تماشا کنید: عکس صورت یک خرس در مریخ

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
تماشا کنید: عکس صورت یک خرس در مریخ

مدارگرد شناسایی مریخ موفق به ثبت تصویری از سطح سیاره سرخ شده است که در نگاه اول به چهره یک خرس شباهت دارد.

ماهواره ناسا از شکل عجیبی روی سطح مریخ تصویربرداری کرده که به دوربین خیره شده است: صورت یک خرس! مدارگرد شناسایی مریخ که تحت نظارت تیمی از دانشگاه آریزونا قرار دارد، عکس خرس را در روز چهارشنبه ۲۵ ژانویه منتشر کرد. دوربین «های‌رایز» این تصویر را در ۱۲ دسامبر شکار کرد و همان زمان در حساب رسمی توییتر آن این سوال مطرح شد:

یک خرس در مریخ؟

دانشگاه آریزونا نیز دراین‌باره نوشت:

این تصویر که کمی شبیه به چهره خرس است، واقعا چیست؟ عکس شامل صخره‌ای فروریخته به‌شکل V (بینی)، دو حفره (چشم‌ها) و دایره‌ای ترک‌خورده (سر) می‌شود. شکل دایره ترک‌خورده شاید به‌دلیل نشست رسوب روی یک دهانه برخوردی مدفون اتفاق افتاده است. بینی این خرس احتمال دارد یک دریچه آتشفشانی یا گلی باشد و رسوب آن می‌تواند گدازه یا جریان گل باشد.

تیم تحقیقاتی کاملا مطمئن نیستند که چرا صورت خرس از سطح سیاره سرخ به بیرون نگاه می‌کند. تصور می‌شود که هیچ خرسی در مریخ وجود ندارد؛ اما تصویر صخره‌‌ای غیرعادی، شما را به فکر می‌اندازد که این احتمال را در نظر بگیرید. تصویر مزبور شبیه به خرس به نظر می‌رسد؛ گرچه چهره خرس بسیار بزرگ‌تر از صورت یک خرس معمولی است. این اولین توهم نوری نیست که توسط تیم «های‌رایز» از مناظر مریخ ثبت شده است و احتمالا آخری آن هم نخواهد بود.

تصویری سیاه و سفید از صخره ای روی مریخ

تصویر کلوزاپ از صورت خرس

نظر شما چیست؟ تصویر جالبی بود؟ حتما نظر خود را با کاربران کجارو در میان بگذارید و بگویید که آیا تصویر ماهواره ناسا شباهتی به خرس دارد یا خیر.

مطالب مرتبط:

منبع petapixel

دیدگاه