بهترین هتل های ماسوله (معرفی هتل و امکانات)

بهروز سلیم پور
بهروز سلیم پور پنجشنبه، ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین هتل های ماسوله (معرفی هتل و امکانات)

ماسوله یکی از شهرهای زیبا و مشهور ایران به جهت معماری پلکانی است و به‌دلیل حضور بالای گردشگران، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی دارد. 

شهر ماسوله یکی از کوچکترین شهرهای ایران، قطب‌های گردشگری در استان گیلان و از توابع بخش سردار جنگل شهرستان فومن است. این شهر تاریخی در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر رشت و ۳۶ کیلومتری از شهر فومن قرار دارد. گردشگران از دیرباز به این شهر پلکانی توجه نشان می‌دادند. به همین جهت در آن هتل‌ها، کاروان‌سرا‌ها و مهمانسرا‌هایی برای رفع نیاز‌های گردشگران تاسیس شده است. حتی برخی از ساکنان شهر تاریخی ماسوله، خانه‌های خود را به گردشگران کرایه می‌دهند. در این میان تعداد کمی از این اقامتگاه‌‌ها از امکانات خوبی برخوردار هستند. در ادامه هتل‌هایی را معرفی می‌کنیم که دارای خدمات، مناظر و موقعیت بهتری نسبت به بقیه هستند.

همه آنچه که باید درباره بهترین هتل‌های ماسوله بدانید:

هتل آپارتمان مهران

  • آدرس: گیلان، فومن، ماسوله، پارکینگ بالا، محله ریحانه بر به‌سمت بازار (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۴۷۵۸۰۹۷

ساختمان هتل آپارتمان مهران ماسوله

منبع عکس: mapio.net

هتل مهران در سال ۱۳۷۹ تاسیس و در سال ۱۳۹۵ به‌منظور ارائه امکانات و خدمات رفاهی بهتر بازسازی شد. هتل یک ستاره مهران، اقامتی به‌صرفه را به مهمانان خود عرضه می‌کند و با قرارگیری در دل خانه‌های پلکانی شهر ماسوله، خاطرات زیبایی را برای مهمانان رقم می‌زند. این هتل در دو طبقه و بدون آسانسور طراحی شده است و ۱۰ اتاق بزرگ دارد. منظره‌ای دلچسپ رو به شهر ماسوله و کوه‌های اطراف از امتیازات برخی از اتاق‌های آن محسوب می‌شود. از دیگر امکانات این اقامتگاه می‌توان به کافی‌شاپ، رستوران، لابی، صندوق امانات و پذیرش ۲۴ ساعته گردشگران اشاره کرد.

در هر اتاق هتل آپارتمان مهران تلویزیون، تهویه مطبوع، یخچال و حمام و سرویس بهداشتی مستقل وجود دارد؛ اگر در لابی آن بنشینید، می‌توانید از اینترنت استفاده کنید. حتما برای صرف غذا در رستوران این هتل برنامه‌ریزی کنید تا از سرو انواع غذا‌های شمالی و ایرانی لذت ببرید.

بوتیک هتل امان

  • آدرس: گیلان، فومن، ماسوله، ابتدای بازارچه سنتی، جنب چشمه النزه (مشاهده روی نقشه
  • شماره تماس: ۰۹۱۱۶۰۰۰۴۴۲

بوتیک هتل امان نخستین اقامتگاه مدرن شهر تاریخی ماسوله محسوب می‌شود. تفاوت این مدل از اقامتگاه‌ها نسبت به هتل‌های لوکس، در تعداد کمتر اتاق‌ها و رستوران‌های کوچک‌تر است؛ اما به‌واسطه وسعت کمتر، قادر هستند هزینه بیشتری برای دکوراسیون و سایر جزییات خود صرف کنند و تجربه‌ای متفاوت را برای مهمانان رقم بزنند.

منبع عکس‌ها: @masoleh_vila_hotel

بوتیک هتل امان در فروردین سال ۱۴۰۱ تاسیس شد و دارای چند سوئیت و رستورانی کوچک است که معماری جذابی دارند. این اقامتگاه دارای چندین سوئیت پنج‌، چهار‌ و دو نفره است؛ از امکانات آن‌ها می‌توان به کولر گازی، شوفاژ، مبلمان، کپسول آتش‌نشانی، جعبه کمک‌های اولیه و سرویس فرنگی اشاره کرد.

هتل روحی

  • آدرس: گیلان، فومن، ماسوله،‌ پل سوم، انتهای پارکینگ، رو‌به‌روی آبشار، به‌سمت بازارچه سنتی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۱۱۳۰۰۰۷۰

ساختمان هتل روحی ماسوله

منبع عکس: گوگل مپ

هتل روحی در شهر ماسوله و روبه‌روی آبشار قرار دارد و از دو مجموعه تشکیل شده که یکی دارای چهار و دیگری دارای هفت سوئیت است؛ هر سوئيت آن ۴۵ متر مساحت دارد و دارای یک اتاق خواب، یک هال پذیرایی، یک تخت دبل در اتاق، دو تخت تاشو در هال، مبلمان، میز ناهارخوری، تلویزیون، توالت ایرانی، توالت فرنگی، حمام، سیستم سرمایشی و گرمایشی، بخاری نفتی دودکش دار و بخاری برقی است. این هتل با ظرفیت ۵۰ نفر، در هر اتاق چهار تا پنج نفر را جای می‌دهد.

آشپزخانه هر واحد هتل روحی مجهز به ظروف آشپزی، یخچال و اجاق گاز است. رستوران آن با فاصله کمی (چهار دقیقه) از اقامتگاه قرار گرفته است. گردشگرانی که این رستوران را انتخاب می‌کنند، می‌توانند انواع غذاهای سنتی و محلی گیلان از جمله قورمه‌سبزی، باقالاقاتوق، میرزا قاسمی، ترش تره، شامی ماسوله، قزل‌آلای رودخانه‌ای، جوجه‌کباب، کباب چنجه و کباب ترش را سفارش بدهند. از دیگر خدمات هتل روحی می‌توان به راهنمایان بومی و کارکنان مسلط به زبان انگلیسی نیز اشاره کرد.

هتل سنتی نمازی

  • آدرس: استان گیلان، شهر فومن، شهر ماسوله، جاده ماسوله ماجلان (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۱۴۶۹۲۱۰۰

چشم انداز سوئیت هتل سنتی نمازی ماسوله

منبع عکس: @hotel_namazi

هتل سنتی نمازی که به هتل فریدون نیز شهرت دارد، در دو طبقه کاملا مجزا ساخته شده است و در طبقه اول سه و در طبقه دوم آن دو سوئیت قرار دارد. اتاق‌های طبقه بالا به‌دلیل چشم‌انداز زیباتر، هزینه اقامت بالاتری دارند. هتل فریدون درمجموع ظرفیت پذیرش ۶۰ مسافر را دارد. در طبقه اول این اقامتگاه، سوئیت‌های یک‌خوابه و دو‌خوابه دوبلکسی قرار گرفته که هرکدام مجهز به یک تا چهار تخت هستند. 

در طبقه دوم هتل نمازی نیز سوئیتی یک‌خوابه با پنج تخت و سوئیت دوخوابه دوبلکسی با هشت تخت وجود دارد که تمامی آن‌ها مجهز به سرویس بهداشتی ایرانی، فرنگی، حمام، آشپزخانه و سیستم سرمایشی و گرمایشی (پنکه، کولر گازی و بخاری برقی) هستند. راهنمای تور و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی از سایر خدمات اقامتگاه سنتی نمازی است. اگر قصد دارید کباب بپزید، می‌توانید از باربکیوی آن استفاده کنید. 

حیات سوئيت هتل سنتی نمازی ماسوله

منبع عکس: @hotel_namazi

باید توجه داشت که در هتل سنتی نمازی آشپزخانه یا رستورانی برای تحویل غذا به گردشگران وجود ندارد و گردشگران باید غذای خود را تهیه کنند.

هتل آریا

  • آدرس:  گیلان، جاده فومن ماسوله، سه کیلومتر مانده به ماسوله، منطقه ظفر قه دره (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۳۵۸۱۰۶۵۳۶

ساختمان هتل آریای ماسوله

منبع عکس: @hotel_arya_masouleh

هتل آریا یک هتل دو ستاره اقتصادی است. این هتل با ۱۵ اتاق در محدوده شهر ماسوله قرار دارد و مسافت کم آن با جاذبه‌های گردشگری از جمله ویژگی‌های برجسته آن محسوب می‌شود. در هتل آریا می‌توانید از امکانات مناسبی از جمله رستوران، سفره‌خانه سنتی، پارکینگ و فروشگاه مواد غذایی برخوردار شوید. مجموع این شرایط منجر شده تا این اقامتگاه به انتخاب خوبی برای گردشگران بدل شود.

هتل آریا امکانات دیگری همچون کافی شاپ و اینترنت در لابی نیز دارد. اتاق‌های آن با دو تا پنج تخت مجهز به تلویزیون، یخچال و سرویس مستقل هستند و در رستوران هتل نیز انواع غذاهای محلی و دریایی سرو می‌شود. 

هتل رستوران آرام

  • آدرس: گیلان، فومن، کیلومتر ۱۰ جاده فومن ماسوله، شهر ماکلوان (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۱۳۳۴۷۵۳۱۷۷

ساختمان هتل رستوران آرام ماسوله

منبع عکس: @hotelaram

هتل آرام ماسوله در سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد و در ۱۳۹۶ با هدف بهبود امکانات رفاهی بازسازی شد. این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در چهار طبقه و ۲۱ اتاق طراحی شده و اولین هتل سه‌ستاره بخش سردار جنگل در شهر ماکلوان است. چشم‌انداز به‌یادماندنی کوهستان ماسوله و شالیزارها، سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

هتل آرام ماسوله به‌دلیل زیبایی منظره‌ها، موقعیت مکانی و امکانات مناسب شهرت خوبی دارد. اتاق‌هایی با ظرفیت یک تا پنج نفر، رستوران، پارکینگ و اینترنت در لابی از جمله خدماتی هستند که در آن ارائه می‌شوند. امکانات اتاق‌های آن نیز کاملا مطابق استاندارد‌های هتلی سه ستاره است. با اقامت در هتل رستوران آرام دسترسی آسانی به شهر تاریخی ماسوله و بنای تاریخی قلعه رودخان خواهید داشت. 

چشم انداز هتل رستوران آرام ماسوله

منبع عکس: @hotelaram

شما نیز تجربه‌های خود را از سفر به شهر تاریخی ماسوله و حضور در هتل‌های این شهر با ما و کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین هتل های ماسوله کدامند؟

هتل آپارتمان مهران، هتل روحی، هتل سنتی نمازی، هتل آریا و هتل رستوران آرام

کدام هتل‌های ماسوله پارکینگ دارند؟

هتل آرام و هتل آریا

هتل‌های ماسوله چه خدمات و امکانات رفاهی دارند؟

اینترنت، کافی‌شاپ و رستوران، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی مستقل و سرویس خواب

ارزان‌ترین هتل‌های ماسوله کدامند؟

هتل مهران، هتل آریا

منبع عکس کاور: سایت املاک مال

مطالب مرتبط:

دیدگاه