طاق بستان برای بازدید عموم بازگشایی شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
طاق بستان برای بازدید عموم بازگشایی شد

طبق اعلام معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، مجموعه تاریخی طاق بستان پس از دو ماه برای بازدید عموم بازگشایی شد.

به‌دنبال اعلام رسمی خبر شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به‌منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل شدند. در این راستا، درهای مجموعه تاریخی طاق بستان، از دیدنی‌های کرمانشاه، به روی گردشگران بسته شد؛ تا اینکه پس از گذشت حدود دو ماه، علیرضا برشاهی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از بازگشایی طاق بستان برای بازدید عموم خبر داد. برشاهی در این رابطه چنین اظهار کرده است:

تاکنون تنها مجوز بازگشایی سه مکان تاریخی در استان کرمانشاه شامل مجموعه‌های تاریخی طاق بستان، بیستون و معبد آناهیتا با توجه به فضای باز این سه مجموعه تاریخی و امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی صادر شده است.

طبق گفته این مقام مسئول مجوز بازگشایی فقط محدود به این سه مکان بوده  و دیگر مکان‌های گردشگری استان روی گردشگران باز نیستند.

طاق بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌های دوره‌‌ی ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد. این مجموعه ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد و شامل دو طاق بزرگ و کوچک و چند سنگ‌نبشته است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه