تاج محل محبوب‌ترین جاذبه‌ هند به خاطر کرونا تعطیل شد

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
تاج محل محبوب‌ترین جاذبه‌ هند به خاطر کرونا تعطیل شد

پس از پارک‌های دیزنی، برج ایفل، کوه اورست و جاهای دیدنی متعدد در نقاط مختلف جهان، تاج محل هند هم برای مهار کرونا به روی گردشگران بسته شد. 

تاج محل هند نیز به فهرست مکان‌های گردشگری معروفی پیوست که در اثر نگرانی‌های مربوط به همه‌گیری بیماری کرونا، درهای خود را به روی بازدیدکنندگان بسته‌اند. پراهلاد سنگ پاتل (Prahlad Singh Patel)، وزیر گردشگری هند، این خبر را به‌طور رسمی روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) در صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرد و چنین گفت:

طبق دستور، کلیه‌ی بناهای تاریخی که برای بازدید آن‌ها نیاز به تهیه‌ی بلیط است و همه موزه‌ها تا ۳۱ مارس ۲۰۲۰ (۱۲ فروردین) بسته خواهند بود.

با وجود اعلام ناگهانی این خبر، مفاد آن نباید موجب حیرت کسی شود. هند صدور هرگونه ویزای گردشگری جدید را به‌حالت تعلیق درآورده است و همه مسافران شامل اتباع هندی بازگشته از چین، آلمان، فرانسه، ایران، ایتالیا، کره‌ی جنوبی و اسپانیا را دو هفته قرنطینه می‌کند..

شمار موارد تایید‌شده‌ی مبتلا به کروناویروس در هند به ۱۱۴ نفر رسیده است و از این تعداد، دو نفر تاکنون جان سپرده‌اند.

هارش واردان (Harsh Vardhan)، وزیر بهداشت هند، در ابتدای ماه جاری به خبرنگاران گفته بود:

گستردگی و شدت اقدامات ما هم‌تراز با شدت‌گرفتن شرایط کووید ۱۹ در سراسر جهان، به‌ویژه در هند، افزایش می‌یابد.

واردان، ضمن «خاص» خواندن مسئله‌ی تاج محل به‌عنوان پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری هند، این خبر را هم اعلام کرد که برای شهر آگرا که تاج محل در آن واقع شده، برنامه‌ای برای مهار کرونا در نظر گرفته شده است. تاج محل در قرن هفدهم به دست شاه جهان، امپراتور مغول حاکم بر سرزمین هند، بنا شد و هم‌اکنون به‌عنوان میراث فرهنگی جهان به ثبت یونسکو رسیده است. نام این بنا کلمه‌ای به هر دو زبان اردو و فارسی است.

بنای مرمرین و بسیار محبوب هند هر روز پذیرای بیش از ۵۰ هزار بازدیدکننده است و طبق آمارهای منتشره توسط وزارت گردشگری هند، حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۸ از این محل بازدید کرده‌اند. تاج محل در میان مشاهیر، اینفلوئنسرها و مسئولان دولتی کشورهای دیگر نیز از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش نیز در ماه فوریه از تاج محل بازدید کردند. شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون نیز طی بازدید رسمی که در سال ۲۰۱۶ از این محل داشتند، عکس یادگاری گرفتند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه