برنامه ۱۰ ساله دولت برای جذب ۲۰ میلیون توریست

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
برنامه ۱۰ ساله دولت برای جذب ۲۰ میلیون توریست

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همرمان با بازدید از شهر سمنان با اشاره به چشم‌انداز ۱۰ ساله گردشگری کشور، گفت که ایران باید تا سال ۲۰۲۵ میلادی، به هدف جذب ۲۰ میلیون گردشگر دست یابد. وی همچنین اعلام کرد که امکان صدور ویزا در ۷ فرودگاه کشور فراهم خواهد شد.

شهر سمنان سومین مقصد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر یک روزه به استان سمنان بود، مسعود سلطانی فر بعد ازظهر پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از هتل پنج ستاره شهر سمنان، ضمن بیان اینکه حمایت از حوزه گردشگری در ایران باعث شد رشد گردشگری در کشور سالانه۱۲ درصد افزایش یابد، گفت:

این میزان افزایش بالغ بر سه برابر سایر کشورهای دنیا است. از سوی دیگر امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی و تامین زیرساخت‌های لازم این روند افزایشی را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اقدامات تسهیل جذب گردشگر در کشور، افزود: طرح تسهیل در صدور ویزا هم‌اکنون در فرودگاه‌های کشور اجرا می‌شود همچنین، برای اتباع ۱۹۰ کشور دنیا ویزای فرودگاهی ۳۰ روزه صادر می‌شود که به‌مدت ۱۵ روز قابل تمدید است.

دفاتر جذب گردشگر ایران در ۴۰ کشور راه‌اندازی می‌شود

معاون رئیس‌جمهوری همچنین با بیان اینکه دفاتر جذب، اطلاع‌رسانی و تبلیغات گردشگری ایران به‌زودی در ۴۰ کشور دنیا راه‌اندازی می‌شود، گفت: این اقدام نیز در دولت یازدهم برای جذب هرچه بیشتر توریست به کشور اجرایی می‌شود که آثار و نتایج آن را می‌توان در ادامه سال ۲۰۱۶میلادی در صنعت توریسم کشور مشاهده کرد.

سلطانی فر با بیان این خبر که تعدادی از این دفاتر در ۱۵ کشور از کشورهای همسایه ایران نیز راه‌اندازی می‌شود، گفت:

تعدادی از این دفاتر در کشورهای اروپایی، آسیایی، آسیای جنوب شرقی، کانادا، استرالیا و آمریکا راه‌اندازی می‌شود و این کشورها به‌عنوان کشورهای هدف برای دفاتر انتخاب شده‌اند.

وی افزود:

بر اساس بررسی‌ها، عده زیادی از مردم این کشورها علاقه زیادی به بازدید از جاذبه‌های فرهنگی ایران اسلامی دارند و ما باید از این فرصت به نحو احسن در زمینه جذب گردشگر به ایران اسلامی بهره ببریم.

ارتقاء کیفیت ناوگان هوایی در دستور کار

معاون رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به لزوم ارتقاء کیفیت ناوگان هوایی برای جذب هرچه بیشتر گردشگر به کشور، گفت:

امید است در این مدت، شاهد تحولی قابل‌توجه در حوزه نوسازی و گسترش کیفیت ناوگان هوایی کشورمان باشیم چراکه این امر خود در جذب گردشگر بسیار موثر است. البته می پذیریم که مشکلاتی نیز در سال‌های گذشته به‌ویژه در حوزه ترددهای هواپیمایی و پایین بودن کیفیت هواپیماها وجود داشته است که امید می‌رود با تفاهم‌نامه‌های همکاری جدیدی که با اروپایی‌ها بسته شد، این دغدغه‌ها نیز برطرف شود.

۴ هتل پنج ستاره در کشور افتتاح می‌شوند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اما از افتتاح چهار هتل دیگر طی روزهای آینده در سطح کشور خبر داد و گفت:

با تلاش‌های بخش خصوصی و پیگیری‌های این سازمان، بهره‌برداری از چهار هتل پنج ستاره تا پایان سال جاری در کشور با هدف توسعه بخش گردشگری انجام می‌شود.

سلطانی فر، راه‌اندازی هتل‌های پنج ستاره را یکی از راه‌های جذب گردشگر به‌ ویژه در حوزه گردشگران خارجی دانست و اعلام کرد: ۱۳۰ هتل چهار و پنج ستاره هم‌اکنون در استان‌های مختلف کشور در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند که تعداد آن‌ها باید افزایش یابد.

منبع: مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه