شعار سازمان جهانی گردشگری برای سال ۲۰۲۱

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
شعار سازمان جهانی گردشگری برای سال ۲۰۲۱

سازمان جهانی گردشگری از انتخاب شعار «گردشگری برای رشد فراگیر» برای سال ۲۰۲۱ خبر داد.

سازمان جهانی گردشگری شعار «گردشگری برای رشد فراگیر» را به‌عنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است. این انتخاب با توجه به تاثیرهای گسترده اجتماعی و اقتصادی ویروس کرونا بر جهان و آسیب‌پذیری اقتصادهای توسعه‌یافته و در حال‌توسعه صورت‌ پذیرفته است.

در این میان گروه‌های کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین بیشترین میزان خسارات را پذیرفته‌اند و گردشگری با آغاز دوباره خود، به بهبود و رشد کمک خواهد کرد. چنانچه ضروری است همگان به شکلی گسترده و منصفانه از مزایای این صنعت بهره‌مند شوند.

شرایط فعلی فرصتی به‌دست می‌دهد تا با نگاهی فراتر از آمار گردشگری، هویت فردی اشخاص را در پس این آمار ارج نهیم. به همین واسطه سازمان جهانی گردشگری با دعوت از کشورهای عضو خود، آژانس‌های خواهر سازمان ملل متحد و همچنین مشاغل و افراد، آنان را به نکوداشت این قابلیت منحصر‌به‌فرد صنعت گردشگری فراخوانده است. شعار روز سازمان جهانی گردشگری این موضوع را تداعی می‌کند که هیچ یک از مردم جهان پس از احیای صنعت گردشگری و روشنایی مجدد چشم‌انداز آینده، اسیر مشکلات نخواهند بود و عقب‌گرد نخواهند کرد.

۲۷ سپتامبر هر سال، روز جهانی جهانگردی با هدف افزایش آگاهی از ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این صنعت و سهم آن در دستیابی به اهداف توسعه پایدار، جشن گرفته می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه