تماشا کنید: ماجراجویی، هیجان و آدرنالین در طبیعت

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
تماشا کنید: ماجراجویی، هیجان و آدرنالین در طبیعت

زندگی یک ماجراجویی بزرگ است که اتفاقات تلخ و شیرین زیادی را رقم می‌زند؛ گرچه برخی افراد با فعالیت‌های مهیجی همچون بانجی جامپینگ، رنگ‌وبوی دیگری به آن می‌بخشند.

ماجراجویی معمولا تجربه‌ای غیرعادی، جسورانه و هیجان‌انگیز است که باعث افزایش آدرنالین می‌شود. تجربه‌هایی مانند کوهنوردی، بانجی جامپینگ یا چتربازی به‌عنوان ماجراجویی شناخته می‌شوند؛ در حالی که کل زندگی یک ماجراجویی مهیج به حساب می‌آید و هرکسی ماجراهای خاص خود را دارد. در واقع، هیچ آزمون، اردوی آموزشی و حتی بهترین دوستان نیز نمی‌توانند مانند زندگی، انسان را به چالش بکشند. زمانی که برای رهایی از روزها و لحظات بد تلاش می‌کنید، وارد مرحله ماجراجویی شده‌اید! بنابراین، باید همیشه آماده رویارویی با یک ماجراجویی باشید.

برخی افراد فقط به چالش‌های زندگی بسنده نمی‌کنند و به‌سراغ تجربه‌های جسورانه و گاهی خطرناک می‌روند؛ ماجراجویی‌هایی که اغلب به‌منظور دستیابی به هدفی بزرگ‌تر یا کسب دانش انجام می‌شود. در گردشگری ماجراجویی که به‌عنوان بخش مهمی از صنعت سفر محسوب می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند فعالیت‌های مهیجی را تجربه کنند که تا پیش از این انجام نداده‌اند یا در محل زندگی خود به آن دسترسی نداشته‌اند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به زیپ‌لاین، غواصی، رفتینگ در رودخانه، کایاک‌سواری، صخره‌نوردی، اسنوبورد و... اشاره کرد. در واقع، ماجراجویی به این معنا است که از منطقه امن و راحت زندگی خارج شوید و جهان را از منظری متفاوت ببینید؛ حتی اگر قبلا آن را میلیون‌ها بار دیده باشید.

اسکای دایو (پرش آزاد و تعادلی در آسمان) در استرالیا، موج‌سواری در «خلیج جفریز» (Jeffreys Bay) در آفریقای جنوبی، پرش از بلندترین صخره جهان در نیوزیلند، بازدید از اژدهای کومودو در اندونزی و... جزو ماجراجویی‌های پرطرفدار بین گردشگران هستند. البته برای ماجراجویی لزوما نباید به سفر خارجی بروید یا فعالیت گران‌قیمتی را انتخاب کنید. یکی از این فعالیت‌ها، غارنوردی در غارهایی همچون غار علیصدر در همدان،غار کتله‌ خور در زنجان، قوری‌قلعه در کرمانشاه و... است. پرواز با پاراگلایدر، رفتینگ در رودخانه ارمند، غواصی در کیش، دره‌نوردی در تنگه رغز یا کویرنوردی در کویر حلوان طبس از جمله فعالیت‌های ماجراجویانه‌ای هستند که برای یک بار باید امتحان کنید.

کوهنوردی چندین فرد حرفه ای

موج سواری در آب های مواج

تیوب سواری در آب های مواج رودخانه

دوچرخه سواری در کنار دریاچه

چتربازی با پاراگلایدر

آفرود در بیابان

غواصی در کنار بقایای یک کشتی

چندین نفر در قایق بادی در آب های خروشان رودخانه

موتورسواری از محلی صعب العبور

مردی بر فراز قله کوه در میان اقیانوس ابر

کایت سواری در آب های مواج

مردی در حال بالارفتن از تپه ای با سنگ های سیاه در کنار دریا

قایق سواری در آب های آرام دریاچه ای در کوهستان

بانجی جامپینگ در طبیعتی سرسبز

هر یک از ما در طول زندگی، ماجراجویی‌های کوچک و بزرگ بسیاری را تجربه کرده‌ایم که برخی از آن‌ها خاطره‌انگیز و جالب هستند. اشتراک این خاطرات نه‌تنها می‌تواند جانی تازه به تجربه‌های قدیمی ببخشد، بلکه باعث آشنایی بسیاری از کاربران کجارو با انواع ماجراجویی‌ می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه