۱۱ سنت اماراتی ها که هر گردشگری باید بداند

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
۱۱ سنت اماراتی ها که هر گردشگری باید بداند

کشور امارات علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیری که داشته، به سنت‌های خود بسیار پایبند است و آشنایی با این رسم و رسوم‌ها قبل از سفر به این کشور، اهمیت زیادی دارد. 

هنگام بازدید از هر کشوری، آشنایی با آداب و رسوم مردم محلی اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر سبب جلوگیری از بروز اشتباهات (گاف‌های) فرهنگی می‌شود و به شما کمک می‌کند بدون اینکه ناخواسته کسی را برنجانید، از سفرتان بیشتر لذت ببرید و با مردم محلی تعامل بهتری داشته باشید. فرهنگ اماراتی از جنبه‌های مختلف با فرهنگ غربی و کشور ما تفاوت دارد و برخی کارهای کوچک در زندگی روزمره وجود دارد که گردشگران باید مراقب باشند تا خلاف این آداب و رسوم رفتار نکنند. اگر شما هم در فکر رزرو تور دبی هستید، بهتر است ادامه مقاله را دنبال کنید تا با این آداب و رسوم آشنا شوید تا بدانید در این کشور چگونه باید رفتار کنید که مشکلی برایتان به وجود نیاید.

اگر می‌خواهید به امارات سفر کنید، می‌توانید تور ارزان دبی را از طریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

خوش‌آمدگویی 

فرهنگ امارات

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد فرهنگ مردم محلی امارات بدانید، این است که اهالی این کشور بسیار مهمان‌نواز هستند. اماراتی‌ها رفتار بسیار دوستانه‌ای دارند و به گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند، پس خوش‌آمدگویی آن‌ها به میهمانان و دوستان، نسبتا طولانی است و با به آغوش کشیدن و بوسه از آن‌ها استقبال می‌کنند. این کار فقط بین مردان انجام می‌شود. از آنجایی که مردم امارات نیز مسلمان هستند، مردها با خانم‌ها دست نمی‌دهند و این فرهنگ‌شان بسیار شبیه به فرهنگ ایرانی‌ها است. 

مهمان رفتن به خانه اماراتی‌ها

امارات

منبع عکس: وب‌سایت khaleejtimes

اماراتی‌ها با قهوه و خرما از مهمان پذیرایی می‌کنند

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، مردم محلی امارات بسیار میهمان‌نواز هستند. وقتی کسی مهمان خانه‌شان می‌شود، آن‌ها با قهوه و همچنین خرما از آن‌ها پذیرایی می‌کنند. برای اینکه رسم ادب را به جا بیاورید، بهتر است قهوه را نوش جان کنید؛ اگر دیگر میلی به خوردن قهوه نداشتید، باید فنجان را به چپ و راست تکان دهید؛ این کار یعنی دیگر میلی به فنجان بعدی قهوه ندارید. اگر همان بار اول قهوه یا هر چیزی که به شما تعارف می‌شود را رد کنید، ممکن است رفتارتان توهین‌آمیز تلقی شود. در امارات نیز مثل ایران، هنگام ورود به خانه کسی ابتدا باید کفش‌های خود را دربیاورید. همچنین از پذیرایی میزبان باید قدردانی کنید. علاوه بر این، هنگام ورود و خروج از منزل، باید با میزبان دست دهید. 

ماه رمضان

رمضان در امارات

منبع عکس: وب‌سایت thenational.ae

خوردن، نوشیدن، سیگار کشیدن و آدامس جویدن در ساعات روزه‌داری ماه رمضان در اماکن عمومی امارات ممنوع است

ماه رمضان برای همه مسلمانان حال و هوای خاصی دارد و مردم مسلمان امارات نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شاید بسیاری از افراد تصور کنند چون امارات قدم‌های بزرگی در راستای مدرنیته کردن کشور برداشته است، فضایی باز برای گردشگران مهیا است و مردم محلی از بسیاری از سنت‌های خود چشم می‌پوشند، اما اگر قصد دارید در ماه رمضان از امارات دیدن کنید، باید بدانید که در طول ماه مبارک رمضان نباید در اماکن عمومی بخورید، بیاشامید، سیگار بکشید یا حتی آدامس بجوید. علاوه بر اینکه این کار توهینی به افراد روزه‌دار تلقی می‌شود، بلکه قانون نیز چنین کاری را ممنوع اعلام کرده است. 

زبان بدن

زبان بدن هم می‌تواند باعث ارتباط برقرار کردن با مردم محلی امارات شود و هم می‌تواند این ارتباط را از بین ببرد. نکات بسیار ریزی در مورد تعامل با مردم محلی این کشور وجود دارد که حتما باید بدانید. مثلا وقتی کسی وارد اتاق می‌شود، بهتر است به پای او بلند شوید (درست مثل ایران). اگر هنگام ورود کسی به مجلس، شما به احترامش بلند نشوید، این کار شما رفتار بی‌ادبانه‌ای تلقی خواهد شد. در این کشور غذا را هرگز نباید با دست چپ تعارف کرد. 

لباس

لباس ملی امارات

منبع عکس: وب‌سایت pinterest

اماراتی‌ها دوست ندارند گردشگران در مکان‌های عمومی لباس ملی آن‌ها را به تن کنند

چند نکته در مورد لباس وجود دارد که هنگام سفر به امارات باید مد نظر داشته باشید. اماراتی‌ها از اینکه گردشگران با لباس ملی مردم محلی امارات در مناظر عمومی حاضر شوند، زیاد خوششان نمی‌آید و آن را بی‌احترامی به خود می‌دانند، مگر اینکه آن را در سافاری بیابانی بپوشند یا اینکه خود مردم محلی از گردشگران دعوت کنند که این لباس را به تن کنند. علاوه بر این، زنان نیز باید در انتخاب لباس  دقت کنند. برخی از مردم محلی در مورد لباس حساسیت بیشتری نسبت به سایرین دارند و اگر مهمان خانه چنین افرادی شدید، حتما لباس پوشیده بپوشید. 

پیوندهای خانوادگی

فرهنگ امارات

خانواده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان‌ها در دین اسلام تلقی می‌شود و این امر در میان مردم امارات نیز دیده می‌شود. مردم محلی امارات رابطه بسیار خوبی با خانواده دارند و این فقط به خانواده اصلی محدود نمی‌شود و افراد با سایر اعضای فامیل مثل پدربزرگ، مادربزرگ، عموها، دایی‌ها و... رابطه بسیار نزدیکی دارند. آن‌ها معمولا در نزدیکی هم زندگی می‌کنند و گاهی در یک خانه سکونت دارند. این پیوندهای خانوادگی در امارات بسیار محکم است و گردشگران نیز باید به خانواده‌های محلی احترام بگذارند. 

زنان اماراتی

زنان اماراتی

منبع عکس: وب‌سایت cosmopolitanme

شما حق ندارید تحت هیچ شرایطی از زنان اماراتی عکس بگیرید

برخی کارها در جهان غرب بسیار رایج است، اما همین چیزها در امارات بسیار توهین‌آمیز محسوب می‌شود. مثلا نباید تحت هیچ شرایطی از زنان اماراتی عکس بگیرید. علاوه بر این، نباید به زنان اماراتی که لباس ملی به تن دارند، زل زد. اگرچه ممکن است گردشگران از سر کنجکاوی و ناخودآگاه این کار را انجام دهند، اما باید سعی کنید به هیچ عنوان چنین رفتاری از شما سر نزند. هر گونه تماس فیزیکی، حتی ناخودآگاه با زنان اماراتی نیز بی‌احترامی به شمار می‌‌رود. 

غذا

غذاهای اماراتی

منبع عکس: وب‌سایت brandinsider.asiaone

شیر شتر و خرما، یکی از محبوب‌ترین غذاهای مردم محلی امارات است

غذاهای اماراتی بسیار خوشمزه است و گردشگران باید بخشی از وقت خود را در سفر، به صرف غذاهای محلی امارات اختصاص دهند. مردم محلی امارات به غذا علاقه شدیدی دارند و معمولا مثل همه مسلمان‌ها، قبل و بعد از خوردن غذا، از خداوند برای تمامی نعمت‌هایش تشکر می‌کنند. برخی از رایج‌ترین غذاهای اماراتی که مردم این کشور بسیار دوست دارند، خرما و شیر شتر است. مردم این کشور به هیچ عنوان هنگام صرف غذا الکل مصرف نمی‌کنند. علاوه بر این، چون امارات کشوری مسلمان است، مردم محلی گوشت خوک نیز نمی‌خورند، چون در دین اسلام مصرف این گوشت، حرام است. 

رفتار در مکان‌های عمومی

فقط چند رفتار در مکان‌های عمومی امارات بسیار تقبیح می‌شود و حتی در برخی موارد غیرقانونی است. باید بدانید که مردم امارات اصلا الکل نمی‌نوشند و اگر کسی چنین کاری کند، ممکن است توسط پلیس دستگیر شود. یکی دیگر از نکاتی که باید گردشگران به خاطر بسپارند، در مورد عکس گرفتن است. عکس گرفتن از زنان و همچنین امکانات نظامی و دولتی در امارات غیرقانونی است. 

رقص و موسیقی محلی

رقص و موسیقی محلی اماراتی

منیع عکس: وب‌سایت visitabudhabi

موسیقی و رقص اماراتی ریشه در دوران بادیه‌نشینی اعراب منطقه دارد

به‌عنوان یک گردشگر، این سنتی نیست که نسبت به آن محتاط باشید، بلکه باید از آن لذت ببرید. موسیقی و رقص اماراتی بسیار جالب و هیجان‌‌انگیز است و گردشگران علاقه زیادی به آن دارند. اگر به سافاری صحرا بروید یا در جشن‌های ملی امارات (مثل روز ملی امارات در دوم دسامبر) به این کشور سفر کنید، می‌توانید از موسیقی و رقص اماراتی لذت ببرید. این موسیقی ریشه در دوران بادیه‌نشینی مردم این منطقه دارد و توسط شترداران و هنرمندان حرفه‌ای اجرا می‌شود. 

دین

مسجد شیخ زاید

دین سهم بزرگی در شکل‌گیری سنت‌ها و آداب و رسوم مردم محلی امارات دارد

دین بخش بزرگی از فرهنگ و آداب و رسوم امارات را شکل می‌دهد و گردشگران همواره باید به عقاید مردم احترام بگذارند. بسیاری از سنت‌هایی که در امارات وجود دارد، برگرفته از آداب اسلامی است و گردشگران باید به این مساله اهمیت دهند. مثلا هنگام ورود به مساجد باید لباس مناسب و پوشیده به تن کرد، در طول ماه رمضان در مکان‌های عمومی غذا نخورد، به هنگام برپایی نماز احترام لازم را به جا آورد و در کل باید به آداب دین اسلام احترام گذاشت. تمامی این رسم و رسومات برای ما ایرانی‌ها بسیار آشنا است و گردشگران ایرانی بر اهمیت این مساله به‌طور کامل واقف هستند. 

اگر این رسم و رسوم‌ها برای شما جالب است و دوست دارید خودتان نیز آن‌ها را تجربه کنید، می‌توانید به کمک کجارو بهترین تور امارات را رزرو کنید. هر زمانی که خواستید، می‌توانید تور لحظه آخری دبی را از طریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه