تغییر چهره مشهورترین خیابان کوله گردان در تایلند

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
تغییر چهره مشهورترین خیابان کوله گردان در تایلند

مشهورترین خیابان تایلند که پاتوق کوله‌گردان است و در سراسر دنیا شهرت دارد، قرار است که از نظر ظاهری تغییر کند.

خیابان مشهور Khao San در بانکوک به زودی ظاهری متفاوت پیدا خواهد کرد. برای کوله‌گردانی که به جنوب شرقی آسیا سفر می‌کنند، گشت و گذار در خیابان Khao San تایلند یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است. این خیابان در منطقه Banglamphu در بانکوک قرار دارد و بدون تردید یکی از مشهورترین خیابان‌های پاتوق کوله‌گردان در سراسر دنیا است.

حتی اگر به این خیابان سر نزده باشید، حتما با آن آشنایی دارید. در رمانی به نام ساحل (The Beach) که در سال ۱۹۹۶ چاپ شد، از این خیابان نام برده شد. به دنبال آن فیلمی به همین نام با بازی لئوناردو دی‌کاپریو به نمایش در آمد که نقش زیادی در معرفی این خیابان داشت. این خیابان پر از هاستل‌های ارزان و فروشنده‌های خیابانی است که هرچه فکر کنید، می‌فروشند. حتی انواع غذاهای محلی و خیابانی هم در آن به فروش می‌رسد.

تغییر چهره مشهورترین خیابان کوله گردان در تایلند

خیابان Khao San در شب، پاتوقی مشهور برای کوله‌گردان

شاید جالب نباشد؛ ولی ظاهر قدیمی و کهنه خیابان، یکی از دلایل جذابیت آن به‌مدت چهار دهه بوده است؛ تا اینکه کم کم کافه‌های شیک به این خیابان راه پیدا کردند.

ولی این خیابان به زودی قرار است تغییرات زیادی کند. مقامات بانکوک تصمیم دارند با بودجه‌ی ۱٫۶ میلیون دلاری، ظاهر تازه‌ای به این خیابان بدهند. آن‌ها تصمیم دارند این خیابان را به یک خیابان توریستی شیک تبدیل کنند.

تغییر چهره مشهورترین خیابان کوله گردان در تایلند

خیابان Khao San روزها هم پر از جنب و جوش و جذابیت است

معاون فرماندار بانکوک اعلام کرده است که این بودجه صرف صاف کردن سطح خیابان و هم سطح کردن آن می‌شود. همچنین برنامه‌هایی برای ثبت‌نام و محدود کردن تعداد فروشنده‌ها به ۲۴۰ فروشنده وجود دارد که اجازه دارند از ساعت ۹ شب تا ۹ صبح در مکان‌های در نظر گرفته شده، فعالیت کنند. در حال حاضر فروشنده‌ها از ساعت ۶ عصر تا نیمه شب فعالیت می‌کنند و هر کجا که جا باشد، غرفه خود را راه می‌اندازند.

تغییر چهره مشهورترین خیابان کوله گردان در تایلند

غرفه‌های محلی فروش نودل پاد تای در خیابان Khao San

البته نگرانی‌های وجود دارد که این تغییرات باعث تغییر حال و هوای خیابان شود. پروژه طراحی مجدد خیابان از ماه اکتبر تا فوریه انجام می‌شود.

برای سفر به تایلند می‌توانید تور تایلند را در کجارو جست‌وجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی تایلند را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری به تایلند داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه