با رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا آشنا شوید (قسمت سوم)

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
با رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا آشنا شوید (قسمت سوم)

مکان‌های رنگارنگ زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که لذت سفر را دوچندان می‌کنند و خاطرات رنگی جذابی به یادگار می‌گذارند که برای همیشه در ذهن‌مان نقش می‌بندد.

زندگی به‌ندرت سیاه و سفید است و گاهی اوقات همین موضوع، زندگی را زیبا می‌کند. مکان‌های دیدنی و جذابی در سراسر جهان وجود دارد که به‌واسطه‌ی رنگ‌های به‌کاررفته در آن‌ها، هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورند. رنگ‌ها زندگی ما را زیباتر و لذت بخش‌تر می‌کنند و از همین رو باید قدرت اعجاب‌انگیزشان را به زندگیمان اضافه کنیم. سفر به شهرهای مختلف دنیا و تماشای رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا قطعاً می‌تواند حس‌وحال زندگی ما را بهتر کند. با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از این مناطق دیدنی آشنا کنیم.

لاگونا کلرادا، بولیوی

لاگونا کلرادا بولیوی

لاگونا کلرادا،‌ دریاچه‌ی نمک کم‌عمقی است که در بولیوی و در نزدیکی مرز شیلی قرار داشته و فقط به‌اندازه‌ی سه ساعت رانندگی با سن پدرو د آتاکاما در شیلی فاصله دارد. این دریاچه در زیر سایه‌ی کوه آند واقع است و داستانی مشابه دریاچه‌ی ناترون در تانزانیا دارد.

لاگونا کلرادا، حدود پنج هزار هکتار وسعت و فقط یک متر عمق دارد و به‌واسطه‌ی بالابودن میزان قلیایی آب و جلبک‌هایی که در دمای بالای آن رشد می‌کنند، به رنگ قرمز جگری است. این دریاچه زیستگاه فلامینگوها به‌خصوص فلامینگوی نادر جیمز به شمار می‌رود.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه‌ی لاگونا کلرادا بولیوی و تماشای فلامینگوها، ماه‌های دسامبر تا آوریل است که دریاچه پر از آب می‌شود و به‌دلیل بازتاب آب برای عکاسی ایده‌آل است و در هیمن زمان فلامینگوها نیز برای تخم‌گذاری به دریاچه می‌آیند. در زمان غروب آفتاب که رنگ دریاچه به‌شدت قرمز می‌شود، چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا پیدا می‌کند.

دره ماه، شیلی

دره ماه شیلی

دره ماه در فاصله‌ی ۱۳ کیلومتری غرب سن پدرو د آتاکاما و در بیابان آتاکاما، واقع در شمال شیلی قرار دارد و آن را به‌خاطر چشم‌انداز ماه در این منطقه، به این نام صدا می‌کنند. وجود صخره‌ها‌ و فرم‌های زمین‌شناسی بی‌شماری که بر اثر وزش باد و حرکت آب شکل گرفته‌اند، به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی شیلی به شمار می‌رود. هنگام غروب آفتاب، تغییر رنگ نور خورشید باعث بروز رنگ‌های صورتی تا قرمز تیره در صخره‌ها شده و از آنجا که با فرارسیدن شب، آسمان پر از ستاره می‌شود، یکی از بهترین مکا‌ن‌های روی زمین برای تماشای ستارگان نیز به حساب می‌آید.

اکثر گردشگران برای تماشای چشم‌انداز غروب آفتاب به دره‌ی ماه می‌روند؛ اما اگر می‌خواهید به دور از شلوغی جمعیت شاهد همین چشم‌انداز باشید، هنگام طلوع آفتاب را برای بازدید از این منطقه انتخاب کنید.

چنگ‌دو، چین

چنگدو چین

شهر چنگ‌دو یکی از شهرهای جمهوری خلق چین و مرکز استان سیچوآن است که به‌خاطر فرهنگ معاصر و فلفل سیچوآن شهرت دارد و تام پارکر باولز، نویسنده‌ی بریتانیایی از آن‌ها به‌عنوان «هنر والا و لذت پایه» یاد می‌کند. خیابان‌های با تم قرمز نیز در انتخاب این شهر به‌عنوان یکی از رنگارنگ‌ترین نقاط دنیا بی‌تأثیر نبوده است.

بعد از ظهر به‌سمت خیابان جینلی (Jinli Street) بروید تا بتوانید شاهد غروب آفتاب و نور قرمز فانوس‌ها باشید که به‌خصوص در طول سال نو چینی در ماه فوریه، بسیار زیبا هستند.

اگر به چین سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی چین را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

فوشیمی ایناری تایشا، ژاپن

فوشیمی ایناری تایشا

مسیر فضای داخلی معبد فوشیمی ایناری تایشا در ژاپن با بیش از ۱۰ هزار دروازه‌ به رنگ نارنجی - قرمز ساخته شده است. روی این دروازه‌ها که فاصله‌ی بسیار کمی از یکدیگر دارند، نام هر اهداکننده‌ حک شده است و برای بازدیدکنندگانی که برای ادای احترام به اینامی، ارواح مقدس روباه شینتو می‌آیند، یک سایه‌بان رنگارنگ به وجود آورده است. شهرت این دروازه‌ها به‌حدی است که اکثراً در پس‌زمینه‌های پست‌های شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد.

مسیر فضای داخلی معبد فوشیمی ایناری تایشا در ژاپن با بیش از ۱۰ هزار دروازه‌ به رنگ نارنجی-قرمز ساخته شده است

معبد فوشیمی ایناری تایشا به‌صورت ۲۴ساعته باز است و از ایستگاه فوشیمی ایناری و ایستگاه ایناری، تنها به‌اندازه‌ی چند دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. این معبد طرفداران زیادی بین گردشگران دارد و برای اینکه با ازدحام جمعیت مواجه نشوید، بهتر است اوایل صبح و قبل از ساعت ۱۰ را برای زمان بازدید از این محل انتخاب کنید. کل مسیر پیاده‌روی تا معبد اصلی حدود سه کیلومتر است.

برای رفتن به ژاپن و بازدید از معبد فوشیمی ایناری تایشا می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما را در کجارو جستجو کرده و تهیه کنید؛ چراکه جستجوی آسان و تنوع قیمت بلیط‌ها از ده‌ها فروشنده معتبر، به شما این امکان را می‌دهد تا ارزان‌ترین بلیط به مقصد موردنظرتان را پیدا کنید.

آنتلوپ کنیون، آریزونا

آنتلوپ کنیون

آنتلوپ کنیون، در ایالت آریزونای ایالات متحده‌ آمریکا و در محدوده‌ی دریاچه‌ی پاول قرار دارد و شامل دو بخش می‌شود: آنتلوپ کنیون بالایی و آنتلوپ کنیون پایینی. بخش بالایی با نام «The Crack» و بخش پایینی با نام «The Corkscrew» شناخته می‌شوند. این ژرف‌دره‌ی شگفت‌انگیز، در طول چندین هزار سال و بر اثر نیروهای بی‌امان باد و آب، ایجاد شده است. فرسایش بر اثر باد و آب، این ماسه‌سنگ‌ها را به آرامی تراشیده و شکل داده و بافت‌ها و اشکال منحصربه‌فردی در آن‌ها به وجود آورده است، به‌طوری که با حضور در آن احساس می‌کنید درون یک بستنی یخی غول‌آسا هستید.

فارغ از اینکه چه زمانی از روز را برای بازدید از آنتلوپ کنیون انتخاب می‌کنید، شما باید با یک راهنمای ناواهو همراه شوید (این دره در زمین‌های قبیله‌ی ناواهو قرار دارد). بخش بالایی این ژرف‌دره برای عکاسی مناسب‌تر است و پرتوهای نوری که از شکاف‌های آن به داخل می‌تابند، منظره‌ای فوق‌العاده ایجاد کرده و پیچ‌وخم‌های قرمزرنگ صخره‌ای آن را روشن می‌کند. اواسط روز بهترین زمان برای بازدید از این بخش است و باید بدانید که این تجربه را می‌توانید فقط در همین بخش داشته باشید. علاوه بر این، آنتلوپ کنیون بالایی در دسترس‌تر است، به‌خصوص برای کسانی که مشکل حرکتی دارند.

جیپور، هند

جیپور

به شهر جیپور هند، به‌واسطه‌ی ساختمان‌های نقاشی‌شده‌اش، لقب «شهر صورتی» داده‌اند و به همین دلیل این منطقه جزو نقاط رنگارنگ دنیا به حساب می‌آید. مهاراجه رام سینگ دوم در سال ۱۸۷۶ دستور داد به مناسبت بازدید ملکه ویکتوریا و شاهزاده آلبرت، ساختمان‌های شهر با رنگ صورتی-نارنجی نقاشی شوند. بسیاری از سازه‌های بخش قدیمی این شهر تا به امروز به همین رنگ باقی مانده‌اند.

به شهر جیپور هند، به‌واسطه‌ی ساختمان‌های نقاشی‌شده‌اش، لقب شهر صورتی داده‌اند

در سفر به جیپور، به قصر هوا محل بروید که درست کنار قصر شهر صورتی‌رنگ قرار دارد. در ادامه از دروازه‌ی پاتریکا (Patrika Gate) در باغ جواهر سیرکل (Jawahar Circle Garden) و ورودی دروازه‌ی گانش پل (Ganesh Pol Gateway) در قلعه‌ی امبر دیدن کنید و عکس‌های به‌یادماندنی و رنگارنگی بگیرید.

اگر برای سفر به هند برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور هند را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی هند را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری به هند داشته باشید.

چیانگ مای، تایلند

چیانگ مای

هر سال در دوازدهمین ماه کامل تقویم قمری، جشنواره‌ی فانوس یی پنگ برگزار و آسمان کشور تایلند مملو از هزاران فانوس کاغذی نارنجی‌رنگ می‌شود. مردم با به پرواز درآوردن فانوس‌ها، افکار منفی سال گذشته را رها می‌کنند و با آغوش باز به استقبال آینده‌ی مثبت می‌روند. روی بسیاری از فانوس‌ها، اسم افراد و آرزوهایشان حک شده است.

بزرگ‌ترین جشن فانوس یی پنگ در چیانگ مای در شمال تایلند جشن گرفته می‌شود و بهترین چشم‌انداز این جشنواره‌ی دیدنی را می‌توان در دانشگاه مائه جو تجربه کرد یا به جاده‌های کنار رودخانه‌ی پینگ رفت و از آن لذت برد.

اگر می‌خواهید به تایلند سفر کنید، کجارو انواع تورهای لحظه آخری تایلند را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و همچنین آژانس‌های برگزارکننده، تور دلخواهتان را با هزینه کمتری رزرو کنید.

تپه‌های شنی نامیب، نامیبیا

تپه‌های شنی نامیب

تپه‌های شنی نامیب در نامیبیا علاوه بر رنگ نارنجی آتشین، قله‌هایی دارد که برخی از آن‌ها جزو بلندترین تپه‌های شنی روی زمین به شمار می‌روند، به‌طوری که دون سون (Dune 7) به‌عنوان بلندترین تپه‌ی آن، ۳۸۳ متر ارتفاع دارد.

برای بازدید از تپه‌های شنی نامیب، صبح زود راه بیفتید؛ زیرا زیباترین چشم‌انداز را در همین زمان خواهید داشت که یک طرف تپه به رنگ سرخ و طرف دیگر در سایه قرار گرفته است. برای تماشای کنتراست رنگ‌ها به «سسوس ولی» واقع در پارک ملی نامیب ناکلافت بروید، جایی که نمک سفید پودری و رنگ رسی خاک در میان تپه‌های سرخ احاطه‌ شده‌اند. شاید یکی از جذاب‌ترین مناظر این نواحی «دره‌ی مرگ» باشد که به‌خاطر اسکلت برجای‌مانده از درختان تیره‌رنگ به شهرت رسیده است و از آنجا که در زیر نور خورشید قرار دارند، بازدیدکنندگان احساس می‌کنند که وارد مکانی آخرالزمانی شده‌اند.

دالول، اتیوپی

دالول اتیوپی

دالول در مرز شمالی اتیوپی با اریتره قرار دارد و به‌واسطه‌ی آتشفشان‌ها و آب‌فشان‌هایش، یکی از گرم‌ترین نقاط روی زمین است که از راه دور بهترین چشم‌انداز را دارد. میانگین دمای این منطقه ۳۴ درجه‌ی سانتی‌گراد است که در فصل تابستان به ۴۶ درجه نیز می‌رسد. رنگ زرد طلایی این منطقه در نتیجه‌ی واکنش گوگرد و نمک است.

بهترین زمان بازدید از دالول، بین ماه‌های اکتبر و فوریه است و برای اینکه از گرمای هوا در امان بمانید، صبح زود به‌همراه یک راهنما به این منطقه بروید و به آب‌ها نزدیک نشوید، زیرا دمای آن می‌تواند به ۱۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد.

کاخ زمستانی، سن پترزبورگ، روسیه

کاخ زمستانی روسیه

سن پترزبورگ از لحاظ تاریخی، یک شهر رنگارنگ به شمار می‌رود، به‌خصوص که برای بیش از ۲۰۰ سال پایتخت روسیه بوده است. کاخ زمستانی یکی از جاذبه‌های این شهر است که تزئینات بسیار زیاد و ردیف‌های ستون‌ چندطبقه و نمای آبی‌رنگ دارد و تا زمان انقلاب اکتبر در سال ۱۹۱۷ به‌عنوان اقامتگاه خانواده‌ی سلطنتی امپراتوری روسیه مورد استفاده بود.

کاخ زمستانی مطمئناً در طول روز زردرنگ نیست، اما اگر دوست دارید که زرق‌وبرق طلایی آن را ببینید، در طول شب از آن دیدن کنید، زمانی که کل این مجموعه با چراغ‌های خیابان روشن می‌شود.

همیشه می‌توانید بهترین آفرهای تور روسیه را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

کبلر پاس، کلرادو

کبلر پاس کلرادو

همه‌ی فصول سال در کلرادو زیبا و دیدنی است، اما شاید بتوان فصل پاییز را چشم‌نوازترین زمان برای سفر به این شهر دانست. در ماه آگوست، درختان پارک ملی کوه راکی به رنگ طلایی درمی‌آیند و همین روند تا ماه اکتبر ادامه می‌یابد و بخش‌های پایین‌تر نیز تغییر رنگ می‌دهند. تغییر رنگ درختان در ماه سپتامبر به اوج خود می‌رسد. با تغییر فصل، رنگ این منطقه از گل‌های تابستانی به سایه‌های سرخ، قهوه‌ای و طلایی تغییر می‌کند.

کبلر پاس (Kebler Pass) یک مسیر کوهستانی زیبا در ارتفاع ۳۰۰۰ متری کلرادو است که کرستد بیوت را به پانویا وصل می‌کند و با ۵۳ کیلومتر رانندگی می‌توان به این منطقه رسید و از چشم‌انداز برگ‌های طلایی معروف آن نهایت لذت را برد.

ایزامال، مکزیک

ایزامال مکزیک

ایزامال حدود یک ساعت با شرق مریدا مکزیک فاصله دارد و علت شهرت آن به ساختمان‌هایش مربوط می‌شود که به رنگ زرد خردلی هستند. تقریباً تمام ساختمان‌هایی که در امتداد خیابان‌های سنگ‌فرش این شهر قرار گرفته‌اند، از خانه‌ها تا بازار مرکزی شهر، طیفی از رنگ زرد را در خود دارند. هرچند در این میان آثاری از تمدن مایا مثل هرم چیچن ایتزا ال کاستیلو نیز به چشم می‌خورد که زرد رنگ نیستند.

صومعه‌ی ده سان آنتونیو ده پادوا، معروف‌ترین ساختمان زررنگ شهر ایزمال به شمار می‌رود که در سال ۱۵۶۱ توسط اسپانیایی‌ها ساخته شد. آن‌ها پس از تخریب هرم مایاها که در همین مکان قرار داشت، از سنگ‌های آن برای ساخت این صومعه استفاده کردند. صومعه‌ی مذکور در تمام ایام هفته باز است و موزه‌ی کوچکی دارد که به بازدید پاپ ژان پل دوم در دهه‌ی ۱۹۹۰ از این مکان اختصاص یافته است.

کاخ سلطنتی، فاس، مراکش

مراکش

کاخ سلطنتی در شهر فاس مراکش که به‌عنوان دارالمخزن نیز شناخته می‌شود، متعلق به قرن هفدهم است و بازدید از آن برای عموم امکان ندارد. اما این موضوع مانع از آن نشده است که گردشگران از هفت دروازه‌ی طلایی آن عکس نگیرند. هریک از درهای برنجی آن مملو از طرح‌های ظریف است که اطرافش را کاشی‌کاری‌های رنگارنگ و چوب سدار منبت‌کاری احاطه کرده‌اند.

برای عکاسی و تماشای درهای کاخ سلطنتی فاس، صبح زود بروید تا از گرمای هوا و ازدحام جمعیت در امان بمانید.

مزارع کانولا، لووپینگ ، چین

مزارع کانولا چین

رسیدن به شهر لووپینگ چین کار ساده‌ای نیست، جایی که مزارع کانولا باعث شده‌اند، دریایی بی‌نهایت از گل‌های زردرنگ به وجود آید. در طول فصل شکوفه‌های کانولا، این مزارع مملو از زنبوردارانی می‌شود که کندوهای خود را در این مزارع قرار داده‌اند تا زنبورهایشان از شهد گل‌های کانولا، عسل تولید کنند.

زمان شکوفه‌دادن گل‌های کانولا در فاصله‌ی ماه‌های فوریه تا مارس است، اما علاقه‌مندان برای تماشای آن‌ها باید حدود ۱۰ ساعت از جنوب چنگدو به‌سمت این منطقه رانندگی و سپس کمی پیاده‌روی کنند. اتوبوس‌هایی نیز گردشگران را از شهر کون‌مینگ به لووپینگ می‌برد.

آرکو ده سانتا کاتالینا، آنتیگوا، گواتمالا

گواتمالا

شهر آنتیگوا در گواتمالا را به‌خاطر سه ویژگی جذابش می‌شناسند: معماری استعماری رنگارنگ، حلقه‌ای از آتشفشان‌هایی که آن را احاطه کرده‌ است و یک طاق زردرنگ درست در وسط شهر. آرکو ده سانتا کاتالینا معروف‌ترین جاذبه‌ی شهر به حساب می‌آید که در خیابان پنجم شمالی قرار دارد، جایی که در گذشته به‌عنوان گذرگاهی مخفی برای عبورومرور مخفیانه‌ی راهبه‌ها بین دو کلیسایی که در دو طرف خیابان قرار داشت، استفاده می‌شد.

گردشگران در روزهای آفتابی می‌توانند با ایستادن در ضلع شمالی این طاق، آتشفشان بلند ده آگوا را مشاهده کنند. در زمان سانتا سمانا یا هفته‌ی مقدس به این شهر سفر کنید تا شاهد جشنواره‌ای از تزئینات گل‌های تازه، میوه و شن باشید که در خیابان‌ روبه‌روی آرکو ده سانتا کاتالینا چیده می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع cntraveler

دیدگاه