امکان جدید گوگل مپ برای گشت و گذار راحت‌تر در شهرهای جدید

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
امکان جدید گوگل مپ برای گشت و گذار راحت‌تر در شهرهای جدید

گوگل مپ امکان جدیدی را اضافه کرده است که با استفاده از واقعیت افزوده، گشت و گذار در یک شهر جدید را برای مسافران راحت‌تر می‌کند.

گشت و گذار در یک شهر جدید با پای پیاده، روشی عالی برای آشنایی با جاذبه‌ها و دیدنی‌های یک مکان جدید است؛ ولی معمولا سخت است که بدانید از کدام مسیر باید بروید. در این مواقع گوگل مپ کمک بزرگی است؛ اما در برخی موقعیت‌ها ممکن است استفاده از آن سخت باشد، مثلا ندانید که کدام مسیر شما را زودتر به مقصد مورد نظر می‌رساند.

با وجود ویژگی جدیدی که اخیرا معرفی شده است، یعنی قابلیت Live View، با استفاده از واقعیت افزوده، این اپلیکیشن دقیقا به شما نشان می‌دهد که از کدام مسیر بروید و این کار را با استفاده از پیکان‌ها و علائم قرار گرفته در دنیای واقعی انجام می‌دهد.

امکان جدید گوگل مپ برای گشت و گذار راحت تر در شهرهای جدید

نحوه کار این ویژگی جدید به این شکل است: مقصدی در اطراف خود که قصد بازدید از آن را دارید جست‌وجو می‌کنید یا با ضربه زدن روی نقشه، آن را مضخی می‌کنید. سپس دکمه‌ی آبی‌رنگ جهت‌یابی را می‌زنید که در پایین صفحه قرار دارد. اکنون باید مسیرهای پیاده‌روی را از بالای صفحه انتخاب کنید. Live View را از انتهای صفحه انتخاب کنید و سپس این امکان جدید، شما را برای طی کردن مسیر، راهنمایی می‌کند.

این امکان جدید توسط Google’s Local Guides و جامعه Pixel در چند ماه اخیر تست شده است و اکنون در دیوایس‌های اندروید و آی‌او‌اس که از ARCore و ARKit پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده است.

امکان جدید گوگل مپ برای گشت و گذار راحت تر در شهرهای جدید

همچنین می‌توانید از گوگل مپ برای دیدن همه پروازها و هتل‌هایی که در یک مکان رزرو کرده‌اید، استفاده کنید؛ به کمک ویژگی Your Match رستورانی پیدا کنید که مطابق با ذائقه و سلیقه شما باشد و حتی بدون بیرون آمدن از اپلیکیشن، رستورانی را رزرو کنید. اگر تنظیمات تاریخچه لوکیشن را روشن کنید، می‌توانید از ورژن به‌روز‌رسانی شده‌ی تایم‌لاین استفاده کنید تا همه مکان‌هایی که در یک شهر یا کشور بازدید کرده‌اید، ببینید. همچنین می توانید نکاتی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا محل‌های مورد علاقه خود را برای سفرهای بعدی، مشخص کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه