بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن غذاهای محلی گرجستان

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن غذاهای محلی گرجستان

در تفلیس، رستوران‌های فراوانی وجود دارد. با توجه به تعدد رستوران‌ها، پیدا کردن یک رستوران خوب برای خوردن غذای محلی، کار سختی به نظر می‌رسد.

بدون شک غذاهای گرجستانی جزو غذاهایی هستند که در دنیا دست کم گرفته شده‌اند؛ چرا که طعم‌هایی از یونان و مدیترانه را به همراه تاثیری از آشپزی ترکیه و ایرانی عرضه می‌کنند. غذاهای گرجستانی، مشابه غذاهای محلی هر کشور دیگری، تجلی فرهنگ این کشور هستند.

سفر به گرجستان بهترین بهانه برای خوردن غذاهای گرجی است. در این مطلب چند رستوران محلی خوب تفلیس را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید طعم اصلی غذاهای گرجی را در این رستوران‌ها امتحان کنید.

اگر به دنبال فرصت خوبی برای گشت و گذار در شهر تفلیس و غذا خوردن در رستوران‌های بی‌نظیر آن هستید، کجارو به شما کمک می‌کند تا بتوانید سفرتان را ارزان برنامه‌ریزی کنید. جستجوی آسان، مقایسه قیمت‌ها و انتخاب بهترین آفر از میان فهرست متنوع تور گرجستان که آژانس‌های همکار کجارو عرضه می‌کنند، به شما این اطمینان را می‌دهد که سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

غذاهای محلی گرجستان، بسیار لذیذ هستند. فرقی نمی‌کند که چه ذائقه و چه رژیم غذایی‌ای داشته باشید. در تفلیس حتما می‌توانید غذای دلخواه خود را پیدا کنید.

رستوران Pasanauri

رستوران Pasanauri یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای خوردن غذای محلی محبوب گرجستان یعنی خینکالی است. خینکالی در واقع دامپلینگ گوشت گرجستانی است. این رستوران دو شعبه در شهر دارد و ۲۴ ساعته باز است.

غذا خوردن در این رستوران، یک تجربه جذاب سنتی است. فضای داخلی رستوران، دکور سنتی دارد. میزهای چوبی آن با پارتیشن‌هایی از هم جدا شده است که باعث می‌شود حریم خصوصی مهمانان رستوران حفظ شود.

تصاویر سیاه و سفید زیبا از مناظر قدیمی تفلیس بر دیوارهای رستوران مشاهده می‌شود.  

رستوران Shavi Lomi

کافه رستوران Shavi Lomi یکی از اولین رستوران‌های تفلیس است که غذاهای سنتی گرجستان را با تغییرات مدرن، برای مهمانان آماده می‌کند. این رستوران فضایی دوستانه و گرم دارد و با رومیزی‌های قدیمی، فرش‌، وسایل و اشیای قدیمی گرجستانی، تزیین شده است.

رستوران Amra

بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن غذاهای محلی گرجستان

رستوران Amra، فضایی دنج و صمیمی دارد. بهترین و لذیذترین غذاهای محلی آبخازی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید. نوعی لازانیای پنیری سنتی در این رستوران سرو می‌شود که فرصت امتحان کردن آن را نباید از دست بدهید.

رستوران Mapshalia

بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن غذاهای محلی گرجستان

رستوران Mapshalia مثل یک جواهر گمشده در تفلیس است. بهترین غذاهای سنتی با عطر و طعم غذاهای خانگی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید. این رستوران معمولا همیشه پر از مشتری است. در این رستوران غذایی به نام elarji سرو می‌شود که با ذرت و پنیر تهیه می‌شود و حتما باید آن را امتحان کنید. از دیگر غذاهای محبوب رستوران خوراک گوشت ostri یا سوسیس گرجستانی است.

رستوران Tsiskvili

رستوران Tsiskvili، یکی دیگر از رستوران‌های محبوب شهر برای امتحان کردن غذاهای محلی است. این شهر خارج از مرکز شهر قرار دارد و نمایش‌هایی مثل رقص‌های سنتی نیز در آن برگزار می‌شود. در واقع اگر می‌خواهید یک تجربه‌ی کاملا سنتی گرجستانی داشته باشید، این رستوران بهترین انتخاب است. تنوع غذاهای منو بسیار زیاد است و حتی انواع غذاهای اروپایی و گیاهی هم سرو می‌کند.

رستوران Zakhar Zakharich

بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن غذاهای محلی گرجستان

خینکالی محبوب ترین و مشهورترین غذای سنتی گرجستان است که در اصل با گوشت بره تهیه می‌شود. به ندرت در تفلیس می‌توانید جایی را پیدا کنید که خینکالی را با دستور اصلی آن تهیه کند و رستوران Zakhar Zakharich یکی از معدود رستوران‌هایی است که این غذای اصیل را با شیوه سنتی تهیه و سرو می‌کند. علاوه بر این، خمیر خینکالی در این رستوران، دست‌ساز است و کیفیت بسیار مرغوب‌تری نسبت به خمیرهای آماده دارد.

رستوران Sakhachapure #1

بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن غذاهای محلی گرجستان

در رستوران Sakhachapure #1 می‌توانید انواع غذاهای سنتی گرجستان از جمله کاچاپوری را امتحان کنید. منوی رستوران بسیار مفصل و متنوع است. حجم غذاها نسبتا زیاد و قیمت آن‌ها معقول است. اینجا می‌توانید لذیذترین و باکیفیت‌ترین غذاهای سنتی شهر را امتحان کنید و لذت ببرید. پیتزا، سوپ، سالاد و انواع دسر هم در منوی رستوران وجود دارد.

رستوران Dadiani

بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن غذاهای محلی گرجستان

رستوران Dadiani، بسیار متنوع است و منویی مفصل دارد. البته جزو رستوران‌های گران شهر است ولی کیفیت و تنوع غذاهای آن، ارزش هزینه کردن دارد.

رستوران Barbarestan

رستوران Barbarestan، یکی دیگر از رستوران‌های محبوب شهر است. هر روز، ظرف مدت کوتاهی به سرعت رزرو می‌شود. این رستوران توسط خانواده‌ای با ده فرزند اداره می‌شود. دستور تهیه غذاها، از یک کتاب قدیمی آشپزی است. در این رستوران می‌توانید در فضایی گرم و دوستانه، بهترین غذاهای محلی را امتحان کنید.

رستوران Salobie Bia

بهترین رستوران های تفلیس برای امتحان کردن غذاهای محلی گرجستان

رستوران Salobie Bia، مجموعه‌ای از بهترین غذاهای کلاسیک را برای مهمانان خود سرو می‌کند. هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب فرصت دارید که در این رستوران غذا بخورید. برای وعده‌های ناهار و شام می‌توانید به این رستوران سر بزنید.

در پایان توصیه می‌کنیم فهرست کامل جاهای دیدنی تفلیس و رستوران های تفلیس را در کجارو ببینید تا با کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این ما در انتخاب بهترین تور تفلیس نیز به شما کمک می‌کنیم. کجارو با همکاری آژانس‌های مسافرتی معتبر لیستی از انواع تورهای تفلیس را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با مقایسه آن‌ها بهترین و ارزان‌ترین تور را انتخاب و خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه