تصویری باورنکردنی از موج دریا با چهره انسان

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
تصویری باورنکردنی از موج دریا با چهره انسان

یک عکاس به‌طور اتفاقی تصویری از موجی در دریاچه ایری کانادا ثبت کرد که شباهت شگفت‌انگیزی به چهره انسان دارد و شکوه و عظمت طبیعت را به رخ می‌کشد.

«کودی ایوانز» (Cody Evans) عکاسی است که عکس‌های متنوعی از پرندگان و موتور کراس گرفته تا مناظر طوفانی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کند. او در یک روز طوفانی از «دریاچه ایری» (Lake Erie) در انتاریو کانادا بازدید کرد و حدود ۱۰,۰۰۰ عکس از امواج متلاطم گرفت. هنگام برگشت به خانه، به مشاهده تصاویر روی رایانه‌اش پرداخت و در آن لحظه بود که متوجه عکسی متفاوت و جذاب شد؛ چهره‌ای در موج!

ایوانز از آنچه که می‌دید، ‌بسیار شگفت‌زده شد؛ به‌طوری که می‌گفت:

گویی چهره «پوزئیدون» (خدای آب‌های شور و شیرین و دریاها) از آب بیرون آمده بود.

تمام ویژگی‌های چهره انسان نظیر چشم‌های گود، بینی بیرون‌زده و دهان کوچک و حتی موهای به‌هم‌ریخته در این موج به چشم می‌خورد. در طول سه سالی که ایوانز به دریاچه ایری سر می‌زند تا از امواج آن عکاسی کند، هرگز موجی به این شکل ندیده بود. به اعتقاد او، اشکالی به این صورت در ابرها و امواج زیاد دیده می‌شوند؛ اما شباهتی با این همه وضوح، باورنکردنی به نظر می‌رسد.

این تصویر در ماه نوامبر ۲۰۲۲ گرفته شده است؛ زمانی از سال که بادهای شدیدی از دریاچه ایری می‌گذرد. به گفته «دنیل لیوتا» (Daniel Liota)، هواشناس محیط زیست کانادا، این تندبادها معمولا در هنگام تغییر فصل از پاییز به زمستان اتفاق می‌افتند؛ زیرا آب در مقایسه با هوای اطراف هنوز نسبتا گرم است. بادها مسافت زیادی را روی آب می‌پیمایند و سرعت خود را افزایش می‌دهند و باعث ایجاد امواج بزرگ می‌شوند. از آنجا که این تندبادها یک اتفاق سالانه هستند، ایوانز در حال برنامه‌ریزی برای سال بعد است تا تصویر مهیج دیگری شکار کند.

عکس از موجی سهمگین

موجی سهمگین در هوای طوفانی

اگر از تماشای تصویر حیرت‌انگیز و دیدنی کودی ایوانز لذت برده‌اید یا خاطره جالبی از تصاویر مشابه در ابرها دارید، می‌توانید نظر خود را با کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع mymodernmet

دیدگاه