سازمان جهانی گردشگری: وضعیت گردشگری در جهان رو به بهبود است

نادر نینوایی
نادر نینوایی چهار شنبه، ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۶
سازمان جهانی گردشگری: وضعیت گردشگری در جهان رو به بهبود است

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در جدیدترین گزارش خود، از بهبود گردشگری بین‌المللی در هفت ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد.

طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری، وضعیت گردشگری بین‌المللی در هفت ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی روبه‌رشد بوده است. بر اساس این گزارش تعداد گردشگران بین‌المللی به ۵۷ درصد از سطوح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا رسیده‌ است.

این سازمان به مناسبت روز جهانی گردشگری در گزارشی نوشت:

ارتباط گردشگری هرگز واضح تر از امروز نبوده است.

سازمان جهانی گردشگری که «بازنگری در گردشگری» را به‌عنوان شعار امسال خود انتخاب کرده، از کشورها خواست تا از فرصت موجود استفاده و در خصوص گردشگری تجدید نظر کنند.

طبق آخرین مقیاس‌های جهانی گردشگری، تعداد گردشگران بین‌المللی از ماه ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۱) در مقایسه با دوره مشابه در سال میلادی گذشته تقریبا سه برابر شده است.  بهبود مستمر گردشگری بین المللی نشان‌دهنده تقاضای بالا برای سفرهای بین‌المللی و همچنین کاهش یا لغو محدودیت‌های سفر تا به امروز است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، ۸۶ کشور تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲ ( ۲۸ شهریور ۱۴۰۱) هیچ محدودیتی مرتبط با کووید-۱۹ نداشتند.

آمار گردشگری جهانی

به گفته دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری به‌طور پیوسته در حال بهبود است، اما چالش‌های متعددی از ژئوپلیتیک گرفته تا اقتصادی همچنان باقی مانده است.

زوراب پولولیکاشویلی می‌گوید:

بخش گردشگری در همه‌جا، امید و فرصت را برای مردم باز می‌گرداند. اکنون زمان بازنگری در مورد گردشگری است، اینکه به کجا می‌رود و چگونه بر مردم و سیاره زمین تاثیر می گذارد؟

طبق برآوردها در این هفت ماه، ۴۷۴ میلیون گردشگر بین‌المللی سفر کرده‌اند که رقم آن در مدت مشابه سال گذشته میلادی برابر ۱۷۵ میلیون نفر بوده است. ۲۰۷ میلیون گردشگر بین المللی در ماه های ژوئن و ژوئیه ثبت شده که بیش از دو برابر مدت مشابه سال ۲۰۲۱ را شامل می‌شود. ۳۰۹ میلیون نفر از حجم ورودی گردشگران مربوط به اروپا است که ۶۵ درصد مجموع گردشگران را نشان می‌دهد.

طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، اروپا و خاورمیانه سریع‌ترین بهبود را در حد فاصل ژانویه تا ژوئیه امسال نشان می‌دهند که به‌ترتیب رشدی ۷۴ و ۷۶ درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال ۲۰۱۹ دارند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه