تصاویر طلوع خورشید، لحظه طلایی آغاز روز

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
تصاویر طلوع خورشید، لحظه طلایی آغاز روز

نمایش طلوع خورشید که آسمان را به پالتی از رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد تبدیل می‌کند، یکی از بهترین لحظات هرروز در همه نقاط دنیا است.

طلوع خورشید یکی از هیجان‌انگیزترین نمایش‌هایی است که مادر طبیعت به تصویر می‌کشد؛ زمانی که اولین پرتوهای خورشید از فراز دریا یا بین دو قله کوه بیرون می‌آید و نگاه‌ها را مجذوب خود می‌کند. نور خورشید سفید است؛ اما شکست نور با ورود به جو زمین و گذر از قطرات آب و مولکول‌های گاز آن را به طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف تبدیل می‌کند. نور خورشید در زمان طلوع بیشتر به رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی تبدیل می‌شود؛ زیرا این رنگ‌ها طولانی‌ترین طول موج‌ها را دارند. جالب اینکه جو زمین با شکست پرتوهای خورشید به شما امکان می‌دهد هرروز خورشید را قبل از طلوع آن در افق ببینید!

طلوع خورشید در هر نقطه از این کره خاکی زیبا است؛ اما گردشگران بسیاری معبد مقدس «انگکور وات» (Angkor Wat) در کامبوج را برای تماشای این پدیده شگفت‌آور انتخاب می‌کنند؛ به‌خصوص که در سایتی مانند تریپ ادوایزر به‌عنوان یکی از پربازدید‌ترین مقاصد گردشگری برای طلوع خورشید شناخته می‌شود. تاج محل (Taj Mahal) در هند، «معبد بوروبودور» (Borobudur Temple) در اندونزی، صخره اولورو (Uluru) در استرالیا، برج خلیفه در امارات متحده عربی، استون هنج در انگلیس، معابد باگان (Bagan Temples) در میانمار و پارک ملی هالئاکالا (Haleakala National Park) در آمریکا از دیگر جاذبه‌های معروف برای تماشای طلوع زیبای خورشید هستند. تصادفی نیست که جزایر گرمسیری و بیابان‌ها اغلب طلوع خورشید زیباتری را تجربه می‌کنند؛ زیرا ذرات آلاینده هوا در این مناطق به حداقل می‌رسد و از آنجا که نور به‌اندازه کافی پراکنده نمی‌شود، شدیدتر و زنده‌تر خودنمایی می‌کند.

طلوع خورشید در منطقه ای کوهستانی

اولین تلالو نور طلوع خورشید از پس کوه

طلوع خورشید بر فراز دریا

طلوع خورشید از میان چمنزار

طلوع خورشید از خط افق دریا

گردشگری در حال تماشای طلوع خورشید از پشت کوه

طلوع خوشید در دریا

طلوع خورشید در انتهای جاده ای آسفالته

طلوع خورشید از پس مزرعه گندم

رنگ نارنجی طلوع خورشید در پشت ابری سیاه

طلوع خورشید در منطقه ای کوهستانی

دریای مواج با پس زمینه طلوع خورشید

مزرعه ای سرسبز با چشم انداز طلوع خورشید

طلوع خوشید بر فراز آب دریا

تماشای طلوع خورشید با رنگ‌های دلپذیر و زیبا احساس خوبی را در تماشاگران ایجاد می‌کند و گاهی اوقات بهترین خاطرات را رقم می‌زند. اگر شما نیز این لحظه‌های خاطره‌انگیز را در طول زندگی خود تجربه کرده‌اید، می‌توانید آن را با کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه