پرتره‌هایی جذاب و دیدنی از زنبورها

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
پرتره‌هایی جذاب و دیدنی از زنبورها

زنبورها دنیای بسیار زیبا و جذابی دارند که با استفاده از عکاسی ماکرو می‌توان با جزئیات فیزیکی منحصربه‌فرد این حشرات بیشتر آشنا شد.

زنبورها حشرات جذابی هستند که برای تولید عسل دائما پرواز می‌کنند و از آنجا که با سرعت از کنار شما می‌گذرند، به جزییات فیزیکی آن‌ها توجهی نمی‌کنید. همچنین برای اینکه شما را نیش نزنند، ترجیح می‌دهید که از آن‌ها فاصله بگیرید. به‌لطف عکاسی ماکرو این امکان فراهم شده است تا با رنگ‌های طبیعی فوق‌العاده زیبا، بال‌های درخشان و اشکال جالب و منحصربه‌فرد زنبورها آشنا شوید. در حقیقت، عکاسی ماکرو بهترین راه برای ثبت جزئیات بدن این حشره زیبا محسوب می‌شود که کمتر کسی دیده است.

«سام دروئگ» (Sam Droege) رئیس آزمایشگاه نظارت و بررسی زمین‌شناسی بانک زنبورها در مریلند است که در مدت‌زمان هفت سال همراه با تیمش از زنبورها و سایر حشرات عکاسی کرده است. آن‌ها به‌دنبال تهیه کاتالوگ‌های مرجع آنلاین برای محققان هستند تا از این طریق هزاران گونه حشرات در سراسر آمریکای شمالی را شناسایی کنند. در ادامه می‌توانید منتخبی از تصاویر زنبورها را به نظاره بنشینید که حاصل تلاش این گروه است.

عکس ماکرو از زنبوری به رنگ سبز و آبی

پرتره زنبوری با سر سبزرنگ

عکس زنبوری زردرنگ

عکس پرتره از زنبور

عکس پرتره از زنبور

عکس نیمرخ از زنبور

پرتره زنبوری با موهای سفیدرنگ

زنبوری با گرده گل روی بدنش

عکس نیمرخ یک زنبور

پرتره یک زنبور

زنبوری زردرنگ در حال پرواز

پرتره زنبوری با سر سرخ

تصویر زنبوری به رنگ سیاه و آبی

عکس زنبوری در حال پرواز

زنبوری به رنگ سفید

نیمرخ زنبوری بزرگ

زنبوری با سر سبزآبی

زنبوری سیاه با پرهای رنگی

تصویر صورت یک زنبور

عکس زنبوری سبزرنگ

تاکنون چنین تصاویری از زنبورها دیده بودید؟ کدام تصویر بیشتر از بقیه نظرتان را جلب کرد؟ حتما کاربران کجارو را در جریان نظر و دیدگاه خود قرار دهید.

مطالب مرتبط:

منبع theguardian

دیدگاه