برگزاری رویداد فرهنگی «شبی با موزه» در موزه ملی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
برگزاری رویداد فرهنگی «شبی با موزه» در موزه ملی

رئیس کل موزه ملی ایران از برگزاری رویداد فرهنگی «شبی با موزه» در هشتم فروردین با ویژه برنامه‌های نوروزی در موزه ملی ایران خبر داد.

جبرییل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران، اعلام کرد که  رویداد فرهنگی «شبی با موزه» هشتم فروردین  از ساعت ۱۹ تا ۲۲ با ویژه برنامه‌های نوروزی در موزه ملی ایران برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه موزه ملی ایران از سال ۱۳۹۵ تاکنون، رویداد فرهنگی «شبی با موزه» را در ایام نوروز برگزار می‌کند، از علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ، هنر و موزه شهر تهران دعوت کرد در این مراسم شرکت کنند. نوکنده در این رابطه اظهار کرد:

شب‌نشینی موزه فرصت مناسبی است تا از زاویه دیگر موزه‌ها مورد بازید قرار گیرند و از لایه کمتر دیده شده یعنی شب در موزه‌ها نیز لذت ببرند.

رئیس کل موزه ملی ایران با اشاره به امکان شرکت علاقه‌مندان در ۱۴ تور موضوعی و برخورداری از راهنمایی‌ها و ارائه توضیحات کارشناسان در بخش‌های مجزا، بیان کرد:

بازدید از نمایشگاه‌های «آجرهای استردادی بوکان از کشور سوئیس» و «مرگ در نمک: پژوهش‌های باستان‌شناسی از معدن باستانی نمک چهرآباد زنجان»، «شاهنامه به روایت آثار موزه ملی ایران»، «ایستگاه نقاشی کودک»، «اجرای موسیقی تاریخی هماهنگ از یک اثر تاریخی برای نخستین بار در موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی ایران» و «اجرای موسیقی اقوام ایرانی در فضای باز موزه ملی ایران» با هدف ایجاد محیطی شاد و به‌یادماندنی از جمله برنامه‌های شبی با موزه ملی ایران خواهد بود. 

بنا بر اعلام جبرئیل نوکنده، این برنامه با مشارکت شهرداری منطقه ۱۲ تهران، در موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه