ثبت بیش از ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت در نوروز ۱۴۰۱ تهران

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۶
ثبت بیش از ۶۰۰ هزار نفر شب اقامت در نوروز ۱۴۰۱ تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از ثبت ۶۰۰ هزار نفر شب‌اقامت از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در استان تهران خبر داد.

پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران روز چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ اعلام کرد که با تجمیع و جمع‌بندی آمار بیش از ۶۰۰ هزار نفر شب‌اقامت از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در استان تهران ثبت شده است. وی با بیان این خبر افزود:

با اعلام رسمی رئیس جامعه‌حرفه‌ای هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، و پانسیون‌های استان تهران، مراکز اقامتی تهران حضور وصف‌ناپذیری از گردشگران را در ایام نوروز ۱۴۰۱ تجربه کرد که از ابتدای انقلاب اسلامی سابقه نداشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهرانبا اشاره به اینکه پایتخت در نوروز سال‌های گذشته کمترین درصد سطح اشغال مراکز اقامتی را نسبت به میانگین سالانه خود داشته است، اظهار داشت:

در ایام نوروز ۱۴۰۱ مراکز اقامتی میانگین سطح اشغال بالای ۸۵ درصدی را تجربه کردند. بر اساس مرکز کنترل راه‌های استان تعداد خودروهای ورودی به استان ۵,۵۰۰,۰۰۰ هزار وسیله نقلیه بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه