استرداد بدون هزینه بلیط هواپیما نوروزی به دلیل بارش باران و بروز سیل در کشور

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان چهار شنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
استرداد بدون هزینه بلیط هواپیما نوروزی به دلیل بارش باران و بروز سیل در کشور

شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای خطاب به مدیران آژانس‌های خدمات هوایی و طرف قرارداد خود، به‌دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی خواستار استرداد و ابطال بلیط هواپیمای مسافران نوروزی شدند.

ایران ایر، ماهان و سه شرکت هواپیمایی خصوصی دیگر شامل هواپیمایی وارش، آسمان و کیش، سه‌شنبه، ۶ فروردین‌ماه ۹۸، با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه‌ای خطاب به مدیران آژانس‌های هواپیمایی همکار و طرف قرارداد خود، از آن‌ها درخواست کردند که به‌دلیل شرایط بد آب و هوایی و بارش‌های شدید، امکان استرداد بلیط هواپیما داخلی پروازهای نوروزی مسافران، بدون پرداخت جریمه فراهم شود.

در این اطلاعیه‌ها آمده است که به‌دلیل بارش باران و بروز سیل در بسیاری از استان‌های کشور و همچنین هشدارهای ستاد مدیریت بحران در مورد اجتناب از سفرهای داخلی غیرضروری، بدیهی است که برخی مسافران تصمیم به لغو سفر و پروازهای خود بگیرند. ازاین‌رو، با توجه به تاکید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بر اولویت حفظ ایمنی مسافران نوروزی، ابطال بلیط هواپیما داخلی شامل بلیط چارتری یا سیستمی در بازه نوروز بلامانع و بدون هزینه است.

طبق اطلاعیه ایران ایر، مسافرانی که بازه سفر آن‌ها بین ۵ تا ۹ فروردین ماه است، می‌توانند بلیط خود را پس داده و وجه آن را دریافت کنند. در متن این اطلاعیه آمده است:

به روسای محترم شعب هما و مدیران محترم دفاتر خدمات مسافرتی

موضوع: استرداد بدون هزینه پروازهای داخلی نوروز ۹۸

احتراما عطف به نامه شماره ۱۱۳۶ مورخ ۰۶٫۰۱٫۱۳۹۸ سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص شرایط جوی و بروز سیل در بسیاری از استان‌های کشور و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های دولت و ستاد مدیریت بحران در مورد کاهش سفرهای داخلی در راستای رهنمودهای وزیر محترم راه، مسکن و شهرسازی و تاکید رئیس محترم سازمان هواپیمایی کشوری بر اولویت حفظ ایمنی مسافران نوروزی به اطلاع می‌رساند ابطال بلیط پروازهای داخلی اعم از چارتری یا سیستمی که تاریخ پرواز آن‌ها در محدوده زمانی ۵ لغایت ۹ فروردین ماه ۱۳۹۸ است، بدون هزینه بلامانع است.

اطلاعیه ایران ایر در مورد استرداد بلیط هواپیما نوروز

تصویر اطلاعیه ایران ایر در مورد استرداد بلیط هواپیما نوروز

هواپیمایی ماهان نیز در اطلاعیه‌ای مشابه اعلام کرده مسافرانی که تاریخ پرواز آن‌ها بین ۶ تا ۹ فروردین است می‌توانند نسبت به کنسلی بلیط هواپیما اقدام کنند و برای حذف جریمه با واحد رزرواسیون هواپیمایی ماهان تماس بگیرند. متن اطلاعیه شرکت هواپیمایی ماهان بدین شرح است:

مدیران محترم دفاتر خدمات مسافرت هوایی طرف قرارداد و دفاتر فروش

با سلام و احترام

بر اساس بخشنامه ارسالی از سازمان محترم هواپیمایی کشوری با توجه به شرایط جوی اخیر و احتمال بروز سیل در بخش‌های مختلف کشور به اطلاع می‌رساند بلیط کلیه مسافرانی که تاریخ پروازشان از ۱۳۹۸/۰۱/۰۶ لغایت ۱۳۹۸/۰۱/۰۹ است و تمایل به ابطال بلیط خود دارند، بدون اخذ جریمه نسبت به استرداد بهای پرداختی اقدام و همچنین جهت حذف جریمه کنسلی با تلفن ۴۸۳۸۰ داخلی ۱ واحد رزرواسیون هواپیمایی ماهان تماس حاصل فرمایید.

اطلاعیه هواپیمایی ماهان در مورد استرداد بلیط هواپیما نوروز

تصویر اطلاعیه ماهان در مورد استرداد بلیط هواپیما نوروز

سه شرکت وارش، آسمان و کیش هم در اطلاعیه‌هایی که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید، شرایط استرداد بلیط هواپیما نوروزی را اعلام کرده‌اند.

هواپیمایی آسمان

تصویر اطلاعیه هواپیمایی آسمان در مورد استرداد بلیط هواپیما نوروز

هواپیمایی کیش

تصویر اطلاعیه هواپیمایی کیش در مورد استرداد بلیط هواپیما نوروز

وارش ایر

تصویر اطلاعیه هواپیمایی وارش ایر در مورد استرداد بلیط هواپیما نوروز

خدمات بلیط هواپیمای کجارو این امکان را فراهم کرده است تا در هر زمانی بتوانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصدهای خارجی و داخلی شامل بلیط‌های سیستمی، بلیط‌های چارتری، بلیط لحظه آخری و... را از میان ده‌ها فروشنده و آژانس معتبر بلیط هواپیما جست‌و‌جو و تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه