بهترین کافه ها و کافی شاپ های باکو را بشناسید

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
بهترین کافه ها و کافی شاپ های باکو را بشناسید

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، می‌تواند مقصد شگفت‌انگیزی برای کافه‌گردها باشد. در این شهر کافه‌هایی با سبک‌ها مختلف می‌توانید پیدا کنید که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای گذران عصری پرآرامش، مکان مناسبی هستند.

آیا می‌خواهید برای شروع صبح، صبحانه را در یکی از بهترین کافه‌های باکو نوش جان کنید؟ یا اینکه خستگی روز را با صرف قهوه و میان وعده به در کنید؟ پس بهتر است بهترین کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های این شهر را بشناسید و در تور باکو برای یک بار هم که شده، سری به یکی از این مکان‌های دنج بزنید و از سپری کردن لحظات پرآرامش لذت ببرید. 

برای انتخاب تورهای ارزان و متنوع باکو، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

کافه موفی (Coffee Moffie)

کافه موفی باکو

منبع عکس: وب‌سایت likealocalguide

کافه موفی در نزدیکی ایچری شهر (بخش قدیمی شهر باکو) قرار دارد و ترکیبی از یک کافه سنتی و یک بار است. فضای پرآرامش و مهمان‌نوازی خوب در این کافه برای میهمانان بسیار دلچسب است و این امر کافه موفی را به یکی از بهترین کافی‌شاپ‌های باکو تبدیل کرده است.

جوان‌های باکو برای دور هم جمع شدن یا بهره بردن از فضای کار کافه در طول روز، به اینجا می‌آیند. در منوی کافه موفی همه چیز، از چای سنتی و قهوه تا دسرهای خوشمزه وجود دارد. 

کافه هنر ترامیسو (Tiramisu Coffee Art)

کافه هنر ترامیسو باکو

منبع عکس: وب‌سایت pinterest

باریستای کافه هنر ترامیسو در این رشته در ایتالیا تحصیل کرده است

کافه ترامیسو انواع نوشیدنی‌ها، غذاها و خوراکی‌های خوشمزه سرو می‌کند و مشتریان زیادی را جذب کرده است. باریستای (متخصص درست کردن و سرو قهوه) این کافه که در این رشته در ایتالیا تحصیل کرده است، برخی از بهترین قهوه‌های باکو را تهیه می‌کند.

هر زمانی از روز که به این کافه بروید، میزها پر است و مردم برای لذت بردن از طعم ناب قهوه‌ها، کیک‌ها و کلوچه‌ها در محیطی و دکوری شیک به کافه هنر ترامیسو می‌روند. پس حتما بعد از گشت و گذار در خیابان نظامی باکو سری به این کافه بزنید. 

کافه دوبل (Double Coffee)

کافه دوبل باکو

منبع عکس: وب‌سایت bakubreakfasts.wordpress

قیمت‌های اینجا تقریبا بیشتر از سایر کافه‌ها است، اما ارزشش را دارد

آیا به دنبال مکانی برای صرف قهوه عصرگاهی یا چای خوش‌عطر هستید؟ پس حتما کافه دوبل باکو را که در خیابان Gogol این شهر قرار دارد، امتحان کنید. در این کافه نه تنها منو شامل طیف گسترده‌ای از انواع نوشیدنی و غذا می‌شود، بلکه خدمات‌رسانی با سرعت انجام می‌گیرد و فضای کافه نیز بسیار آرامش‌بخش است.

حتما برگرهای این کافه را امتحان کنید یا برای تجربه میان وعده شیرین، طعم دسرهای فوق‌العاده آن را بچشید. و در آخر نیز عکس گرفتن از چای لاته کافه دوبل را فراموش نکنید. قیمت‌های اینجا تقریبا بیشتر از سایر کافه‌ها است، اما ارزشش را دارد. 

کافی‌شاپ کمپانی (Coffeeshop Company)

کافی شاپ کمپانی باکو

منبع عکس: وب‌سایت thewanderingvegetable 

کافی‌شاپ کمپانی که کافه‌ای اتریشی است، یک شعبه هم در باکو دارد

کافی‌شاپ کمپانی که کافه‌ای اتریشی است، یک شعبه هم در باکو دارد. این کافی‌شاپ در خیابان نظامی، در نزدیکی میدان فواره‌ها قرار دارد و عاشقان قهوه می‌توانند قهوه‌هایی با کف زیاد و نوشیدنی‌های خوشمزه را اینجا امتحان کنند.

منوی این کافی‌شاپ شامل نوشیدنی‌های کلاسیک مثل چای سنتی و کاپوچینو و همچنین انواع میلک شیک و لاته موز می‌شود. اکثرا مردم محلی برای در کردن خستگی خرید در خیابان نظامی، به این کافه بزرگ و دنج می‌آیند و چای و قهوه می‌نوشند. 

کافه مدرسه قدیمی (Old School)

کافه مدرسه قدیمی باکو

منبع عکس: وب‌سایت likealocalguide

اگر علاقه دارید ببینید کافه‌های دوران شوروی چه شکلی بود، حتما به کافه مدرسه قدیمی سر بزنید

اگر علاقه دارید ببینید کافه‌های دوران شوروی چه شکلی بود، حتما به کافه مدرسه قدیمی سر بزنید. داخل کافه با اشیایی قدیمی که متعلق به حکومت شوروی سابق و سیاست‌های کمونیستی آن دوران است، دکور شده است که شامل یک دوربین عکاسی قدیمی و ماشین تحریر می‌شود.

معمولا جوان‌تر بیشتر به این کافه می‌آیند. قیمت پایین، موسیقی زنده و صفحات شطرنج، از کافه مدرسه قدیمی مکانی محبوب برای مردم تبدیل کرده است. 

کافه قهوه استیشن (Coffee Station)

کافه قهوه استیشن باکو

منبع عکس: وب‌سایت majidaliyev

خدمات فوق‌العاده، قهوه‌های خوشمزه از از دستگاه اسپرسو مارزوکو و طراحی داخلی دهه ۳۰ میلادی، قهوه استیشن را کافه‌ای محبوب تبدیل کرده است. قهوه‌های ایتالیایی و مجموعه‌ای از میان وعده‌های خوشمزه و دسرهای شیرین، مشتری‌ها را عاشق کافه قهوه استیشن کرده است. این کافی‌شاپ دنج در باکو، معمولا در ساعات اداری بسیار شلوغ است. منوی صبحانه و میان وعده‌های این کافه را نباید از دست داد. 

کافه غروب (Sunset Cafe)

کافه غروب باکو

منبع عکس: وب‌سایت restorantz

کافه غروب (کافه سان‌ست) در طراحلی داخلی خود از تم هالیوودی استفاده کرده است

کافه غروب (کافه سان‌ست) در طراحلی داخلی خود از تم هالیوودی استفاده کرده و یکی از بهترین برگرهای باکو را می‌توانید اینجا نوش جان کنید. این کافه که فاصله چندانی با ایچری شهر و بسیاری از هتل‌ها ندارد، کافه رستورانی آمریکایی است که اعتبار و شهرت زیادی بین مردم محلی و گردشگران دارد. قیمت‌های کافه غروب نسبت به سایر کافه‌ها در باکو گران است، اما تنوع گسترده غذاها و نوشیدنی‌های آن ارزشش را دارد. 

Roasting Company

Baku Roasting Company

منبع عکس: وب‌سایت friday

در Roasting Company به وای‌فای رایگان دسترسی دارید و خدمات استثنایی و طیف گسترده‌ای از بازی‌های روی تخته در اختیار شما قرار می‌گیرد

Roasting Company یکی از بهترین قهوه‌ها را در باکو عرضه می‌کند و همان‌طور که از معنی اسم آن برمی‌آید، این کافه کار بو دادن قهوه‌ها را خودش انجام می‌دهد. این کافه با ایچری شهر تقریبا ۱۰ دقیقه فاصله دارد و در محله Yasamal واقع شده است. نوشیدن یک فنجان قهوه تازه، ارزشش را دارد که بگردید و اینجا را پیدا کنید.

در Roasting Company به وای‌فای رایگان دسترسی دارید و خدمات استثنایی و طیف گسترده‌ای از بازی‌های روی تخته در اختیار شما قرار می‌گیرد. هر کسی که بخواهد از سر و صدا فرار کند و طعم ناب قهوه تازه را بچشد، حتما از لحظات بودن در این کافه لذت خواهد برد. 

کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های باکو در سفر می‌تواند جای دنجی برای در کردن خستگی‌تان از گشت و گذار و بازدید از زیبایی‌های این شهر باشد. اگر سفر به باکو در برنامه تعطیلات آینده‌تان قرار دارد، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی باکو را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه