مسیر پروازی مشهد - دوشنبه برقرار شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۰
مسیر پروازی مشهد - دوشنبه برقرار شد

پروازهای منظم مسافری میان مشهد و دوشنبه، پایتخت کشور تاجیکستان، توسط شرکت هواپیمایی تاجیک ایر آغاز شد.

محمدباقر قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی، با اعلام خبر برقراری پرواز دوشنبه - مشهد - دوشنبه گفت:

این پرواز روزهای سه‌شنبه و جمعه هر هفته با استفاده از هواپیمای بویینگ 767 در مسیر رفت و برگشت مشهد - دوشنبه توسط تاجیک ایر انجام می‌شود.

قاسم‌زاده در ادامه افزود:

پیش از این در خرداد ماه گذشته پروازهای مشهد - دوشنبه از سوی شرکت هواپیمایی وارش نیز برقرار شده بود.

البته پیش‌تر دو شرکت هواپیمایی آسمان و تاجیک ایر در مسیر رفت و برگشت مشهد - دوشنبه و همچنین، تهران - دوشنبه برنامه پرواز مسافری داشتند که از سال گذشته متوقف شده بود؛ لذا مسافرانی که قصد رفت و آمد بین ایران و تاجیکستان را داشتند، مجبور به سفر از مسیر غیرمستقیم و از طریق کشورهای ثالث بودند که علاوه بر افزایش هزینه، موجب طولانی شدن زمان سفر می‌‌شد.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، دومین فرودگاه پر رفت‌ و آمد ایران بعد از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و بالاتر از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی است و از نظر تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه، جایگاه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. در این راستا، بیش از ۱۴ شرکت داخلی و ۱۶ شرکت خارجی به فرودگاه بین‌المللی مشهد پرواز دارند و ظرفیت این فرودگاه سالانه حدود هشت میلیون مسافر داخلی و خارجی است و هر ساله بیش از ۲۷ هزار زائر حج تمتع و ۲۰۸ هزار زائر حج عمره را می‌پذیرد.

همیشه می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظرتان را بیابید و به آسانی آن را از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه