۲ بانک اتريشی آمادگی خود را برای ارائه ی خدمات مالی در روابط تجاری با ايران اعلام کردند

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
۲ بانک اتريشی آمادگی خود را برای ارائه ی خدمات مالی در روابط تجاری با ايران اعلام کردند

به گفته‌ی وزير اقتصاد، گردشگری و فرهنگ اتريش سفلی، ۲ بانک اتريشی «رايف آيزن» و «اور بانک» در گام‌های نخست برای ارائه‌ی خدمات و نقل و انتقالات مالی در همكاری‌های اقتصادی با ايران هستند.

 خانم «پترا بوهواسلاو» در حاشيه‌ی نشست اقتصادی مشترک ايران و اتريش در اتاق تهران به خبرنگار اقتصادی ايرنا افزود که اين آغاز خوبی است و به ديگر بانک‌های اين كشور نيز انگيزه می‌دهد فعاليت‌های بانكی و نقل و انتقالات مالی را با ايران آغاز كنند.

وی در مورد لزوم تسهيل صدور مجوزهای صادراتی كه اكنون ۶ هفته زمان می‌برد، بیان کرد که به طور فشرده روی اين موضوع متمركز شده‌ايم. موانع اداری متعددی وجود دارند كه برطرف كردن آن‌ها زمان‌بر است و از شركت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ايران تقاضا می‌كنيم صبورتر باشند.

وی با تاكيد بر اینکه اكنون در آغاز راه هستيم و اقدام‌های اوليه در حال انجام است، گفت که نكته مهم اين است كه قصد داريم روابط دوجانبه را با ايران گسترش دهيم و هر اقدامی كه لازم باشد، انجام خواهيم داد.

بوهواسلاو، گام نخست در توسعه روابط اقتصادی با ايران را افزايش حجم تجارت ميان دو كشور عنوان كرد.

وزير اقتصاد، گردشگری و فرهنگ اتريش همچنين از تشكيل نخستين كارگروه سياست انرژی در رابطه با ايران در چارچوب نقشه راه امضا شده توسط وزيران اقتصاد ۲ كشور خبر داد.

وی ادامه داد که ايالت اتريش سفلی بيشتر در صنايع ساخت و ساز، فناوری‌های محيط زيست و ماشين‌آلات و تاسيسات فعال است و ۴۰ شركت برتر اين ايالت در اين سفر حضور دارند و با اشتياق آماده‌ی شروع همكاری با شركت‌های ايرانی هستند.

به گفته وی ۴۰ هزار بنگاه اقتصادی در اتريش سفلی فعاليت می‌كنند كه ۲۰۰ بنگاه از اين تعداد بنگاه بزرگ محسوب می‌شوند كه حداقل ۲۵۰ كارمند دارند و بقيه به صورت خانوادگی اداره می‌شوند.

وزير اقتصاد، گردشگری و فرهنگ اتريش سفلی گفت که روز دوشنبه در سفر به استان مرکزی از شهر اراک ديدن كرديم و علاقه‌مند به سرمايه‌گذاری در اين استان هستيم، زيرا زيرساخت‌ها و ساختار استان مركزی شبيه ايالت اتريش سفلی است.

بوهواسلاو ادامه داد که حوزه‌ی ديگری كه بسيار مورد علاقه ايران و اتريش برای همكاری است، گردشگری است. اتريش سفلی پتانسيل بالایی در اين زمينه دارد و می‌تواند در زمينه آموزش تخصص‌های مختلف مورد نياز اين صنعت با ايران همكاری كند.

هيات بازرگانی ايالت سفلی اتريش شامگاه يكشنبه گذشته، پنجم ارديبهشت، در بدو ورود به شهر اراک رفت و با فعالان اقتصادی اين منطقه بازديد كرد.

بوهواسلاو در بدو ورود به شهر اراک گفته بود، هيات بازرگانی اتريش سفلی برای گذراندن وقت به كشور ايران و شهرستان اراک سفر نكرده و ما در صدد برقراری ارتباط تجاری و بازرگانی با نقاط مختلف كشور ايران هستيم.

وی ادامه داد که بر همين اساس مسئولان و مديران ۴۰ شركت صنعتی برای سفر به ايران و برقراری روابط تجاری و بازرگانی با شركت‌های اين كشور داوطلب شدند تا ضمن حضور در اين كشور و بازديد و بررسی ظرفيت‌های صنعتی، كشاورزی و گردشگری ايران، مقدمات برقراری ارتباط تنگاتنگ تجاری را فراهم كنند.

هيات اقتصادی ۱۱۰ نفره بخش خصوصی جمهوری اسلامی ايران در دومين هفته نخستين ماه امسال به اتريش رفتند و در همايش اقتصادی دو كشور، سمينار آشنايی با جنبه‌های مختلف مديريت و برنامه‌ريزی شهر وين و نشست تخصصی با مسئولان بانک مركزی اتريش شركت كردند.

طرفين همچنين هشت يادداشت تفاهم همكاری به ارزش بيش از دو ميليارد يورو امضا كردند.

اتريش كشوری محصور در خشكی در شرق اروپای مركزی است و با كشورهای چک، آلمان، مجارستان، ايتاليا، ليختن اشتاين، اسلواکی، اسلونی و سوئيس هم‌مرز است.

اين كشور از نظر توليد ناخالص داخلی در مقام بيست و هفتم دنيا قرار دارد و حدود ۲۸ درصد از توليد ناخالص داخلی اين كشور از ارزش افزوده‌ی بخش صنعت حاصل می‌شود. در اين بخش، بيشترين سهم به ترتيب به توليد فلزات پايه و مصنوعات فلزی، ماشين‌آلات صنعتی، غذایی، آشاميدنی و دخانيات، تجهيزات حمل و نقل، توليد كاغذ و محصولات كاغذی و توليد تجهيزات الكتريكی تعلق دارد. 

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه