رستوران پسران کریم مشهد کجاست؟

زیبا وکیلی
زیبا وکیلی یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
رستوران پسران کریم مشهد کجاست؟

رستوران پسران کریم یکی از قدیمی‌ترین غذاخوری‌های مشهد است و امروزه با سه شعبه فعال در نقاط مهم و پرتردد این شهر، فعالیت می‌کند. 

شهر مشهد یکی از مهم‌ترین مقاصد سفرهای زیارتی و سیاحتی ایران محسوب می‌شود و روزانه میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. وجود حرم امام رضا (ع) و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، انگیزه سفر به مشهد را دوچندان می‌کند؛ رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی که غذاهای بااصالت ایرانی و با کیفیت عرضه می‌کنند نیز، بر لذت سفر به این شهر می‌افزاید.

رستوران پسران کریم یکی از معروف‌ ترین رستوران‌ های مشهد به شمار می‌رود که سه شعبه فعال در خیابان‌های فرهاد ۲۲ (شعبه مرکزی یا شعبه یک)، دانشگاه (شعبه دو در برج آلتون) و خیام شمالی (شعبه سه در مجتمع مروارید) دارد. این رستوران به جهت طبخ و سرو انواع غذاهای اصیل ایرانی همچون کباب و ماهیچه با بهترین مواد اولیه و بالاترین کیفیت، مورد استقبال شهروندان مشهدی و گردشگران قرار گرفته است. 

لگوی رستوران پسران کریم مشهد

منبع عکس:  گوگل مپ / عکاس: mehdi gh hatami

آنچه می‌خواهید درباره رستوران پسران کریم مشهد بدانید:

رستوران پسران کریم کجاست؟

رستوران پسران کریم مشهد شعبه فرهاد

منبع عکس: گوگل مپ / عکاس: محمد حامدیان

شهر مشهد در شرق ایران و استان خراسان رضوی قرار دارد و یکی از مقاصد گردشگری پرتردد کشور محسوب می‌شود. روزانه مسافران زیادی با هدف زیارت حرم امام رضا (ع) و بازدید از جاهای دیدنی مشهد راهی این دیار می‌شوند. حضور مستمر گردشگران سبب رشد روزافزون امکانات و خدمات رفاهی در مشهد شده است. هتل‌های متنوع، بازارها و مراکز خرید سنتی و مدرن، فضاهای سبز و پارک‌های متعدد، سیستم حمل‌ونقل عمومی مطلوب و رستوران‌های شیک و بااصالت از جمله این امکانات هستند. 

اگر به شهر مشهد سفر کنید و از شهروندان مشهدی سراغ بهترین رستوران برای سرو انواع کباب و چلو ماهیچه را بگیرید، در بیشتر موارد رستوران پسران کریم را به شما پیشنهاد خواهند کرد. این رستوران یکی از قدیمی‌ترین غذاخوری‌های منطقه محسوب می‌شود و به عقیده بسیاری از مشتریان خود توانسته است گوی سبقت را از رقیبان دیگر این حوزه برباید.

منابع عکس‌ها: عکس دوم و  سوم  از سمت راست از گوگل مپ و عکس اول و چهارم از وب‌سایت رستوران پسران کریم / عکاس: عکس دوم از سینا نیستانی، عکس سوم از پارسا غلامنش

رستوران پسران کریم مشهد سه شعبه فعال در نقاط پرتردد و تجاری شهر دارد. شعبه مرکزی (شعبه یک) این رستوران در منطقه یک شهر مشهد و خیابان فرهاد ۲۲ واقع شده است. شعبه دو رستوران پسران کریم در منطقه هشت این شهر و برج آلتون فعالیت می‌کند و جدیدترین شعبه (شعبه سه) از این رستوران در منطقه دو مشهد و مجتمع تجاری مروارید افتتاح شده است. 

مسیر دسترسی به شعب رستوران پسران کریم مشهد

پسران کریم، شعبه مرکزی (فرهاد)

  • آدرس: مشهد، منطقه یک، چهارراه خیام، بلوار دستغیب، خیابان فرهاد، انتهای کوچه فرهاد ۲۲ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۴۰۴۳ و ۰۵۱۳۷۶۸۵۰۵۳
  • ساعات فعالیت: همه‌روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۵ و ۲۰ تا ۲۲:۳۰
  • وب‌سایت: www.pesarankarim.com
  • اینستاگرام: pesaranekarimfarhad@

شعبه فرهاد پسران کریم

منبع عکس: گوگل مپ / عکاس: علی حفیظی

امکان دسترسی به شعبه یک (شعبه مرکزی، فرهاد) رستوران پسران کریم مشهد از طریق حمل‌ونقل عمومی و خودروی شخصی وجود دارد. تعدادی از معروف‌ترین هتل‌های مشهد همچون «ثامن الحجج (ع)» و «هما دو» در فاصله کمی از این شعبه فعالیت می‌کنند.

  • دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی: برای دسترسی از طریق مترو باید خود را به خط یک مترو مشهد برسانید و در ایستگاه چهارراه خیام (ایستگاه ۱۰) پیاده شوید. از این ایستگاه تا رستوران پسران کریم شعبه فرهاد تنها دو دقیقه پیاده‌روی لازم است. مطالعه راهنمای مترو مشهد در این مسیریابی به شما کمک خواد کرد. ایستگاه اتوبوس بلوار سجاد (نزدیک به چهاراره خیام) فاصله حدود ۱۰۰ متری با این شعبه دارد. تاکسی‌های حرم نیز در مسیر این رستوران تردد می‌کنند. 
  • دسترسی به خودروی شخصی: شعبه فرهاد رستوران پسران کریم مشهد فاصله حدود هفت کیلومتری (۲۱ دقیقه رانندگی) با حرم مطهر رضوی دارد. برای دسترسی با خودروی شخصی به این شعبه رستوران باید در میدان شهدای مشهد وارد خیابان صاحب الزمان (عج) شوید. در میدان تختی از خروجی دوم، مسیر خیابان آبکوه را در پیش بگیرید تا به میدان راهنمایی برسید. در میدان وارد بلوار دستغیب شوید تا به دوراهی برسید. وارد مسیر سمت چپ (بلوار فلسطین) شوید و سپس به راست (خیابان فلسطین ۲۶) بپیچید. در ادامه فرهاد ۲۱ را در پیش بگیرید، به‌سمت خیابان نسترن به راست بپیچید تا به خیابان فرهاد ۲۲ و رستوران پسران کریم برسید. 

شعبه فرهاد رستوران پسران کریم همه‌ساله با آغاز ماه مبارک رمضان به‌طور کامل تعطیل می‌شود و از روز عید فطر مجدد فعالیت خود را آغاز می‌کند.

پسران کریم، شعبه دو (آلتون)

  • آدرس: مشهد، منطقه هشت، محله سناباد، خیابان دانشگاه، برج آلتون (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۸۴۹۱۲۰۸
  • ساعات فعالیت: همه‌روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۵ و ۲۰ تا ۲۲
  • اینستاگرام: pesaranekarim_alton@

شعبه آلتون پسران کریم

منبع عکس: گوگل مپ / عکاس: محمد محمدی

رستوران پسران کریم شعبه آلتون در کمترین فاصله (حدود چهار کیلومتر) از حرم رضوی واقع شده است و امکان دسترسی به آن با مترو، اتوبوس و خودروی شخصی وجود دارد.

  • دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی: برای دسترسی به شعبه آلتون پسران کریم با مترو، سوار خط دو مترو مشهد شوید. ایستگاه سعدی نزدیک‌ترین توقفگاه مترو به برج آلتون است. برای دسترسی با اتوبوس در میدان بیت‌المقدس مشهد سوار خط ۶۲ شوید. از ایستگاه چمران این خط تا برج آلتون تنها دو دقیقه پیاده‌روی لازم است.  
  • دسترسی با خودروی شخصی: برای دسترسی به شعبه آلتون رستوران پسران کریم در شمال غرب حرم مطهر رضوی وارد خیابان شیرازی شوید تا به میدان شهدا برسید. در ادامه وارد خیابان دانشگاه شوید. در میدان سعدی مسیر مستقیم (خروجی دوم) را ادامه دهید تا به مقصد خود یعنی برج آلتون در خیابان دانشگاه برسید. این خیابان یک‌طرفه و شلوغ است و یافتن جای پارک در آن چندان ساده نیست. 

رستوران پسران کریم شعبه آلتون در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ میزبان مشتریان است. 

پسران کریم، شعبه سه (خیام)

  • آدرس: مشهد، منطقه دو، بلوار خیام به‌سمت الماس شرق، بعد از چهارراه هدایت، بین خیام ۶۱ و ۶۳، ساختمان مروارید (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس:  ۰۵۱۳۱۹۱۹ و ۵-۰۵۱۳۷۵۳۰۰۱۳ 
  • ساعات فعالیت: همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۶ و ۱۹:۳۰ تا ۲۳
  • وب‌سایت: www.pesaranekarim.rest
  • اینستاگرام: pesaranekarim@

شعبه خیام پسران کریم

منبع عکس: pesaranekarim.rest

شعبه خیام شمالی رستوران پسران کریم مشهد در مجتمع مروارید واقع شده است و فاصله‌ای ۹ کیلومتری (حدود ۲۰ دقیقه رانندگی) از حرم دارد. دسترسی به این شعبه از طریق حمل‌و‌نقل عمومی و خودروی شخصی امکان‌پذیر است.

  • دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی: برای دسترسی به شعبه خیام رستوران پسران کریم مشهد با اتوبوس، در میدان بیت‌المقدس (فلکه آب) سوار خط ۲۱۰ گردشگری شوید. این خط در چهار راه هدایت ایستگاه دارد. از این ایستکاه تا رستوران تنها یک دقیقه پیاده‌روی لازم است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو (ایستگاه خیام در خط یک) حدود پنج کیلومتر با این شعبه رستوران فاصله دارد. 
  • دسترسی با خودروی شخصی: برای دسترسی با خودروی شخصی از شمال شرق حرم مطهر رضوی وارد بلوار طبرسی شوید. در چهارراه مقدم به چپ بپیچید و بلوار شهید کامیاب را در پیش بگیرید. از ایستگاه راه آهن مشهد بگذرید و در ادامه در مسیر مستقیم وارد بلوار عبدالمطلب شوید. در چهار راه مسیر سمت راست (بلوار موسوی قوچانی شمالی) را در پیش بگیرید تا در سه راهی به بلوار هدایت برسید. به چپ بپیچید و سپس در چهار راه وارد بلوار خیام شمالی شوید. رستوران پسران کریم در فاصله کمی در از این چهارراه و سمت راست بلوار واقع شده است. 

رستوران پسران کریم شعبه خیام در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۷ به‌صورت بیرون‌بر و ارسال غذا و از افطار با پذیرایی در سالن میزبان مشتریان است. 

تاریخچه رستوران پسران کریم

رستوران پسران کریم

منبع عکس: گوگل مپ / عکاس:  Ftn

سابقه و تاریخچه رستوران پسران کریم را باید از سال ۱۳۰۰ دنبال کرد. در این سال آقای «کریم قاسم‌زاده حاتمی» رستوران‌داری را به‌عنوان حرفه اصلی خود برگزید و رستورانی در مشهد افتتاح کرد. او تا سال ۱۳۵۶ به‌عنوان صاحب و مدیر رستوران در مشهد مشغول بود، سابقه‌ای عالی برای خود رقم زد و یکی از معروف‌ترین افراد در این صنف شد.

آقای کریم با علاقه و پشتکار، سبک جدیدی از تهیه و طبخ غذاها را پایه‌گذاری کرد. او در طبخ غذاهایی چون شیشلیک، ماهیچه، گوشت سرخ‌کرده و استانبولی‌پلو ابتکار ویژه به خرج داد و سبک خود را ابداع کرد که بسیار مورد توجه و رضایت مشتریان قرار گرفت. رستوران آقای کریم قاسم زاده حاتمی تا ۱۲ سال اولین و تنها محل طبخ و سرو کباب شیشلیک بود و همه ایشان را با نام «کریم شیشلیکی» می‌شناختند.

غذاهای رستوران پسران کریم

منبع عکس: گوگل مپ / عکاس: علی صالحی

آقای کریم قاسم زاده حاتمی با علاقه و البته زحمت فراوان بهترین قطعات گوشت را از مناطق ییلاقی مشهد همچون شاندیز، طرقبه، زشک، ابرده، عنبران و جاغرق تهیه می‌کرد و به اذعان مشتریان خود، یکه‌تاز عرصه کیفیت در پیشه رستوران‌داری بود. علاقه، پشتکار، صداقت، برتری در کیفیت، مشتری مداری و طعم ماندگار نام نیکی در این حوزه از او به‌جای گذاشت که کم‌نظیر است. اگرچه کارگران آقای کریم همگی فوت شده‌اند، او دو پسر دارد که شاگردان واقعی پدر محسوب می‌شوند. 

داستان رستوران فعلی پسران کریم از سال ۱۳۵۹ آغاز شد. در این سال دو پسر آقای «کریم قاسم‌زاده حاتمی» تصمیم گرفتند تا با همت خود و زیر سایه سابقه درخشان و نام نیک پدر، به شغل رستوران‌داری ادامه دهند. دلیل این نام‌گذاری زنده نگه داشتن یاد پدر بود. پسران کریم رستوران خود را افتتاح کردند تا با استفاده از تجربه فعالیت در کنار پدر و ارائه چلو ماهیچه مخصوص خود، بازار سفره‌داری در مشهد را دگرگون کنند و معنای جدیدی به غذای سالم و با کیفیت در مشهد بدهند. 

منبع عکس‌ها: عکس اول تا سوم از راست، گوگل مپ و عکس آخر از  pesaranekarim.rest / عکاس‌ها از سمت راست (عکس یک تا سه): حسین صادقی، هدی جودانی و پارسا گلمنش

پسران کریم شعبه اول و مرکزی رستوران خود را (سال ۱۳۵۹) در خیابان طالقانی مشهد افتتاح کردند. این شعبه در سال ۱۳۷۶ به محل کنونی یعنی بلوار دستغیب، خیابان فرهاد ۲۲ (شعبه فرهاد) منتقل شد و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر، پسران کریم دو شعبه دیگر در خیابان‌های خیام شمالی و دانشگاه افتتاح کرده‌اند. این رستوران شعبه دیگری در هیچ کجای ایران ندارد. برند پسران کریم ثبت قانونی شده است. 

مالک رستوران پسران کریم چیست؟

بنیان‌گذار رستوران پسران کریم مشهد، مرحوم کریم قاسم زاده حاتمی است. در حال حاضر شعب رستوران پسران کریم تحت مدیریت پسران ایشان فعالیت می‌کنند. 

علت شهرت رستوران پسران کریم

خوراک ماهیچه مخصوص پسران کریم با سس سیر پیار

منبع عکس: tripadvisor

توجه به تمام مراحل تهیه تا تولید: مدیریت رستوران پسران کریم در تلاش است تا با هدف‌گذاری ویژه و ارائه غذای سالم و باکیفیت در راستای رضایت مشتریان و پیشرفت خود قدم بردارد. بیش از چهار دهه فعالیت صادقانه تضمین‌کننده کیفیت و سلامت محصولات این رستوران است. رستوران پسران کریم تمامی اقلام مورد نیاز در تهیه منو خود را از مراکز معتبر تهیه می‌کند و در مراحل حمل، نگهداری و طبخ نهایت دقت را به خرج می‌دهد. بیشتر بنای این رستوران‌ها به فضاهای نگهداری و آماده‌سازی محصولات اختصاص داده شده است.

استفاده از برترین و تازه‌ترین گوشت‌های موجود در بازار، واحد تولیدی مجزا برای سالاد (با رعایت تمامی استاندارهای بهداشتی)، طبخ کباب‌ها به روش سنتی و روی زغال و قیمت مناسب نسبت به کیفیت و حجم محصولات ارائه شده از دلایل خوشنامی مجموعه رستوران‌های پسران کریم مشهد هستند.

سالن غذاخوری رستوران پسران کریم

منبع عکس: گوگل مپ / عکاس: محسن رجبی

سالن‌های بزرگ: شعب رستوران پسران کریم همگی سالن‌هایی بزرگ با جوی آرام و بهداشتی دارند. استفاده از میزهایی با ظرفیت‌های مختلف (از دو نفر تا ۲۰ نفر) سبب شده است تا این مجموعه رستوران برای برگزاری دورهمی‌های کوچک و بزرگ دوستانه و خانوادگی بسیار مناسب باشد. 

دریافت نشان‌های معتبر سلامت غذایی: رستوران‌های پسران کریم به جهت تهیه مواد اولیه عالی توانسته است نشان استاندارد (ISO)، نشان سیب سلامت (healthy food) و نشان مواد غذایی حلال (halal food) را دریافت کند. خدماتی چون وب‌سایت و اپلیکیشن اختصاصی نشان از حرکت مدیریت این مجموعه در راستای مشتری‌مداری و جذب رضایت مخاطبان دارند.

منابع عکس‌ها: pesaranekarim.rest

تهیه و طبخ نان: در شعب رستوران پسران کریم نان داغ و تازه در تنور سنتی آشپرخانه پخت می‌شود. تازگی این نان‌ها لذت سرو خوراک‌های مجموعه را دو چندان می‌کند. 

منو متنوع: رستوران پسران کریم منوی متنوع و کاملی بر پایه گوشت قرمز و سفید (مرغ و بوقلمون) دارد. چلو گوشت و ماهیچه مخصوص پسران کریم با دستور پخت ویژه مجموعه (با ماست و سس مخصوص سیر و پیاز) طبخ می‌شود و به عقیده بیشتر مشتریان بهترین غذای رستوران است. در این رستوران گوشت مرغ نیز به روش ماهیچه و با سس سیر پیاز مخصوص طبخ می‌شود و طعم ویژه‌ای دارد. 

منو غذاهای رستوران پسران کریم

منبع عکس‌ها: وب‌سایت رستوران پسران کریم شعبه خیام (pesaranekarim.rest) و گوگل مپ / عکاس: عکس آخر از سمت راست، هدی جودانی

در شعب رستوران پسران کریم منوی غذایی متنوعی پیش روی مشتریان قرار دارد. محصولات این مجموعه در سه دسته غذاهای سرخ کرده (خوراک‌ها)، غذاهای کبابی، برنج‌ها، دسرها (پیش‌غذا و مخلفات) و نوشیدنی‌ها قرار می‌گیرند. در صورت تمایل و درخواست مشتریان سس سیر پیاز مخصوص پسران کریم در کنار غذا سرو می‌شود. در این رستوران مراجعان باید برنج را به‌صورت جداگانه سفارش دهند و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ کل فاکتور اضافه می‌شود. 

منو خوراک‌

نام خوراکوزن (گرم)قیمت (تومان)
ماهیچه ران۵۵۰۳۸۸,۰۰۰
ماهیچه دست۵۵۰ ۳۸۸,۰۰۰
گوشت کتف۴۰۰۳۲۸,۰۰۰
گوشت گردن۴۰۰۳۲۸,۰۰۰
مرغ سرخ کرده (دو ران)۵۰۰۸۳,۰۰۰
مرغ سرخ کرده (نصف مرغ کامل)۵۰۰۸۳,۰۰۰
دابل مخصوص (۲۵۰ گرم ران مرغ و ۲۰۰ گرم گوشت کتف گوسفندی به‌صورت سرخ شده)۲۳۹,۰۰۰

جدول منو  غذاهای سرخ کرده شعب رستوران پسران کریم در بهار ۱۴۰۲

منو کباب‌

ناموزن (گرم)قیمت (تومان)
کباب شیشلیک گوسفندی۵۰۰۴۱۱,۰۰۰
کباب فیله ممتاز۳۰۰۳۵۶,۰۰۰
کباب برگ سلیمی۳۰۰۳۳۰,۰۰۰
کباب بختیاری رویال۱۵۰ گرم راسته گوسفندی و ۱۵۰ گرم فیله مرغ۱۹۵,۵۰۰
کباب لقمه۳۰۰گرم۲۲۵,۰۰۰
جوجه‌کباب ران۳۰۰ گرم ران مرغ بدون استخوان۱۳۱,۵۰۰
جوجه‌کباب فیله۳۰۰ گرم فیله مرغ بدون استخوان۱۲۸,۵۰۰
کباب لقمه میکس۳۰۰ گرم (مخلوط مساوی از گوشت گوسفندی و مرغ)۱۵۵,۵۰۰
جوجه‌کباب با استخوان۶۰۰ گرم ران مرغ کامل۱۴۵,۵۰۰
کباب فیله بوقلمون۳۰۰ گرم بوقلمون بدون استخوان۱۴۷,۵۰۰

جدول منو  غذاهای کبابی شعب رستوران پسران کریم در بهار ۱۴۰۲

منو برنج‌

نام وزن (گرم)قیمت (تومان)
استامبولی‌پلو کریم۲۰۰ گرم گوشت گوسفندی بدون استخوان با ۳۵۰ گرم چلو۲۷۸,۰۰۰
باقالی پلو ۴۰۰ ۷۰,۰۰۰
چلو (با ته دیگ ویژه و کره)۳۵۰۷۵,۰۰۰

جدول منو  برنج‌های شعب رستوران پسران کریم در بهار ۱۴۰۲

منو دسر‌، مخلفات و پیش‌غذا

نامقیمت (تومان)
ماست موسیر۱۲,۰۰۰
سوپ جو۱۶,۵۰۰
سیر ترشی ارگانیک۷,۰۰۰
ماست و خیار۱۵,۰۰۰
سالاد فصل۲۰,۰۰۰
زیتون پرورده ارگانیک۳۵,۰۰۰
آب پرتقال طبیعی۲۲,۰۰۰

جدول منو  دسرها و پیش‌غذاهای شعب رستوران پسران کریم در بهار ۱۴۰۲

نزدیک‌ ترین جاهای دیدنی مشهد به رستوران پسران کریم

بوستان ملت

  • آدرس: ضلع شمال غربی میدان آزادی (فلکه پارک)، ابتدای بلوار وکیل آباد (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: شبانه‌روزی
  • فاصله از رستوران‌های پسران کریم: حدود دو کیلومتر با شعبه فرهاد و ۶ کیلومتر با شعبه خیام و هشت کیلومتر با شعبه آلتون فاصله دارد.

بروستان ملت مشهد

منبع عکس: گوگل مپ / عکاس: امین نعمتی

پارک ملت یکی از مراکز رفاهی تفریحی و از جاهای دیدنی مشهد است. پروژه احداث این مجموعه با ایده دو مهندس انگلیسی شروع شد؛ اما چندی بعد مهندسان ایرانی کار را ادامه دادند و به اتمام رساندند. هنگام افتتاح (سال ۱۳۴۳)، پارک در حاشیه مشهد بود؛ ولی امروزه با توسعه منطقه، در محدوده شهر قرار گرفته است. 

پارک ملت مشهد امکانات تفریحی و ورزشی مطلوبی برای همه سنین دارد 

استخر روباز، زمین چمن فوتبال، زمین مناسب برای والیبال بسکتبال و تنیس و مسیر ویژه برای دویدن، دوچرخه سواری و پیاده‌روی دورتادور بوستان از امکانات ورزشی متنوع پارک ملت مشهد هستند. بخشی از این مجموعه به باغ رز (پارک بانوان) اختصاص یافته است.

شهربازی ملت یکی از معروف‌ترین شهربازی‌ های مشهد برای کوکان و بزرگسالان است. این شهربازی تجهیزات استاندارد و به‌روزی دارد. دریاچه مصنوعی، کتابخانه و تئاتر بخش‌های دیگری از بوستان ملت هستند. این پارک از مقاصد محبوب برای پیک‌نیک، تفریح آخر هفته و چادر زدن در مشهد محسوب می‌شود. افتتاح ایستگاه مترو اختصاصی پارک ملت (خط یک ایستگاه ۱۲) دسترسی به این خدمت شهری را بسیار آسان کرده است. 

بوستان حجاب هدایت

  • آدرس: چهار راه خیام، بلوار هدایت (مشاهده روی نقشه)
  • ساعات فعالیت: همه‌روزه از ساعت ۶ تا ۲۳ (ساعات ۶ تا ۱۴ ویژه بانوان)
  • فاصله از رستوران‌های پسران کریم: حدود ۵۰۰ متر با شعبه خیام، ۶ کیلومتر با شعبه فرهاد و هشت کیلومتر با شعبه آلتون فاصله دارد.

بروستان حجاب هدایت

منبع عکس: گوگل مپ / عکاس: محدثه ابراهیمیان

بوستان حجاب هدایت با ۱۲ هکتار وسعت، اولین پارک بانوان مشهد و یکی از مراکز فرهنگی و تفریحی زیبا و آرام این کلان‌شهر است. نمای جذاب با وجود درختان سبز و تنومند، گل‌کاری و آب‌نماهای زیبا، امکانات رفاهی و تفریحی مطلوب همچون پارک بازی کودکان، سالن ورزشی سرپوشیده بانوان، نیمکت، بوفه و سرویس بهداشتی از دلایل محبوبیت این بوستان هستند.

پارک حجاب هدایت محلی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی است. فضای مناسب برای بازی‌های و فعالیت‌هایی چون بدمینتون، پینگ‌پنگ، اسکیت، والیبال، ورزش صبحگاهی، دویدن و مطالعه از دلایل توجه بسیاری از گردشگران و شهروندان مشهد به این مجموعه محسوب می‌شوند. مسجد چهارده معصوم (ع) در ضلع جنوب شرقی، فرهنگسرای حجاب در ضلع شمال شرقی و شب بازار هدایت در جنوب پارک حجاب هدایت قرار دارند. 

آرامگاه نادر شاه افشار

  • آدرس: چهارراه شهدا، خیابان شیرای، ضلع شمال غربی چهارراه شهدا، باغ نادری (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۲۲۲۴۸۸۸
  • ساعات فعالیت: همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۷
  • فاصله از رستوران پسران کریم: حدود دو کیلومتر با شعبه آلتون، ۶ کیلومتر با شعبه فرهاد و هفت کیلومتر با شعبه خیام فاصله دارد.

آرامگاه نادر شاه افشار مشهد

منبع عکس: گوگل مپ / عکاس: فرزاد اقبالی

نادر شاه افشار از پادشاهان معروف پس از اسلام و بنیان‌گذار سلسله افشاریان بود. از نادر به‌عنوان فردی مقدر در تاریخ ایران نام می‌برد. وی در بخش اعظمی از دوران حکومت خود به جنگ برای گسترش مرزهای ایران پرداخت. نادر در سال ۱۱۴۸ هجری قمری پادشاه رسمی ایران شد و مشهد را به‌عنوان پایتخت خود انتخاب کرد. دهلی و ترکستان از فتوحات و الماس کوه نور و الماس دریای نور از غنائم جنگی معروف نادرشاه ایران هستند. 

 آرامگاه نادرشاه افشار در مشهد از معماری باشکوهی برخوردار است. موزه نادری، کتابخانه نادری و مجسمه برنزی نادر شاه سوار بر اسب از بخش‌های جالب و دیدنی این مجموعه محسوب می‌شوند. امروزه جسد نادر شاه در این مقبره نیست. سر نادر پس از قتل به هرات برده شد و بدن بدون سر او (در ابتدا) در این آرامگاه به خاک سپرده شد. بعدها به دستور آقامحمد خان بدن را به تهران منتقل کردند. آرامگاه نادر شاه افشار فاصله کمی از حرم مطهر رضوی دارد و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی پرمخاطب مشهد محسوب می‌شود.

منبع عکس‌ها: گوگل مپ / عکاس: امیر جنگی

ساختمان آرامگاه نادرشاه در میان باغ نادری بنا شده است. مقبره در قسمت مرکزی باغ و موزه‌ها در اطراف مقبره قرار دارند. یکی از موزه‌ها به ادوات جنگی و آثار دوران نادرشاه اختصاص یافته است و در دیگری از سلاح‌های دوران مختلف تاریخ ایران نگهداری می‌شود. 

گنبد سبز

  • آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان ثبت، میدان گنبد سبز (مشاهده روی نقشه)
  • ساعات فعالیت: همه‌روزه از ساعت هشت تا ۲۱
  • فاصله از رستوران پسران کریم: حدود دو کیلومتر با شعبه آلتون، هشت کیلومتر با شعبه خیام و ۶٫۵ کیلومتر با شعبه فرهاد فاصله دارد.

گنبد سبز مشهد

منبع عکس: وب‌سایت مشهد رو

گنبد سبز آرامگاه «شیخ محمد مومن استرآبادی» از عرفای شیعه مذهب و مورد احترام شهر مشهد است. او در سال ۹۰۴ هجری قمری دیده از جهان فروبست. آرامگاه وی از آثار تاریخی دوران صفویه محسوب می‌شود و به دستور شاه عباس بنا شده است. گنبد سبز مشهد در پنج اردیبهشت سال ۱۳۵۶ با شماره ۱۳۷۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. امروزه این بنا در وسط میدان گنبد سبز قرار دارد.

گنبد سبز مشهد دارای پلانی هشت‌ضلعی و چهار ایوان است. طاق‌نماها، کاشی‌کاری‌ها و گنبد فیروزه‌ای رنگ جلوه‌ای روحانی و زیبا به این مقبره بخشیده‌اند. این بنای تاریخی فاصله کمی با حرم مطهر دارد و در محدوده طرح ترافیک مشهد واقع شده است. 

رستوران پسران کریم شعبه فرهاد

منبع عکس: وب‌سایت رستوران پسران کریم (فرهاد)

اگر از شهروندان خون‌گرم مشهد هستید یا تاکنون از خدمات رستوران‌های پسران کریم استفاده کرده‌اید، لطفا نظرات و تجربه‌های خود را با مخاطبان کجاور به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

رستوران پسران کریم کجاست؟

رستوران پسران کریم یکی از قدیمی‌ترین غذاخوری‌های مشهد است و امروزه با سه شعبه فعال در نقاط مهم و پرتردد این شهر، فعالیت می‌کند. 

کدام غذای رستوران پسران کریم معروف‌تر است؟

خوراک ماهیچه با سس سیر پیاز

بنیان‌گذار رستوران پسران کریم کیست؟

آقای کریم قاسم‌زاده حاتمی

جاهای دیدنی اطراف رستوران پسران کریم کدامند؟

بوستان ملت، بوستان حجاب، آرامگاه نادرشاه افشار، گنبد سبز مشهد

منبع عکس کاور: گوگل مپ؛ عکاس: کاربر Stach

مطالب مرتبط:

دیدگاه