اکنون به فکر تهیه گذرنامه و ویزا باشند؛ زیرا دولت عراق برای زائرانی که بدون داشتن مدارک لازم و به صورت غیرمجاز به این کشور سفر کنند، مجازات های شدیدی اعمال خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع yjc

دیدگاه