معروف ترین رستوران های مشهد | لیست رستورانهای مشهد + منو و آدرس

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۹
معروف ترین رستوران های مشهد | لیست رستورانهای مشهد + منو و آدرس

رستوران‌های معروف زیادی در مشهد فعالیت دارند که با تهیه و طبخ انواع غذاهای سنتی و فرنگی، انتخاب بسیاری از گردشگران و اهالی مشهد برای شکم‌گردی هستند.

مشهد مهم‌ترین شهر زیارتی ایران است که هر ساله گردشگران زیادی بازدید از آن را در برنامه خود قرار می‌دهند. در کنار زیارت حرم امام رضا (ع) می‌توانید به گوشه‌وکنار شهر سر بزنید، از جاهای دیدنی مشهد دیدن کنید و در بهترین رستوران های مشهد، غذا بخورید.

قطعا یکی از بخش‌های اصلی هر گردشی، صرف غذا در رستورانی معرکه است که لذت سفر را دوچندان می‌کند. عده‌ای ترجیح می‌دهند به مناطق خوش‌آب‌وهوای اطراف مشهد مانند طرقبه و شاندیز بروند و در یکی از رستوران‌های باصفای این منطقه خود را به یک وعده غذای دلچسب دعوت کنند. در هر صورت گزینه‌های غذایی متعددی پیش روی شما قرار دارد؛ فقط کافی است با ادامه این مقاله همراه باشید تا از معروف‌ترین رستوران های مشهد بیشتر بدانید.

بهترین رستوران های مشهد:

رستوران ارم شاندیز

  • آدرس: مشهد، شاندیز، نرسیده به میدان دوم، رستوران ارم شاندیز (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۴۲۸۲۰۲۰
  • وب‌سایت: eramrestaurant.ir
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۶ و ۱۹:۳۰ تا ۲۳:۳۰
  • رستوران های سنتی مشهد

فضای داخلی رستورانی بزرگ

منبع عکس: سایت eramrestaurant.ir (عکاس: ناشناس)

رستوران ارم شاندیز در سال ۱۳۵۸ هجری شمسی آغاز به کار کرد و جزو قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد است که با سرو غذاهای درجه یک توانسته نام خود را در میان بهترین‌های شهر قرار دهد. جالب اینکه کارخانه‌ای برای تولید محصولات لبنی در انتهای رستوران وجود دارد که از محصولات آن صرفا برای تهیه غذاهای این محل استفاده می‌شود.

این رستوران در سه بخش سنتی، فضای باز و سالن وی‌آی‌پی به مشتریان خدمات‌رسانی می‌کند. اگر دوست داشته باشید که از آلاچیق‌های آن استفاده کنید، در فصل سرما مجهز به سیستم گرمایشی از کف هستند و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید از غذای خود لذت ببرید.

دو سیخ شیشلیک با نارنج

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: الیسا عرشی)

از منوی رستوران ارم می‌توانید شیشلیک، کباب برگ، جوجه‌کباب، چلو ماهیچه و چلو گوشت را سفارش دهید که در این میان نباید از شیشلیک غافل شوید؛ به‌خصوص که شیشلیک‌های این رستوران را می‌توان از بهترین‌ها شیشلیک‌های مشهد دانست. یک پرس غذای این رستوران برای دو نفر کافی است.

رستوران همیشه شلوغ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه ازدحام جمعیت بیشتر می‌شود. در نتیجه برای خالی‌شدن میز غذا اغلب باید منتظر بمانید و پس از صرف غذا فرصتی برای گپ‌وگفت ندارید! برخورد خوب کارکنان، حجم بالا و کیفیت غذاها، محیط آرام و دلنشین دست به دست هم داده‌اند تا رستوران ارم انتخاب بسیاری از گردشگران و اهالی مشهد باشد.

رستوران راستگو

  • آدرس: مشهد، بلوار وکیل آباد بین وکیل آباد ۲۳ و ۲۵ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۵۸۹۰۰۰۴۱
  • وب‌سایت: viprastgoo.com
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۴
  • رستوران های سنتی مشهد

فضای داخلی رستورانی با صندلی های سورمه ای

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: حمیدرضا واحدی)

رستوران راستگو از جمله رستوران‌های خوب مشهد است که با محیطی زیبا و لوکس، غذاهای اصیل ایرانی را پیشکش مشتریان خود می‌کند. این رستوران محلی ایدئال برای محافل دوستانه و کاری، جشن‌ها و برنامه‌های خانوادگی است.

آقای رضا راستگو در سال ۱۳۴۶ هجری شمسی اولین کبابی خود را افتتاح کرد و بعد از چند سال موفق به راه‌اندازی یکی از مشهورترین رستوران‌های ایران شد. این رستوران که فقط یک شعبه در مشهد دارد، با غذاهایی همچون چلو برگ، چلو شیشلیک، چلو ماهیچه، چلو جوجه‌کباب، چلو کباب بختیاری و چلو کباب فیله، مشتریان زیادی به دست آورده است. موقعیت مکانی مناسب این رستوران باعث شده است که دسترسی به آن آسان باشد.

رستوران معین درباری

  • آدرس شعبه مرکزی: مشهد، بین میدان تلویزیون و میدان پارک، حاشیه شهرک نوفل لوشاتو (نمایش روی نقشه)| تلفن: ۰۵۱۳۸۷۸۳۷۷۷
  • آدرس شعبه شاندیز: مشهد، شاندیز، بین امام رضا هشت و ۱۰ (نمایش روی نقشه)| تلفن: ۰۵۱۳۴۳۲۴۴۷۷
  • وب‌سایت: moeindarbari.org
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۲ تا ۲۴
  • رستوران های سنتی مشهد

یک دیس شیشلیک و پلو

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: احمد رونقی)

رستوران معین درباری مشهد در محیطی سنتی، غذاهای کبابی ایرانی را با بهترین کیفیت برای مهمانان خود سرو می‌کند. در واقع این مجموعه بزرگ پذیرایی با بیش از نیم قرن تجربه در صنعت رستوران‌داری، در دسته بهترین رستوران‌های مشهد و ایران قرار دارد. مالکان این رستوران پس از چندین دهه فعالیت در شعبه مرکزی موفق به افتتاح شعبه دوم خود در سال ۱۳۹۶ هجری شمسی در منطقه ییلاقی شاندیز شدند. شعبه دوم شامل چهار سالن کاملا مجزا با ظرفیت ۳۰۰ نفر و محیطی زیبا و سنتی است.

در منوی رستوران، انواع غذاهای ایرانی نظیر چلو شیشلیک، چلو کباب لقمه زعفرانی و چلو ماهیچه سرو می‌شود که سالاد بار و میز اردور مکمل آن‌ها هستند.

اسلو فود خورش باشی

  • آدرس: مشهد، بلوار وکیل ‌آباد، بین وکیل آباد ۱۷ و ۱۹ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۶۱۰۸۵۱۰
  • رستوران های سنتی مشهد

یک دیس چلوکباب

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ایمان شاهوردی)

اسلو فود خورش باشی مشهد، رستورانی سلامت‌محور است که طعم خوش و دلچسب غذاهای خانگی ایرانی را به مشتریان هدیه می‌دهد. از آنجا که غذاهای این رستوران سریع حاضر نمی‌شود، نام آن را «اسلو فود» یا غذای آرام‌پز گذاشته‌اند. موسس این محل آقای جواد رهنما هستند که تنها شعبه اسلو فود در ایران را مدیریت می‌کنند.

منوی رستوران شامل پلو ماهی، قرمه چدنی مخصوص، استامبولی، چلو گوشت، سینی مخصوص خورش باشی، سینی ویژه سلاطین و سینی سلامت می‌شود. قطعا صرف این غذاهای لذیذ در کنار دوغ، سالاد شیرازی، ماست و خیار، ماست محلی و زیتون پرورده طعم فوق‌العاده‌تری پیدا می‌کند.

در غذاها خبری از روغن‌های صنعتی و نیمه صنعتی نیست؛ گوشت تازه بره در غذاها به کار می‌رود؛ خورش‌ها به‌صورت روزانه پخته می‌شوند و از ظروف گیاهی برای غذاهای بیرون‌بر  استفاده می‌شود که همگی از مزایای بزرگ این محل به حساب می‌آیند. محیطی متفاوت با تلفیق سنت و مدرنیته و وجود بخش وی‌آی‌پی برای زوج‌ها و قرارهای عاشقانه، بسیاری از گردشگران و مشهدی‌ها را برای صرف غذا در این رستوران ترغیب می‌کنند.

کیفیت قابل‌قبول غذاها، قیمت مناسب، امکان جای پارک، محیطی آرام‌بخش، کارکنان مجرب و... از جمله ویژگی‌های اسلو فود خورش باشی هستند.

رستوران پاشا

  • آدرس: مشهد، بلوار امام خمينی، بين ميدان و امام خمينی ۵۴ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۵۹۰۹۹۰
  • رستوران های سنتی مشهد

رستورانی لوکس با کف مرمر و دکوراسیون طلایی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: آریانا عباسیان)

در رستوران مجلل پاشا می‌توانید طعم متفاوت غذاهای ایرانی را بچشید؛ به‌ویژه که در تهیه غذاها از مواد اولیه تازه و درجه یک استفاده شده است. غذاهایی همچون کباب لقمه، جوجه‌کباب و... در منوی رستوران پاشا به چشم می‌خورد. وجود کارکنان مجرب و محیط زیبا و دلنشین از لحظاتی فراموش‌نشدنی در رستوران پاشا حکایت دارند.

رستوران پسران کریم

  • آدرس رستوران پسران کریم شعبه مرکزی: مشهد، بلوار سجاد، خیابان فرهاد، فرهاد ۲۲، انتهای کوچه (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۶۸۵۰۵۳
  • رستوران های سنتی مشهد

رستورانی ساده با صندلی های قهوه ای رنگ

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: احسان پارسی)

رستوران پسران کریم مشهد که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۹ هجری شمسی آغاز کرد، از قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد به حساب می‌آید. این رستوران از بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی برای تهیه غذاها استفاده می‌کند و بی‌دلیل نیست که مشتریان زیادی دارد.

چلو ماهیچه و چلو گوشت پرطرفدارترین غذاهای رستوران پسران کریم هستند

محبوب‌ترین غذاهای رستوران پسران کریم را شاید بتوان چلو ماهیچه و چلو گوشت دانست که در کل ایران طرفدار دارد و با برنج درجه یک ایرانی سرو می‌شود. همین موضوع باعث شده است که این دو مدل غذا در ساعات اولیه شروع به کار رستوران تمام شوند. چلو شیشلیک، چلو کباب برگ ممتاز، چلو کباب بختیاری، چلو کباب لقمه، چلو کباب سلطانی و چلو جوجه‌کباب سایر بخش‌های منوی رستوران را تشکیل می‌دهند.

شعبه مرکزی رستوران پسران کریم در خیابان فرهاد قرار دارد؛ ضمن اینکه دو شعبه دیگر آن در خیابان خیام و برج آلتون به مشتریان خدمات می‌دهند. قیمت‌ غذاها از رستوران‌های هم تراز در شاندیز و طرقبه ارزان‌تر است؛ با وجودی که کیفیت بسیار بالایی دارند.

رستوران رضایی

  • آدرس رستوران رضایی شعبه آبکوه: مشهد، تقاطع کلاهدوز، خیابان آبکوه (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۴۴۲۰۰۰
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۲ تا ۲۴
  • رستوران های سنتی مشهد

یک دیسشیشلیک با لیمو و گوجه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: احسان فانی)

رستوران رضایی یکی دیگر از رستوران‌های درجه یک مشهد است که در سفر به این شهر زیارتی باید غذاهای آن را امتحان کنید. گروه رستوران‌های رضايی در آبکوه، پارک و خاکی شعبه دارند.

شروع به کار این مجموعه با افتتاح چلوکباب رضایی در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی در خیابان دریادل کلید خورد. در ادامه شعبه دیگر این رستوران در سال ۱۳۶۶ هجری شمسی در خیابان آبکوه به بهره‌برداری رسید. جوجیکو، کباب کوبیده و خورش قرمه‌سبزی از پرطرفدارترین غذاهای رستوران رضایی هستند که خیلی سریع تمام می‌شوند. در صورت تمایل می‌توانید چلو شیشلیک، چلو ماهیچه، چلو کباب سلطانی، چلو کباب وزیری، چلو جوجه‌کباب ران مخصوص، چلو فیله با دورچین کامل و... را سفارش دهید و حسابی لذت ببرید.

رستوران پدیده شاندیز

  • آدرس: مشهد، شاندیز، نبش ولیعصر ۱۱ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۹۱۵۳۱۸۱۸۱۵
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۲ تا ۲۴
  • رستوران های سنتی مشهد

دو سیخ شیشلیک با مخلفات

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: علی تهرانی مجد)

رستورن پدیده شاندیز نیز شهرت زیادی در میان رستوران‌های مشهد دارد که در فضای باز و سرپوشیده امکان صرف غذایی لذیذ را برای مهمانان خود فراهم کرده است. در واقع پدیده شاندیز شامل سه بخش رستوران بین‌المللی، رستوران منو آزاد و رستوران تابستانی می‌شود. جالب اینکه وجود باغ پرندگان در فضای باز این مجموعه زیبایی مضاعفی به آن بخشیده است.

بیشتر گردشگران و مشهدی‌ها برای صرف شیشلیک‌های معرکه راهی این رستوران می‌شوند که در تهیه آن زبانزد است. همچنین از منوی این رستوران می‌توانید چلو ماهیچه، چلو فیله، چلو کباب میکس، چلو کباب بختیاری، چلو کباب قفقازی و... را سفارش دهید. بخش سالاد بار نیز امکان انتخاب انواع سالادها را به شما می‌دهد.

رستوران قرمه خوران شاندیز

  • آدرس: مشهد، شاندیز، انتهای بلوار ابشار، حاشیه میدان کوهنورد (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۴۲۸۴۰۵۰
  • رستوران های سنتی مشهد

یک بشقاب گوشت

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: وهاب کوثر)

رستوران قورمه خوران در میدان کوهنورد در انتهای شاندیز قرار دارد و همان طور که از نام رستوران مشخص است، غذای معروف و اصلی آن، قورمه است. غذای چرب و سنگین قورمه (قورمه شیشلیک گوسفندی، قورمه فیله گوسفندی، قورمه سردست گوسفندی) به‌صورت پرس کامل و نیم پرس ارائه می‌شود که نباید طعم لذیذ آن را از دست بدهید. از دیگر غذاهای سنتی رستوران می‌توان به کشک و بادمجان، پاچین، آش، دیزی سنگی، چنجه، کباب لقمه مخصوص، ماهی شکم پر بدون استخوان، میرزاقاسمی و... اشاره کرد.

برای صرف غذاهای خوشمزه می‌توانید از سالن سرپوشیده استفاده کنید یا به‌سراغ آلاچیق‌های رستوران بروید که در زمستان نیز گرم هستند. این رستوران که برای پذیرایی از ۳۵۰ نفر ظرفیت دارد، انتخاب خوبی برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها، قرارهای کاری و دورهمی‌های خانوادگی است. جای پارک مناسب در مقابل رستوران، کارکنان حرفه‌ای و سرویس‌دهی خوب و به‌موقع از جمله ویژگی‌های قرمه خوران هستند.

رستوران سدروس

  • آدرس رستوران سدروس شعبه رضاشهر: مشهد، رضاشهر، پیروزی پنج، نبش دعبل خزائی ۱۲ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۷۶۲۰۲۰
  • رستوران های سنتی مشهد

یک دیس انواع کباب و گوجه

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mohsen Gharakhani)

رستوران سدروس در میان رستوران‌های مطرح مشهد قرار دارد؛ به‌خصوص که در سال ۱۳۹۷ هجری شمسی موفق به کسب عنوان برند برتر رستوران محبوب شد. اینجا نیز مانند سایر رستوران‌های معروف شهر در زمینه غذاهای سنتی مثل چلو کباب و شیشلیک شهرت دارد. قطعا فضای مدرن و زیبای رستوران لذت چشیدن غذاها را دوچندان می‌کند.

سدروس دو شعبه در رضاشهر و شاندیز دارد که شعبه رضاشهر با ظرفیت ۳۵۰ نفر در سال ۱۳۹۳ هجری شمسی آغاز به کار کرد. شعبه شاندیز در سال ۱۳۹۴ هجری شمسی در فضایی متفاوت افتتاح شد. در منوی رستوران سینی‌های خوشمزه‌ای همچون هفت خوان دو نفره، هشت خوان سه نفره، شیش خوان دو تا سه نفره و سرتاس چهار نفره در نظر گرفته شده است. غذاهای اصلی نیز شامل چلو شیشلیک، چلو کباب بختیاری، چلو ماهیچه، چلو کباب لقمه، چلو ماهی و... می‌شود. امکان سرو نوشیدنی و بستنی نیز وجود دارد.

رستوران امید

  • آدرس: مشهد، فداییان اسلام، فداییان اسلام ۲۱، نبش عرفانی سه (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۳۴۱۱۱۱
  • رستوران های سنتی مشهد

کبابی امید

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: سودابه اسماعیلی)

در کنار رستوران‌‌های مجلل مشهد، رستوران امید به‌خاطر سرو کباب‌های لذیذش در فهرست بهترین رستوران‌های مشهد قرار گرفته است که در کنار کیفیت فوق‌العاده غذاها، قیمت‌ها نیز معقول و مناسب هستند. این چلوکبابی شعبه دیگری در مشهد ندارد و بسیاری از افراد با هدف سفارش کباب کوبیده به این رستوران سر می‌زنند. ضمن اینکه امکان سفارش جوجه‌کباب، چلو جوجه و چلو کباب وزیری نیز وجود دارد.

مجتمع گردشگری باباقدرت

  • آدرس: انتهای بازار امام رضا، میدان ۱۷ شهریور، بلوار صدر، نبش صدر ۱۶ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۳۴۴۰۸۰۳
  • رستوران های سنتی مشهد

رستورانی بزرگ در فضایی سنتی

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Mohammad Kamil)

مجتمع گردشگری باباقدرت در مجموعه‌ای تاریخی با معماری سنتی زیبا قرار دارد و از همین رو می‌توانید در فضایی متعلق به دوره قاجار از غذای خود لذت ببرید. این مجتمع از رستوران سنتی، چایخانه سنتی و بازارچه سنتی تشکیل شده است و به‌حدی شهرت دارد که اغلب مملو از جمعیت می‌شود.

رستوران سنتی با ۳۰۰۰ متر مربع وسعت برای حدود۵۰۰ نفر ظرفیت دارد. در چایخانه سنتی که تقریبا ۱۰۰۰ متر مربع است، امکان چشیدن طعم چای، انواع قهوه و نوشیدنی‌های گیاهی وجود دارد. بازارچه سنتی نیز شامل ۲۲ غرفه کالا و هنرهای سنتی ایران می‌شود.

در منوی رستوران انواع سالاد (سالاد شیرازی، سالاد فصل، سالاد زیتون و سالاد کاردینال) و غذاهای سنتی و خوراک‌ها (خوراک ماهی قزل‌آلا، قورمه، دیزی، چلو ماهی، کوفته برنجی، خوراک کشک و بادمجان) در نظر گرفته شده است. از منوی اصلی نیز می‌توانید چلو گردن گوسفندی، چلو کباب بلغاری، شیشلیک، کارسکی بره، چلو کباب لقمه زعفرانی، رولت جوجه‌کباب، کارسکی شترمرغ و... را سفارش دهید. در این میان چلو گردن را شاید بتوان بهترین غذای باباقدرت دانست که باید برای یک بار هم که شده امتحان کنید.

رستوران مهستان شاندیز

  • آدرس: مشهد، بلوار هفت تیر، هفت تیر هشت (گلشن)، روبه‌روی برج آرمیتاژ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۶۹۶۶۶۶
  • رستوران های سنتی مشهد

چلو گوشت و کباب با پلو

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ناشناس)

رستوران مهستان شاندیز، غذاهای لذیذ ایرانی را در محیطی گرم و آرام در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این رستوران از دو قسمت روباز و سالن پذیرایی تشکیل می‌شود که طبق میل خود می‌توانید هریک از این بخش‌ها را انتخاب کنید.

سرویس‌دهی و خدمات مناسب، غذاهای دلچسب، خدمات بیرون‌بر و نزدیکی رستوران به برخی از جاهای دیدنی مشهد باعث شده‌اند که این رستوران انتخاب بسیاری از گردشگران باشد.

از منوی رستوران می‌توانید چلو شیشلیک مخصوص، چلو ماهیچه مخصوص، چلو برگ، چلو فیله، چلو جوجه بدون استخوان، چلو ماهی کبابی قزل‌آلا و... را سفارش دهید که در کنار زیتون پرورده، خیار شور، ماست و دوغ طعمی باورنکردنی پیدا می‌کنند.

رستوران الماس

  • آدرس: مشهد، خیابان امام رضا (ع)، بعد از امام رضا ۲۹ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۵۵۹۰۴۹۰
  • رستوران های سنتی مشهد

بوفه سلف سرویس رستوران

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: احسان عبدالهادی)

رستوران الماس در هتل الماس یک قرار دارد و به‌دلیل فاصله نزدیک آن به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف غذا در اطراف حرم است. در این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی می‌توانید از طعم غذاهای بین‌المللی نهایت لذت را ببرید. این رستوران غذاها را به‌صورت سلف سرویس ارائه می‌کند که هزینه آن بالاتر از سفارش پرسی است و اگر غذای زیادی میل نمی‌کنید، عملا نمی‌توانید از غذاهای متنوع استفاده کنید. پس با سفارش غذای پرسی، در هزینه نهایی صرفه‌جویی می‌شود. غذاهای بسیار باکیفیت، قیمت مناسب و محیط زیبا و آرام‌بخش از جمله مزایای رستوران الماس هستند.

رستوران حاج حسن شاندیز

  • آدرس: مشهد، شانديز، نرسیده به ميدان دوم، دست چپ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۴۲۸۲۶۹۹
  • رستوران های سنتی مشهد

خوراک گوشت با نارنج

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محسن حیدری)

رستوران حاج حسن یا چلو گوشت حاج حسن همان طور که از نامش مشخص است، تخصص ویژه‌ای در تهیه چلو گوشت دارد. این رستوران که فقط یک شعبه در مشهد دارد، علاوه بر چلو گوشت، غذاهای دیگری مانند چلو کباب و جوجه‌کباب نیز سرو می‌کند که در کنار برنج ایرانی درجه یک، طرفداران زیادی دارند.

در صورت تمایل می‌توانید از فضای باز رستوران استفاده کنید که به‌لطف تخت‌های متعدد و مه‌پاش در تابستان، گزینه خوبی برای صرف غذا به حساب می‌آید. ضمن اینکه کارکنان خوش‌برخورد و حرفه‌ای آن در فضای داخلی بزرگ و مدرن رستوران به خدمات‌دهی مشغول هستند.

رستوران تشریفات طرقبه

  • آدرس: مشهد، طرقبه، ۵۰۰ متر مانده به جاغرق، سمت چپ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۴۲۵۳۸۳۲
  • رستوران های سنتی مشهد

تعدادی آلاچیق در کنار آب نما

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: طاها عادل)

رستوران تشریفات با سرو بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای محلی مشهد، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای مشتریان به یادگار می‌گذارد. این رستوران که در منطقه ییلاقی طرقبه قرار دارد، گزینه‌ای عالی برای صرف شام و ناهار است. از معروف‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به ماهیچه و شیشلیک اشاره کرد که حرف اول را می‌زنند. از میان غذاهای دریایی نیز میگو و مرغابی طرفداران زیادی دارند.

این رستوران از رستوران سنتی، کافی‌شاپ و کافه سنتی تشکیل شده است و طبق سلیقه خود می‌توانید غذایی معرکه را در یکی از آلاچیق‌های رویایی آن نوش جان کنید. وجود پارکینگ اختصاصی، فضای زیبا، کارکنان مجرب، کیفیت عالی غذاها و… از جمله مزایایی هستند که تشریفات را به انتخاب بسیاری از گردشگران تبدیل کرده‌اند.

رستوران باغ زیتون

  • آدرس رستوران باغ زیتون شعبه بلوار سجاد: مشهد، بلوار سجاد، بهارستان ۱۰/۳ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۶۲۱۳۸۲
  • رستوران های فرنگی و فست فود مشهد

یک دیس چوبی فست فود

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمدرضا شاهپسند)

رستوران باغ زیتون یکی از بهترین رستوران‌های شهر مشهد برای صرف غذاهای ایتالیایی است. در این رستوران از مرغ و گوشت تازه به‌جای سوسیس و کالباس استفاده می‌شود که مزیت بزرگی برای آن به حساب می‌آید. استفاده از سبزیجات ضدعفونی‌شده، طبخ غذا در محیطی کاملا بهداشتی، کیفیت عالی غذا، قیمت مناسب، کارکنان مجرب و خوش‌برخورد باعث شده‌اند تا این رستوران به پاتوق عاشقان غذاهای ایتالیایی تبدیل شود.

رستوران باغ زیتون مشهد غذاهای ایتالیایی سرو می‌کند

استیک مشهورترین غذای این رستوران است؛ گرچه پیتزاها و پاستاها نیز طرفداران خود را دارند. پاستا آلفردو، پاستا مرغ، لازانیا، چیکن استراگانف استیک چدنی فیله، استیک یونانی، فیله مینیون و پاستا پنه نیز بسیار خوشمزه طبخ می‌شوند. انواع پیتزا نظیر پیتزا بیف و قارچ، پیتزا رست بیف، پیتزا مخلوط و کالزونه نیز جایگاه ویژه‌ای بین مشتریان پیدا کرده‌اند.

پیش‌غذاهای رستوران از پوره سیب‌زمینی، سالاد سزار، ساندویچ مینی چیکن، پنیر سوخاری و... تشکیل شده است که مکمل‌های خوبی برای یک وعده غذای ایتالیایی هستند.

رستوران لیالی لبنان

  • آدرس رستوران لیالی لبنان شعبه بهجت: مشهد، خیابان بهجت، پلاک سه (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۲۲۲۲۱۱۵
  • رستوران های فرنگی و فست فود مشهد

فضای بیرونی فست فود

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: تاری ترابی)

اگر طرفدار غذاهای عربی و لبنانی هستید، قطعا رستوران لیالی لبنان پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. وجود سرآشپز لبنانی همراه با کارکنان عربی باعث شده‌اند که این رستوران مشتریان زیادی داشته باشد و به یکی از مقاصد تفریحی مشهد در شب بدل شود. به همین دلیل از ساعت هشت شب به بعد صندلی‌های رستوران پر می‌شود و برای سفارش غذا باید مدتی در انتظار بمانید.

لیالی لبنان از جمله رستوران‌هایی است که با هدف ارائه غذاهای سالم، به هیچ عنوان از سوسیس و کالباس و سویا در غذاها استفاده نمی‌کند. منوی رستوران شامل غذاهای متنوعی می‌شود که پرطرفدارترین آن، پیتزا بعلبکی است. پیتزا گوشت، پیتزا رست بیف، پیتزا دجاج، جبن بلدی، بیروتی دجاج، حمص، باباغنوج، شاورما دجاج، کرسپی و... از دیگر گزینه‌های پیش روی شما هستند. این رستوران یک شعبه در خیابان آیت‌الله بهجت و یک شعبه در بلوار جلال آل احمد دارد.

پیتزا شبدیز

  • آدرس: مشهد، کوی آب و برق، بلوار هفت تیر، نبش هفت تیر ۱۵ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۶۶۶۶۶۶
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۱ تا ۲۴
  • رستوران های فرنگی و فست فود مشهد

ساندویچ و سیب زمینی سرخ شده

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محمدرحیم مقدس)

فقط رستوران‌های سنتی مشهد نیستند که حسابی شهرتی برای خود دست‌وپا کرده‌اند، برخی از فست فودهای مشهد همچون پیتزا شبدیز طرفداران زیادی دارند؛ به‌طوری که اغلب اوقات شلوغ می‌شوند.

این رستوران فضای داخلی بسیار بزرگی با چیدمان و دکوراسیون خیلی خوب دارد و با وجودی که همیشه مملو از مشتری است؛ به‌واسطه فاصله مناسب میزها از یکدیگر به‌راحتی می‌توانید از غذای خود لذت ببرید. تعداد سفارش‌های پیتزا شبدیز بسیار بالا است؛ با این حال غذاها به موقع سرو می‌شوند و خیلی معطل نمی‌شوید. کیفیت و حجم غذاها رضایت اکثر مشتریان را جلب می‌کنند.

از میان پیتزاها می‌توانید پیتزا مخصوص شبدیز، پیتزا رست بیف، پیتزا هاوایی، پیتزا مارگاریتا و... را سفارش دهید. برگرها شامل برگر زغالی، چیز برگر، رویال برگر، قارچ برگر و غیره می‌شود که باید امتحان کنید. غذاهای پرسی نظیر لازانیا، بشقاب داغ ژامبون، فیله سوخاری و مرغ سوخاری نیز در منوی رستوران به چشم می‌خورد.

رستوران ایتالیایی لیو

  • آدرس رستوران لیو شعبه ملاصدرا: مشهد، بلوار احمدآباد، بلوار ملاصدرا، نبش ملاصدرا ۱۹ (نمایش روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۴۰۳۳۹۰
  • رستوران های فرنگی و فست فود مشهد

رستوران ایتالیایی لیو یکی از بهترین رستوران‌های مشهد در خیابان ملاصدرا محسوب می‌شود که به‌واسطه محیط آرام و دنجی که دارد، انتخاب بسیاری از مشتریان است. در این رستوران می‌توانید غذاهای خوشمزه ایتالیایی را با طعم اصلی خود بچشید و حسابی لذت ببرید. معروف‌ترین غذاهای رستوران شامل چیکن پیتزا و چیکن پاستا می‌شوند که نباید از آن‌ها غافل شوید.

منوی رستوران از پیش‌غذا (بروسکتا پمودورا، سوپ، بروسکتا فرماجیو)، سالاد (سالاد سزار با مرغ کبابی، سالاد یونانی)، پیتزا (پیتزا پروجیا، پیتزا سل میو، پیتزا وجتریانو ال پولو، پیتزا آمریکانا، پیتزا گورگونزولا) و پیتزا خانواده تشکیل می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید پاستا آلفردو با مرغ و همین طور پاستا مرغ با سس پستو را نیز سفارش دهید.

رستوران لیو دو شعبه دارد که یکی در میدان آزادی، نبش آزادی یک و دیگری خیابان ملاصدرا نبش ملاصدرا ۱۹ قرار دارد.

فضای داخلی رستورانی کوچک

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: مسلم لطفی)

اگر در بهترین رستوران های مشهد غذا خورده‌اید یا رستوران دیگری در این شهر می‌شناسید، اطلاعات و نظرات خود را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: گوگل مپ (عکاس:‌ آریانا عباسیان)

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های مشهد کدامند؟

رستوران ارم شاندیز ، رستوران راستگو، رستوران معین درباری، اسلو فود خورش باشی، رستوران پاشا، رستوران پسران کریم و...

بهترین رستوران‌های شاندیز کدامند؟

ارم، پدیده، قورمه‌خوران و حاج حسن.

بهترین رستوران‌های فرنگی و فست‌فود مشهد کدامند؟

رستوران ایتالیایی لیو، پیتزا شبدیز، رستوران لیالی لبنان و رستوران باغ زیتون

قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد کدامند؟

رستوران پسران کریم، معین درباری و ارم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه