فناوری جدید دوربین گوگل ترنسلیت، سفر را آسان‌تر می‌کند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
فناوری جدید دوربین گوگل ترنسلیت، سفر را آسان‌تر می‌کند

گوگل ترنسلیت در به‌روزرسانی خود، عملکرد ترجمه‌ی سریع با دوربین را باهدف آسان‌کردن سفر ارتقا داده است. در برنامه‌ی جدید، امکان ترجمه‌ی ۸۸ زبان به بیش از ۱۰۰ زبان وجود دارد.

اگر از طرفداران برنامه‌ی موبایل گوگل ترنسلیت هستید، از شنیدن این خبر خوشحال می‌شوید که عملکرد ترجمه‌ی سریع با دوربین باهدف آسان‌کردن سفر ارتقا یافته است، به‌خصوص که حتی وقتی تلفن همراه به وای‌فای وصل نیست یا هنگام استفاده از داده‌های سلولی گوگل ترنسلیت، کاربر می‌تواند در مناطق ناآشنا گشتی بزند و با زبان‌های مختلف با دیگران ارتباط برقرار کند.

کاربران بااستفاده از عملکرد ترجمه‌ی سریع با دوربین می‌توانند دنیا را به زبان خودشان ببینند، فقط کافی است که لنز دوربین تلفن خود را روی متن خارجی علائم، منوها و... بگیرند. این ویژگی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ به گوگل ترنسلیت اضافه شد و امکان ترجمه‌ی ۲۸ زبان به زبان انگلیسی را فراهم کرد. با به‌روزرسانی جدید، اکنون امکان ترجمه‌ی ۸۸ زبان به بیش از ۱۰۰ زبان وجود دارد و از زبان‌هایی نظیر عربی، هندی، مالایی، تایلندی و ویتنامی و همچنین بیش از ۱۰ زبان آفریقایی مانند آفریکانس، سوتو، ایگبو و سومالی پشتیبانی می‌کند.

گوگل ترنسلیت

فناوری جدید دوربین گوگل ترنسلیت می‌تواند به‌طور خودکار نوع زبان به‌کاررفته روی کالا یا وسیله‌ی موردنظری را که دوربین به‌سمت آن گرفته شده است، تشخیص دهد؛ این فناوری به‌خصوص در سفر به مناطقی که به چند زبان صحبت می‌کنند، می‌تواند بسیار مفید باشد. از سایر به‌روزرسانی‌های این برنامه می‌توان به اضافه‌شدن ترجمه ماشینی عصبی گوگل (GNMT) اشاره کرد که ترجمه‌ی دقیق‌تر و طبیعی‌تری ارائه می‌کند و بروز اشتباه در برخی زوج‌های زبانی خاص را کاهش می‌دهد. فناوری به‌روز‌شده‌ی گوگل ترنسلیت، طراحی جدیدی دارد و استفاده از آن با دقت بیشتر همراه است. مشکل لرزش صفحه‌ی تلفن برطرف شده و در نتیجه متن، پایدارتر و فهمیدن آن آسان‌تر شده است.

گوگل ترنسلیت

به‌روزرسانی گوگل ترنسلیت اکنون سه ویژگی ترجمه‌ی دوربین دارد که در بخش پایین برنامه موجود است، از جمله «ترجمه فوری» (Instant) که هنگام گرفتن دوربین روی متن خارجی،‌ آن را ترجمه می‌کند. «اسکن» (Scan) که به کاربر اجازه می‌دهد، عکس بگیرد و سپس انگشت خود را روی بخشی از متن که می‌خواهد ترجمه شود، قرار دهد. «ایمپورت» (Import) که کاربر با آن می‌تواند متن روی عکس‌های Camera Roll (آلبومی ‌در قسمت Photos که عکس‌های شما در آن ذخیره می‌شود) را ترجمه کند. برای استفاده از قابلیت ترجمه‌ی سریع با دوربین، اپلیکیشن گوگل ترنسلیت را دانلود کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه