در سفر به اصفهان کجا بریم؟

اکرم زمانی نوری
اکرم زمانی نوری چهار شنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
در سفر به اصفهان کجا بریم؟

اصفهان، به‌لطف جاذبه‌های گردشگری متنوع و سرگرمی‌های فراوان، یکی از مقصدهای مشهور و موردعلاقه‌ گردشگران داخلی و خارجی در تورهای ایرانگردی محسوب می‌شود.

شهر اصفهان، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی دارد و صاحب هر نوع سلیقه‌ای که باشید، می‌توانید برای داشتن لحظه‌های دلنشین، مکان موردنظرتان را پیدا کنید.

کجارو این بار قصد دارد تعدادی از مکان‌های تفریحی نصف جهان را معرفی کند. این اصفهان‌گردی، از چشمه‌ی آب گرم ورتون شروع می‌شود و با پیاده‌روی و گشت‌وگذار در محله‌ی معروف جلفا ادامه می‌یابد. سپس، ساعتی را در مجموعه ورزشی پردیس و تله‌سیژ سرگرم خواهید بود و در آخر نیز می‌توانید خود را به صرف چای در کافه موزه‌ی قیصریه مهمان کنید. در این سفر، با ما همراه باشید.

کجارو به گردشگرانی که قصد سفر به اصفهان یا دیگر مقاصد داخلی را دارند، در انتخاب ارزان‌ترین تور کمک می‌کند. شما می‌توانید از میان پکیج‌های ده‌ها آژانس معتبر همکار کجارو، تور اصفهان را انتخاب و سفرتان را با پایین‌ترین قیمت، برنامه‌ریزی کنید.

‌۱. مجموعه آبگرم ورتون

چشمه آب گرم ورتون اصفهان

منبع عکس: ایرنا

در سفر به شهر نصف جهان پیشنهاد می‌کنیم، حتما به تنها چشمه‌ی آبگرم استان اصفهان در ورتون سر بزنید. مجموعه‌ی گردشگری آبگرم ورتون در ۳۵ کیلومتری اصفهان و در روستای ورتون قرار دارد. این منطقه به‌دلیل آب‌وهوای مناسب و وجود چشمه‌های آبگرم، از روزگار صفویان، مکانی برای تفریح پادشاهان این دودمان بوده است. مجموعه مذکور شامل چشمه‌های آبگرم معدنی، حمام‌ها، حوضچه‌های آبگرم، ساختمان سنگی تاریخی معروف به حوض مراد و بقعه‌ای به نام امامزاده آبگرمی می‌شود.

آبگرم ورتون از آب‌های کلروره بی‌کربناته و سولفاته گرم تشکیل شده است و آهن و سدیم دارد؛ به همین دلیل برای دردهای عصبی و رماتیسمی، کم خونی و دستگاه گوارش مناسب به نظر می‌رسد. گل‌ولای این چشمه‌ها نیز در درمان برخی بیماری‌های پوستی، درد مفاصل، نقرس، کوفتگی ماهیچه‌ها و... موثر است. در این مکان کلبه‌هایی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است تا بعد از آب‌تنی در آب‌های گرم، استراحت کنند؛ علاوه بر این، رستوران، چای‌خانه و... نیز در این مجموعه به چشم می‌خورد.

مسیرهای دسترسی:

  • مسیر اول: اصفهان، خوراستگان، سگزی، ورتون، چشمه آب گرم ورتون
  • مسیر دوم: اصفهان، زینبیه، حبیب آباد، پروانه، علی آباد، ورتون، چشمه آب گرم ورتون
  • مسیر سوم: جاده نائین به اصفهان، سگزی، ورتون، چشمه آب گرم ورتون

منبع عکس: ایرنا

۲. محله‌ی تاریخی جلفا

محله جلفا اصفهان

منبع عکس: تسنیم (مسعود شهرستانی)

سفر به اصفهان، بدون بازدید از محله جلفا و پیاده‌روی در کوچه‌‌ پس‌کوچه‌های تاریخی و اصیل آن، کامل نمی‌شود. در این محله، دیدنی‌های متعددی برای یک گردش به‌یادماندنی وجود دارد. شما می‌توانید از پیاده‌روی در کوچه‌ها و خیابان‌های سنگ‌فرش شده و تماشای خانه‌های قدیمی و مغازه‌ها لذت ببرید؛ به‌ویژه تجربه جدیدی از اصفهان در شب را اینجا برای خود رقم بزنید. علاوه بر این، می‌توانید از کلیساهای محله نیز دیدن کنید و در ادامه، مهمان کافه‌های جلفا شوید و طعم واقعی آن را با نوشیدن چای و قهوه‌ بچشید. در آخر با خرید سوغاتی، خاطره‌ی این گردش را به دوستان و آشنایان خود هدیه کنید.

برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی اصفهان، فهرست کاملی از آن را در کجارو همراه با اطلاعات کامل آن بخوانید.

  • نشانی: بعد از خیابان حکیم نظامی

منبع عکس: esfahanemrooz.ir، تسنیم (مسعود شهرستانی) 

۳. مجموعه تفریحی ورزشی پردیس

مجموعه ورزشی پردیس

منبع عکس: takhfifan

اگر در شهر اصفهان به‌دنبال مکانی برای بازی و ورزش هستید، سری به مجموعه پردیس بزنید که یکی از مدرن‌ترین و بهترین مکان‌های تفریحی و ورزشی اصفهان است. این مجموعه، محیطی برای شادی و سرگرمی خانواده‌ها فراهم کرده است و امکاناتی چون بولینگ، بیلیارد، خانه اسکیت، گیم باکس، کافی‌شاپ و فست فود وجود دارد.

  • نشانی: سه راه حکیم نظامی، ابتدای خیابان صفه

۴. تله‌سیژ ناژوان

تله سیژ اصفهان

منبع عکس: isfahancity.com

سوار شدن بر تله‌سیژ پارک جنگلی ناژوان در ارتفاع ۲۲ متری از زمین و طی مسافت حدود ۱۹۰۰ متر با سرعت حدود دو تا سه متر بر ثانيه، تجربه و احساس متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد. تله‌سیژ سواری، از ورودی پارک در ابتدای جاده الفت شروع می‌شود و تا باغ پرندگان ناژوان در قسمت جنوب رودخانه ادامه پیدا می‌کند. در طول مسیر در حالی که روی صندلی نشسته‌اید، از دیدن مناظر زیبای جنگل لذت خواهید برد. در کنار تله‌سیژ از بخش‌های دیگر ناژوان مانند باغ پروانه‌ها، باغ خزندگان اصفهان و آکواریوم نیز دیدن کنید.

  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ شب
  • نشانی: اتوبان شهيد حبيب اللهی، ميدان سهروردی، خيابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

منبع عکس: isfahancity.com

۵. کافه موزه‌ قیصریه

کافه موزه قیصریه اصفهان

منبع عکس: اینستاگرام قیصریه (qeysariye.esfahan@)

در کافه موزه قیصریه می‌توانید با یک تیر، چند نشان بزنید. این کافه، بالای سر در معروف قیصریه قرار دارد و در حالی که مشغول نوشیدن یک فنجان چای به‌همراه شیرینی معروف اصفهان یعنی گز هستید، چشم‌انداز زیبای میدان نقش جهان پیش رویتان قرار دارد و شما محو تماشای بناهای تاریخی و زیبایی هنر به یادگار مانده از عهد صفوی خواهید شد؛ اما این مکان تنها یک کافه نیست، بلکه فروشگاهی از صنایع دستی و موزه‌ای از هنر هنرمندان این شهر را نیز در خود جای داده است، که می‌توانید از آن‌ بازدید و خرید کنید

  • ساعت کار مجموعه: از ۱۰:۳۰ صبح تا هشت شب
  • روز تعطیل: شنبه‌ها
  • نشانی: ضلع شمالی میدان نقش جهان اصفهان، ورودی بازار کفش فروش‌ها، سردر قیصریه

منبع عکس: اینستاگرام قیصریه 

عکس کاور: اینستاگرام قیصریه (qeysariye.esfahan@)

مطالب مرتبط:

دیدگاه