ونیز قوانین جدیدی برای گردشگران تصویب کرد

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان پنجشنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
ونیز قوانین جدیدی برای گردشگران تصویب کرد

ونیز به تازگی قوانین جدیدی برای گردشگران تصویب کرده است که رعایت نکردن آن‌ها می‌تواند باعث جریمه و بیرون شدن مسافران از شهر شود.

شورای شهر ونیز، هفته گذشته قوانین جدیدی با هدف تمیز و منظم نگه‌داشتن شهر تصویب کرد. براساس اعلام رسانه‌های محلی «طبق قوانین جدید که گردشگران ناهنجار را هدف قرار داده است، مسافرانی که در حال خوردن خوراکی یا آفتاب گرفتن در مکان‌های مشخص‌شده یا شناکردن در کانال‌های ونیز باشند، ممکن است از شهر بیرون شوند و از ورود مجدد آن‌ها به ونیز جلوگیری شود.»

طی ماه‌های اخیر در این شهر، نسبت به رفتارهای ناسازگار و نامناسب و همچنین مشکل اورتوریسم سختگیری‌هایی انجام شده است. از ابتدای ماه مه برای ورود گردشگران به این شهر، مالیات ورود در نظر گرفته شده بود که معادل ۳ یورو بوده است. این مبلغ تا ۶ یورو برای بیشتر روزهای سال افزایش پیدا می‌‌کند در روزهای خاص که جمعیت گردشگران ورودی بیش از حد باشد، تا ۱۰ یورو هم افزایش خواهد داشت. شهروندان و گردشگرانی که سفر کاری یا تحصیلی داشته‌اند از این قانون مستثنی هستند.

قوانین جدید به طور مشخص اشاره می‌کند که هر فردی که «به هر روشی باعث کثیف شدن مکان‌های عمومی شهر شود، باید جریمه‌ی ۲۵ تا ۵۰۰ یورویی بپردازد.» این قانون نه تنها برای گردشگران، بلکه برای فروشندگان هم اجرا می‌شود که موظف هستند سطل‌های زباله و بازیافت را در فاصله‌ی ۱۰۰ متری از ورودی فروشگاه‌هایشان قرار دهند.

از اول ژانویه ۲۰۲۱، تمام کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف باید زیست تجزیه پذیر باشند. البته مشخص نیست که این جریمه شامل گردشگرانی که پلاستیک‌های یکبار مصرف را به داخل شهر می‌آورند هم می‌شود یا خیر. این قانون در حال حاضر در جزیره کاپری در جنوب ایتالیا اجرا می‌شود. کسب‌وکارهایی که از این قانون پیروی نکنند به صورت موقت تعطیل خواهند شد و تکرار تخطی از قانون باعث می‌شود مجوز آن‌ها برای همیشه باطل شود.

قوانین جدید ونیز برای گردشگران

صاحبان کسب‌وکارها نیز در تمیز نگه داشتن محیط پیرامون خود مسئول هستند

در این قانون مجدد به ممنوعیت شنا در کانال‌های ونیز که پیش از این اجرا می‌شد، اشاره شده است. به‌علاوه، بازدیدکنندگان مجاز به خوردن هرگونه خوراکی در مکان‌های عمومی نیستند. همچنین نشستن یا دراز کشیدن روی پل‌ها و بناهای تاریخی یا پوشیدن لباس شنا در مکان‌های عمومی ممنوع است.

قوانین مذکور در تمام مکان‌های محافظت‌شده یونسکو و تالاب ونیز، فرودگاه، ایستگاه‌های قطار، اسکله‌ها و حمل و نقل عمومی اعمال می‌شود. لوییجی براگنارو، شهردار ونیز، تصویب قوانین جدید را «نقطه‌ی شروعی برای همه» دانست و گفت که اعمال تغییرات جدید به جرات و شکیبایی نیاز دارد.

مشخص نیست که قوانین جدید چگونه اجرا خواهند شد. طبق اعلام رسانه‌های ایتالیایی، کسانی که از قوانین تخطی کنند از ورود به مکان‌های مشخصی منع خواهند شد. البته معاون شهردار اعلام کرده است که این افراد در واقع از شهر بیرون نخواهند شد؛ اما درصورتی که توسط پلیس محلی دستگیر شوند، جریمه خواهند شد. به هرحال بهتر است زمانی که به ونیز سفر می‌کنید، به این قوانین پایبند باشید و رفتار مسئولانه‌ای در شهر داشته باشید.

برای سفر به ونیز یا هریک از شهرهای ایتالیا می‌توانید بهترین آفرهای تور ایتالیا را به کمک کجارو پیدا و از آژانس‌های همکار کجارو تهیه کنید. تنوع تورها و آژانس‌های فروشنده به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید کمترین قیمت‌ها را برای سفرتان پیدا کنید.

چنین مقرراتی می‌تواند در کشور ما، به‌خصوص برای مناطق و بناهای مهم و پربازدید مورد استفاده قرار گیرد تا از محیط زیست و آثار تاریخی محافظت بهتری انجام شود.

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه