در سفر به مایورکا از کجا دیدن کنیم؟

علیرضا احمدی
علیرضا احمدی چهار شنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
در سفر به مایورکا از کجا دیدن کنیم؟

مایورکا یکی از مقاصد گردشگری محبوب در کشور اسپانیا است که مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را در بر گرفته است.

بسیاری از گردشگران معتقدند که جزیره مایورکا منطقه‌ای آرام و زیبا است و یکی از مکان‌هایی است که افراد مشهور علاقه‌ی زیادی به آن نشان می‌دهند. همچنین این جزیره با جمعیتی نزدیک به ۸۷۰ هزار نفر، جز مناطق ثروتمند اسپانیا محسوب می‌شود. مایورکا به‌طرز شگفت‌آوری همگان را به وجد می‌آورد. طبق جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده، شهر مایورکا در اسپانیا یکی از مقصدهایی است که مردم مختلف دنیا می‌خواهند پس از قرنطینه به آن سفر کنند

سواحل شنی سفید، رشته‌کوه‌های مرتفع، معماری بی‌نظیر بناهای تاریخی و دشت‌هایی پوشیده از گل و گیاه، همه و همه مواردی هستند که مایورکا به گردشگران عرضه می‌کند. پس همین امروز بلیط هواپیما خود را تهیه کنید و به این جزیره بهشتی سفر کنید و از گشت‌وگذار در آن لذت ببرید. در این مقاله از کجارو شما را با مناظر شگفت‌انگیز جزیره مایورکا در اسپانیا آشنا می‌کنیم. 

جاهای دیدنی مایورکا:

سرا دترامونتانا (Serra de Tramuntana) 

سرادمونتانا مایورکا اسپانیا

بهترین مکان برای شروع یک سفر رویایی در جزیره مایورکا، بازدید از رشته‌کوه‌های غربی جزیره بنام سرا «دترامونتانا» است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این رشته‌کوها در بخشی از جزیره قرار دارند که شما با حضور در آن می‌توانید از چشم‌انداز فوق‌العاده‌ی مدیترانه نهایت لذت را ببرید.

کالا دیا (Cala Deià)

کالا دیا مایورکا اسپانیا

ساحل کالا دیا یکی از زیباترین سواحل جزیره مایورکا است. در قسمت شمالی این ساحل، روستایی بنام دیا وجود دارد که برروی تپه بنا شده است. این روستا محل زندگی بسیاری از افراد مشهور مانند «میک جگر» و «لوید وبر» بوده است؛ همچنین شاعر به‌نام، «رابرت گریوز» نیز در این مکان به دفن شده است. اگرچه منطقه کالا دیا تنها ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد و از سواحل شنی دور است، زلالی خیره‌کننده آب دریا در این منطقه و وجود کوه‌هایی که دورتادور آن را احاطه کرده‌اند، جوی بی‌نظیر در این منطقه خلق کرده است.

روستای فورنالوتکس (Fornalutx)

روستا فورنالوتکس مایورکا اسپانیا

رشته‌کوه‌های «سرا دترامونتانا»، روستای زیبای «فورنالوتکس» را از دیدگان همه مخفی نگاه داشته‌اند و همین امر دلیل بکر ماندن آن است. این روستا عنوان زیباترین منطقه اسپانیا را، آن ‌هم برای دوسال متوالی، در تاریخچه‌ی خود دارد. باغ‌های لیمو و پرتقال روستای فورنالوتکس را احاطه کرده‌اند و در نقطه‌ مقابل آن‌ها کوه‌های بلند قرار دارند. در میدان اصلی روستا که بسیار کوچک است، کافی‌شاپ‌هایی قرار دارد که انواع نوشیدنی‌ها را به گردشگران ارائه می‌دهند. خوردن یک نوشیدنی خنک پس از پیاده روی طولانی مدت در کوهستان‌هایی که انگار تمامی ندارند، مانند دریافت جایزه‌ای ارزنده است. خانه‌های این روستا سنگی هستند و بالکن‌های آن‌ها با گل و گیاه تزئین شده‌اند.

سن ماروگ و مونستیر دمارامار (Son Marroig and Monestir de Maramar)

سن مارویخ و مونستیر د مارامار

اگر به‌سمت جنوب حرکت و از جاده‌ ساحلی عبور کنید، در مسیر به «سن ماروگ» و «مونستیر دمارامار» برمی‌خورید. هر دو از اقامتگاه‌های قدیمی لودویگ سالوادور هستند که عموم مردم می‌توانند از آن‌ها بازید کنند. البته لازم به ذکر است که بازدید از این دو مکان رایگان نیست و گردشگران ملزم به پراخت مبلغی برای ورود به آن‌ها هستند. این ساختمان‌ها شبیه خانه‌های رویایی انیمیشن‌ها بنا شده‌اند و چشم‌انداز آن‌ها شما را به‌شدت مجذوب خود می‌کند. از چیزهایی که به‌شدت توجه گردشگران را جلب می‌کند، معبد «ماربل» در سن ماروگ است که سازنده‌ آن از سبک نئوکلاسیک در معماری آن استفاده کرده است. هم‌اکنون معبد سن ماروگ را برای مجالس عروسی و کنسرت‌های موسیقی در اختیار افراد قرار می‌دهند.

پالما (Palma)

پالما مایورکا اسپانیا

پالما تنها شهر مایورکا و مرکز آن است که اگر شما یک روز خود را به بازدید از آن اختصاص دهید، هیچ‌گاه پشیمان نخواهید شد. شهر پالما شباهت‌های زیادی با خواهر خوانده خود، یعنی شهر بارسا دارد. کلیساهای قدیمی، ساختمان‌های تاریخی مرمت‌شده، مراکز خرید شگفت‌انگیز، باغ‌های زیبا، فواره‌های نورانی و موزه‌های هنر از جمله جاذبه‌های شهر پالما هستند.

از بهترین تفریح‌هایی که در شهر پالما می‌توانید به سراغ آن بروید، نگاه انداختن به چشم‌انداز زیبای شهر از بالای ساختمان کاستل دبلور «Castell de Bellver» است. روی سقف این ساختمان چوب‌کاری انجام شده است. از پله‌های آن بالا می‌روید و از روی پشت‌بام آن با منظره‌ای حیرت‌انگیز روبه‌رو می‌شوید. با وجود اینکه سال ساخت این مکان به قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد؛ اما همچنان دست نخورده باقی مانده‌ است. 

پوئرتو پوینکا (Puerto Pollença)

پورتو د پولنکا مایورکا اسپانیا

اگر از طرف شهر پالما به‌سمت جنوب حرکت کنید، پس از ۵۰ دقیقه رانندگی به ساحل تفریحی «کالا میور» (Cala Millor) در سمت شرقی جزیره می‌رسید. فاصله‌ این ساحل تا مرکز شهر فقط ۱۵ دقیقه است که می‌توانید نهایت لذت را در آنجا ببرید و از تفریح‌های آبی و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌‌های آن منطقه استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه