راهنمای خرید صندلی کمپینگ

زهره خسروی
زهره خسروی دوشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
راهنمای خرید صندلی کمپینگ

استفاده از صندلی کمپینگ می‌تواند کیفیت سفر شما را افزایش دهد. این وسیله کم‌حجم و ارزان برای انواع سفرهای خانوادگی، دوستانه و تورهای طبیعت گردی کاربرد دارد.

مسافرت این روزها بیش از هرزمانی آسان‌تر و در دسترس‌تر شده است. به‌خصوص که با در اختیار داشتن بسیاری از تجهیزات سفر، شکل و کیفیت مسافرت هم تغییر کرده است. یک صندلی کمپینگ تاشو که به راحتی در صندوق عقب خودرو جا می‌گیرد و فضای کمی اشغال می‌کند، شکل و ساختار مسافرت را از گردش‌های خانوادگی کنار رودخانه‌ها و حاشیه جنگل‌ها، به کمپ‌های چندروزه در دل طبیعت تبدیل کرده است. در این مقاله کجارو قصد دارد تا از لیست تجهیزات سفر به معرفی صندلی تاشو مسافرتی بپردازد. با ما همراه شوید.

کاربرد صندلی تاشو مسافرتی 

صندلی مسافرتی تاشو  سبک و ارزان

عکس از سایت smartexploring.com

زمانی مسافرت‌ها شامل دو دسته سفرهای انفرادی و خانوادگی می‌شد و سفرهای خانوادگی به دلیل امکانات محدود فقط در حیطه گردش‌های یک روزه قرار می‌گرفت؛ اما این روزها مسافرت رفتن به یک تفریح بسیار مجهز و مدرن تبدیل شده است. تنوع تجهیزات سفر و تولید کالاهای جدید مربوط به حوزه مسافرت، هم سبک و سیاق سفر را تغییر داده و هم بر کیفیت آن افزوده است.

استفاده از صندلی تاشو مسافرتی به قدری متداول شده است که همیشه چندتایی از آن در صندوق عقب خودرو خانواده‌های ایرانی و اهل مسافرت وجود دارد.

حجم کم، راحتی حمل و استفاده آسان باعث شده که یک صندلی تاشو مسافرتی کوچک و ارزان جایگاه ویژه‌ای در فهرست تجهیزات سفر به خود اختصاص دهد و در سفرهای خانوادگی، تورهای گروهی، پیکنیک‌های دوستانه، ماهی گیری، شبمانی در طبیعت، کویرنوردی و نشستن گرد آتش و بسیاری موارد دیگر کاربرد بالایی پیدا کند.

انواع صندلی کمپینگ

انواع صندلی مسافرتی و کمپینگ

عکس از سایت gearjunkie.com

صندلی‌های کمپینگ بر حسب نوع کاربرد در انواع مختلفی تولید می‌شوند. بعضی از این صندلی‌ها از پارچه برزنتی ساخته می‌شود که در عین استحکام قابلیت ارتجاعی نیز دارد و نشستن روی آن راحت است، بعضی دیگر از جنس آلومینیوم‌های ضدزنگ و فایبرگلاس‌های مقاوم ساخته می‌شوند، بعضی دارای پشتی و دسته هستند و بعضی چوبی و پلاستیکی که در هنگام خرید باید همه این موارد را به خاطر سپرد و پس از مقایسه مشخصات، برحسب نوع و کاربری آن، صندلی متناسب با برنامه سفر را انتخاب کرد.

بعضی انواع صندلی‌های تاشو مسافرتی دارای یک سایبان پارچه‌ای نیز هستند که استفاده از آن برای سواحل توصیه می‌شود. در انواع دیگر آن یک میز کوچک نیز در کنار صندلی تعبیه شده است که می‌توان برای قراردادن گوشی موبایل، کیف یا عینک از آن استفاده کرد.

در بعضی انواع، صندلی‌ها و میز تاشو به یکدیگر وصل شده‌اند و اصطلاحا «سرهم» هستند، بعضی انواع دیگر این میز و صندلی‌ها هم مجزا از یکدیگرند. در میز و صندلی‌های سرهم تمام صندلی‌ها به یک میز وصل می‌شوند و با امکان تا شدن، در عقب خودرو قرار می‌گیرند و فضای کمی اشغال می‌کنند.

در نوع مجزا نیز میزها و صندلی‌ها به طور مجزا و البته تاشو جمع می‌شوند، یعنی می‌توان از هر کدام از صندلی‌ها و میز آن را به صورت جداگانه نیز استفاده کرد. از میز و صندلی‌های تاشو مسافرتی می‌توان برای صرف صبحانه، ناهار و شام یا حتی کار با لپ تاپ در حین مسافرت استفاده کرد. میز و صندلی تاشو کمپینگ معمولا به صورت دو نفره و چهار نفره ساخته می‌شوند.

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از «صندلی‌های تاشو مسافرتی» در بازار عرضه می‌شوند که در ادامه آورده شده است:

  • صندلی تاشو برزنیتی
  • میز و صندلی تاشو آلمنیومی
  • صندلی کمپینگ برزنتی بدون پشتی
  • میز و صندلی تاشو چوبی
  • میز و صندلی تاشو پلاستیکی
  • راحت نشین تاشو
  • تخت تاشو مسافرتی برزنتی
  • تخت تاشو کمپینگ فوم دار
  • صندلی تاشو آفرود
  • صندلی بادی کمپ

نکات مهم در خرید صندلی کمپینگ

نکات مهم در هنگام خرید صندلی کمپینگ

عکس از سایت coolstuff.me

ویژگی بارز این صندلی‌ها وزن کم و حمل آسان است که در هنگام خرید بهتر است آن را در نظر داشته باشید. از طرفی جنس صندلی هم اهمیت دارد. برای سفرهای پیک نیکی نوع برزنتی و نایلونی آن توصیه می‌شود اما برای استقرار در ویلا یا باغ به‌شرطی که محلی برای نگهداری آن مانند انباری داشته باشید، جنس چوبی، پلاستیکی و آلومنیومی پیشنهاد می‌شود.

اگر اهل ماجراجویی و شبمانی در طبیعت هستید، می‌توانید از تخت‌های تاشو استفاده کنید و از استراحت در طبیعت با شنیدن صدای آب و پرندگان لذت ببرید.

بعضی انواع صندلی تاشو مسافرتی علاوه بر پشتی دو دسته هم دارد که می توان هنگام نشستن دستان خود را روی آن قرار داد. اگر راحتی بیشتر برای شما اهمیت دارد می‌توانید این نوع را بخرید.

در بعضی صندلی‌ها از پارچه‌های تولیدشده با فناوری نانو استفاده می شود که مقاومت بیشتر و عمر طولانی‌تری دارد. این نوع پارچه در مقابل آفتاب مقاوم‌تر است و رنگ و کیفیت آن نیز تغییر نمی‌کند. فناوری نانو باعث می‌شود تا پس از استفاده، پارچه به حالت اولیه خود برگردد. پس توصیه می‌کنیم هنگام خرید به مشخصات آن دقت کنید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه