بهترین ساحل های رایگان دبی

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
بهترین ساحل های رایگان دبی

دبی شهری پرتکاپو است که سنت و مدرنیته را در کنار هم دارد. این شهر، ساحل‌های زیادی دارد که می‌توان تفریحات آبی مهیج و مفرحی را حتی به‌طور رایگان در آن‌ها تجربه کرد.

دبی، شهرت خود را مدیون حراجی‌های آن نیست؛ بلکه این ساحل‌های همگانی آن است که دبی را در میان گردشگران محبوب ساخته است. ساحل های دبی از محیطی تمیز با رسیدگی‌های بسیار برخوردار هستند و امکانات خوبی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند: کافه، حمام، رستوران و حتی سینما. برخی از این ساحل‌ها را می‌توانید در فهرست جاهای دیدنی دبی که در کجارو ثبت شده‌اند، مشاهده کنید.

آنچه در ادامه می‌آید، بهترین ساحل های رایگان دبی به‌همراه چند باشگاه ساحلی عالی است که اگر حاضر به پرداخت هزینه‌ی آن‌ها باشید، می‌توانید تفریحات آبی هیجان‌انگیز و لوکسی را در آن‌ها تجربه کنید. اگر برای بازدید از بازدید از جاهای دیدنی دبی خواهان سفر به پایتخت امارات متحده عربی هستید، می‌توانید با کمی جستجو در موتور جستجوی کجارو، تور لحظه آخری دبی را رزرو کنید و از هزینه‌ی سفر خود بکاهید.

ساحل کایت

دلیل شهرت: ماجراجویی‌های پرهیجان و پرتکاپو

آدرس: ام سقیم (Umm Suqeim) در غرب دبی

سواحل دبی

آب و هوای ملایم و موج‌های سرزنده‌ی این ساحل، موج‌سواران کایت‌سرفینگ و پدل‌بوردینگ را به ساحل کایت کشانده است

تا همین چند سال پیش، ساحل شنی و پهناور کایت (Kite Beach) تنها یک استراحتگاه سری برای مهاجران جلای وطن‌کرده بود. آب و هوای ملایم و موج‌های سرزنده‌ی این ساحل، موج‌سواران کایت‌سرفینگ و پدل‌بوردینگ را به اینجا کشانده است. این در حالی است که حالا دیگر شن‌های نرم و شکرگونه‌ای که سراسر ساحل را پوشانده‌اند، دل بسیاری از خانواده‌های آشنا به ساحل را برده است.

ساحل کایت دیگر یک مروارید پنهان از چشم‌ها نیست؛ اما هیچ‌کس هم از این موضوع شاکی نیست: شرکت توسعه‌ای میراث (Meraas) این ساحل را تبدیل به قطب درخشانی برای ورزش‌های آبی، غذاخوردن در کنار ساحلی آرام و حمام آفتاب گرفتن در منظره‌ای با چشم‌اندازی از برج العرب دبی کرده است. آفتاب که غروب می‌کند، میدان دوومیدانی ساحلی کنار خط دریا، از منظره‌ای خیره‌کننده و نفس‌گیر برای تمدد اعصاب برخوردار است. 

ساحل JBR (ساحل مسکونی جمیرا)

دلیل شهرت: محلی مناسب برای گذراندن روزی مفرح با تفریحات گوناگون

آدرس: ساحل مسکونی جمیرا 

سواحل دبی

تفریح و هیجان در ساحل جی‌بی‌آر

فروشگاه‌های فانتزی و کافه‌های زیادی در کنار خط ساحلی ممتد و سفید ساحل JBR لوکس و مدرن (The Beach by JBR) که به‌موازات دبی مارینا (Dubai Marina) قرار دارد، مشغول به فعالیت هستند. این ساحل از شهرت و محبوبیت یکسانی در میان مسافران محلی و گردشگران خارجی برخوردار است. یک سمت این ساحل، آب‌های خلیج فارس می‌درخشد و در سمت دیگر آن، آسمان‌خراش دبی مارینا سر به آسمان کشیده است.

به آسمان ساحل نیز توجه کنید: منطقه‌ی نشست هوایی اسکای دایو دبی (Skydive Dubai) نیز درست در کنار ساحل قرار دارد؛ این نزدیکی موجب شده است که گردشگران این ساحل در تمام طول روز از نمایش‌های آکروباتیک هوایی بهره‌مند باشند. اینجا، چکیده‌ای از هرآنچه را از دبی انتظار دارید، خواهید یافت و قطعا، عاشق آن خواهید شد.

ساحل لامر

دلیل شهرت: غذاهای خیابانی و حمام آفتاب

آدرس: جمیرا ۱

سواحل دبی

لامر، جدیدترین منطقه‌ی مسکونی لوکس و گران‌قیمت ساحلی دبی است

منطقه‌ی مسکونی جدید و مدرن دبی، صرفا یک ساحل نیست. این منطقه شامل یک پارک آبی کودکان، مرکز ورزش‌های آبی، سینما، مرکز خرید و زمین بازی بادی است و هنرهای خیابانی و طراحی‌های شهری به‌کار گرفته شده در آن، ساحل لامر (La Mer) را تبدیل به محلی زیبا برای ثبت تصاویری اینستاگرام‌پسند کرده است. 

لامر، بهشتی برای گردشگران غذا است. حتما، ماستی (Masti) را از میان غذاهای هندی یا سالت (SALT) را از میان انوع برگرهای خوشمزه‌ای که در خیابان‌های این منطقه پخته می‌شوند، امتحان کنید. ماسه‌های نرم و تمیز ساحل لامر، همان چیزی است که حمام‌گیرندگان آفتاب در پی آن هستند. استفاده از ساحل برای همگان رایگان است و در صورت تمایل به استفاده از امکانات ساحلی مانند نیمکت‌ها و سایه‌بان‌ها، باید ۶۰ درهم امارات پرداخت.

ساحل عمومی جمیرا

دلیل شهرت: محلی مناسب برای پیک‌نیک و قایقرانی

آدرس: ام سقیم ۳

ساحل جمیرا دبی

ساحل عمومی جمیرا دارای امکاناتی برای خانواده‌ها است. اما هیچ رستورانی در آن وجود ندارد

ساحل عمومی جمیرا (Jumeirah Public Beach) که جمعیت آخر هفته‌ها در آن موج می‌زند، محلی مناسب برای خانواده‌ها است. این ساحل، در منطقه‌ای مسکونی واقع شده و از مناظری شهری برخوردار است؛ طوری که ساکنان این منطقه همان طور که از دفاتر کار خود به خانه‌هایشان برمی‌گردند، می‌توانند از آب‌های کم‌عمق و گرم ساحل لذت ببرند و دقایقی در آن غوطه‌ور شوند.

ساحل عمومی جمیرا از امکانات خوبی برخوردار است؛ اما رستوران‌ها و غذاخوری‌های کم‌تعدادی در آن دیده می‌شود؛ بنابراین، یا وسایل لازم برای گذراندن یک پیک‌نیک را با خودتان ببرید یا اینکه کمی (در حدود ۱۰ دقیقه) راه بروید تا به کافه سرف (The Surf Cafe) برسید و یک سوشی و کمی سالاد سفارش بدهید. منتها الیه جنوبی ساحل به‌خاطر حضور گردشگرهایی که به‌همراه تور به آنجا سفر کرده‌اند تا با برج العرب (Burj Al Arab) عکس بگیرند، شلوغ‌تر است. 

ساحل دریفت 

دلیل شهرت: مناظر شهری

آدرس: دبی مارینا

ساحل دریفت دبی

برخلاف ساحل JBR که مردم برای داشتن کمی فضای بیشتر روی شن‌های نرم و گرم آن به‌همدیگر فشار می‌آورند، ساحل دریفت (Drift Beach Dubai) که بخشی از هتل وان اند انلی رویال میراژ (One&Only Royal Mirage hotel) است، فضایی مدرن‌تر و دنج‌تر دارد. در این ساحل خلوت، علاوه بر مناظری که از دریا و آسمان‌خراش‌های شهر دیده می‌شود، می‌توان از کافه‌ها و استخرهای شنا و باغ‌های سایه‌دار و سایر امکانات رفاهی هتل نیز بهره برد. هزینه‌ی استفاده از این امکانات، از ۲۰۰ درهم امارات به بالا است.

ساحل آکواونچر 

دلیل شهرت: تفریحات خانوادگی

آدرس: جزیره‌ی مصنوعی پالم جمیرا

پارک آبی دبی

آن ساحل را ببینید! به‌عنوان یک پارک آبی، محل بدی نیست

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure Beach) که از استانداردهایی در سطح جهانی برخوردار است نیز خط ساحلی شنی خود را دارد. اینجا، به‌خاطر وجود آکواکوندا (Aquaconda) که بزرگ‌ترین سرسره‌ی آبی جهان به شمار می‌آید، پارکی بسیار مفرح و مهیج است. پارک آبی آکواونچر بخشی از مجتمع وسیع آتلانتیس د پالم (Atlantis The Palm complex) است و به همین دلیل، امکانات کافی و نیمکت‌های سایه‌بان‌دار ساحلی در آن به تعداد کافی وجود دارد. برخی از امکانات این ساحل عبارت هستند از خدمات‌رسانی توسط گارسون‌ها، آلاچین خصوصی و یک زیپ‌لاین. 

برای ورود به ساحل باید بلیط یک‌روزه (از ۲۶۰ درهم امارات برای کودکان و ۳۲۰ درهم امارات برای بزرگسالان به بالا) خریداری کرد که مبلغ چندان بالایی به‌نظر نمی‌رسد. یا اینکه می‌توان به‌عنوان مهمان هتل و مهمانی‌های تولد به‌طور رایگان از این بخش نیز بهره برد.

ساحل فیرمونت دپالم

دلیل شهرت: اقامتگاه‌های عربی-مدرن 

آدرس: جزیره‌ی مصنوعی پالم جمیرا

سواحل دبی

ساحل فیرمونت بر کل خط افق روبه‌روی مارینا دبی اشراف دارد

ساحل فیرمومنت دپالم (Fairmont The Palm) بر کل خط افق شهر دبی در مقابل مارینا دبی اشراف دارد. این ساحل، آسمان‌خراش‌های پرزرق‌وبرقی وجود دارند که تقریبا تا چشم کار می‌کند، همه‌جا دیده می‌شوند. ساحل‌، روزها به روی بازدیدکنندگان بسته است؛ بنابراین برای دسترسی به آن باید کمی هزینه کنید و یک روز در این منطقه اقامت کنید. با توجه به فعالیت چهار استخر، رستوران‌های عالی و اقامتگاه‌های عربی-مدرن با ظاهر آراسته که در این منطقه به‌وفور یافت می‌شوند، پرداخت هزینه برای اقامت در ساحل اصلا غیرمنطقی به‌نظر نمی‌رسد. 

ساحل الصفوح

دلیل شهرت: دوری از شلوغی و ازدحام جمعیت

آدرس: الصفوح

ساحل الصفوح (Al Sufouh) که در نقطه‌ای در میان برج العرب و پالم جمیرا (Palm Jumeirah) از چشم‌ها پنهان مانده است، شانه به شانه‌ی بی‌نظیرترین هتل‌های ساحلی شهر می‌ساید. با این تفاوت که لم‌دادن روی ماسه‌های ابریشمی این ساحل کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت حتی یک قران نیست.

هیچ امکانات خاص یا رستورانی در ساحل الصفوح به چشم نمی‌خورد و همین موضوع، جمعیت را از این منطقه دور کرده است و شما، زمانی که به ساحل الصفوح پا می‌گذارید، شن‌های این ساحل دوست‌داشتنی و دور از هیاهو را، به‌جای مسافرانی که از راه‌های دور می‌آیند، با خانواده‌های محلی تقسیم می‌کنید. وسایل یک پیک‌نیک را مهیا کنید و از راننده‌ی تاکسی بخواهید شما را به پارک الصفوح ببرد. ساحل الصفوح، درست در نقطه‌ی مقابل پارک الصفوح قرار دارد. اینجا را به نام ساحل کاخ سیاه (Black Palace Beach) یا ساحل مخفی (Secret Beach) هم می‌شناسند.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه