تصاویر زیبا و تماشایی از رخت سفید بر پهنه طبیعت

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
تصاویر زیبا و تماشایی از رخت سفید بر پهنه طبیعت

طبیعت در همه فصول زیبا است و این جذابیت در فصل زمستان و زیر دانه‌های برف دوچندان می‌شود؛ به‌طوری که همه به‌دنبال خلق تصاویر معرکه از این عظمت و شکوه هستند.

پس از فصل رنگارنگ و زیبای پاییز، نوبت به زمستان سرد و طولانی می‌رسد؛ زمانی که روزها کوتاه و شدت نور خورشید کم می‌شود. آغاز فصل زمستان به این معنا نیست که طبیعت زیبایی خود را از دست می‌دهد؛ بلکه این فصل همچنان جادویی است و نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند؛ به‌خصوص به‌لطف وجود برف که زیباترین پدیده این ماه‌های سرد است.

زمستان زمان استراحت گیاهان و درختان و آماده‌شدن برای فصل بعد است؛ هرچند این بازه زمانی می‌تواند برای حیوانات چالش‌برانگیز باشد؛ چراکه به‌دلیل هوای سرد، پیداکردن غذا و سرپناه دشوار می‌شود. به همین دلیل حیوانات به روش‌های مختلف سعی می‌کنند که در زمستان زنده بمانند. برخی از آن‌ها به سرزمین‌های گرم‌تر مهاجرت می‌کنند و برخی دیگر به خواب زمستانی می‌روند. برخی گیاهان نیز خواب زمستانی نه‌چندان عمیقی را تجربه می‌کنند و یخ‌زدگی روی گیاهان به آن‌ها کمک می‌کند تا انرژی لازم برای رشد برگ‌های جوان و سبز در بهار را به دست آورند.

دمای پایین هوا، یخ‌زدگی دریاچه‌ها و آبشارهای زیادی را نیز به‌همراه دارد؛ به‌طوری که برخی از آن‌ها انتخاب‌هایی عالی برای اسکی و یخ‌نوردی می‌شوند. قطعا حضور در طبیعتی سفیدپوش، هر کسی را به انجام فعالیت‌های ورزشی زمستانی مانند اسنوبورد، اسکی‌بازی، اسکیت روی یخ، بازی با گلوله‌های برفی و غیره وسوسه می‌کند. ضمن اینکه این فصل بهترین زمان سال برای تماشای ستاره‌های آسمان شب است؛ چراکه ستاره‌ها در این زمان از سال بیشترین درخشش را دارند.

غروب خورشید در طبیعت برفی

آبشار یخ زده در زمستان برفی

مردی در حال راه رفتن روی تپه برفی

درختان سفیدپوش در زمستان

یک سگ در منطقه ای برفی و جنگلی

عبور خط راه آهن از میان جنگلی سفیدپوش در زمستان

جریان رودخانه در میان برف

تابش نور خورشید از میان درختان در زمستان

آبشاری کم آب و مرتفع در زمستان

کوهستانی پوشیده از برف

عبور قطاری زردرنگ از منطقه ای کوهستانی و برفی

دو نفر در حال راه رفتن در منطقه ای جنگلی و برفی

آبشاری یخ زده در زمستان برفی

کلبه ای چوبی در میان درختان پوشیده از برف

عکس هوایی از جنگلی سفیدپوش در زمستان

کوهستانی مه آلود و برفی

آبشاری کم ارتفاع و پرآب در زمستان

جریان رود در منطقه ای برفی و جنگلی

گوزنی در منطقه ای جنگلی و مملو از برف

غروب خورشید در منطقه ای کوهستانی و برفی

زنی در حال گذر از میان جنگلی برفی

طبیعت حتی در زمستان نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد. شما نیز اگر جذب این زیبایی شده‌اید و خاطره و تجربه جالبی از حضور در طبیعت سرد و برفی دارید، می‌توانید آن را با کاربران کجارو شریک شوید و آن‌ها را برای استفاده از این صحنه جادویی ترغیب کنید.

مطالب مرتبط:

منبع seasonsyear

دیدگاه