بهترین سفرهای روزانه از مبدا پاریس

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
بهترین سفرهای روزانه از مبدا پاریس

پاریس یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا است. با سفرهای کوتاه یک‌روزه از مبدا پاریس به شهرها و روستاهای اطراف آن، از دیدن زیباترین و جذاب‌ترین دیدنی‌ها لذت خواهید برد.

پاریس یکی از محبوب‌ترین شهرهای دنیا برای گردشگران است و این محبوبیت، دلایل زیادی دارد. این شهر، هرآنچه که انتظار داشته باشید دارد. یک عمر طول می‌کشد تا به همه جاذبه‌ها و دیدنی‌های گوشه و کنار این شهر سر بزنید. حتی با وجود چندین بار سفر کردن و حتی مدتی زندگی کردن در این شهر، باز هم چیزهای جدیدی برای دیدن و لذت بردن در پاریس پیدا می‌شود.

اگر دوست دارید سفر به پاریس زیبا را تجربه کنید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تور پاریس را جست‌وجو و خریداری کنید. در کجارو امکانی برایتان فراهم شده است که با کمک آن می‌توانید تورهای ارائه شده توسط بهترین آژانس‌های گردشگری را بررسی، مقایسه و خریداری کنید. با توجه به شرایطی که برای سفرتان در نظر دارید، می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین تور را رزرو کنید.

در عین حال که شهر پاریس، خودش به‌تنهایی میلیون‌ها جاذبه و دیدنی و تفریح دارد؛ ولی فرصت‌های زیادی برای سفرهای کوتاه و یک‌روزه نیز در اختیار گردشگران می‌گذارد. به این ترتیب می‌توانید چند روزی از سفر خود را به سفرهای کوتاه یک‌روزه اختصاص دهید و از شهر فاصله بگیرید. در این سفرها می‌توانید از شگفتی‌ها و دیدنی‌های متنوعی که این کشور زیبا برای عرضه به گردشگران دارد، لذت ببرید.

از مزارع انگور گرفته تا قصرهای قرون‌وسطایی و دهکده‌هایی پر از پنیرهای متنوع برای اینکه امتحان کنید و لذت ببرید، در پاریس و اطراف آن وجود دارد. اکثر این مقصدها در فاصله بسیار کوتاهی از شهر قرار دارند و به‌راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در ادامه چند مقصد جذاب را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند مقصدهای محبوبی برای سفر باشند و در سفر به پاریس می‌توانید برای این سفرهای کوتاه و جذاب، برنامه‌ریزی کنید.

کاخ ورسای

بهترین سفرهای روزانه از مبدا پاریس

کاخ ورسای با وجود باغ‌های پهناور و دیدنی و فضای داخلی مجلل و جذاب، یکی از آن جاذبه‌هایی است که در سفر به پاریس حتما باید ببینید.

این مجموعه‌ی دیدنی فقط ۲۰ کیلومتر تا شهر پاریس فاصله دارد. کاخ ورسای برای مدت بیش از ۱۰۰ سال، اقامتگاه اصلی پادشاهان فرانسه بود، تا زمانی که انقلاب فرانسه به وقوع پیوست. این کاخ بزرگ زمانی فقط یک لژ شکار کوچک بود. بعدها لویی سیزدهم آن را به یک کاخ شایسته تبدیل کرد. او زمین‌های اطراف کاخ را خرید تا پارک و باغ‌های مجموعه را گسترش دهد. در نهایت لویی چهاردهم آن را به یک ویلای مجلل و ییلاقی تبدیل کرد.

این مجموعه یکی از سمبل‌های بزرگ، ارزشمند و نشان‌دهنده قدرت سلطنتی بوده است. بازدید از این مجموعه، اطلاعات جالب و شگفت‌انگیز و آگاهی کاملی در مورد تاریخ فرانسه به گردشگران مشتاق تاریخ، می‌دهد. در این کاخ می‌توانید از سبک زندگی و سرنوشت پادشاهان فرانسه اطلاع پیدا کنید.

کاخ ورسای، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی شهر پاریس است. هر سل بیش از ۱۰ میلیون نفر از این مجموعه بازدید می‌کنند و در گوشه و کنار آن به گشت‌وگذار و تماشای تاریخ مشغول می‌شوند. برای اینکه از شلوغی و ازدحام در این کاخ در امان بمانید، بهتر است که روزهای وسط هفته را برای بازدید انتخاب کنید.

این مجموعه از سه‌‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ و نیم عصر باز است و آخرین پذیرش ورودی ساعت ۵ عصر است. روزهای دوشنبه تعطیل است. با خرید بلیطی موسوم به بلیط پاسپورت، به همه تورهای بازدید از کاخ دسترسی خواهید داشت؛ از جمله زمین‌های اطراف، کاخ‌های تریانون و عمارت ماری آنتوانت، نمایش آب‌نمای موزیکال، باغ موزیکال و نمایشگاه‌ها. این بلیط برای یک روز ۲۷ یورو و برای دو روز ۳۰ یورو هزینه دارد.

برای اینکه خودتان را به این مجموعه برسانید خط C راه‌آهن حومه پاریس RER را سوار شوید و در ایستگاه کاخ ورسای پیاده شوید. یا اینکه می‌توانید قطارهای SNCF را از ایستگاه مونپارناس به مقصد ایستگاه ورسای شانتیه، سوار شوید.

کاخ فونتن‌بلو

بهترین سفرهای روزانه از مبدا پاریس

کاخ فونتن‌بلو در ۷۵ کیلومتری از شهر پاریس قرار گرفته است. این کاخ یکی از بزرگ‌ترین عمارت‌های سلطنتی در کل کشور فرانسه است. کاخ فونتن‌بلو در قرن دوازدهم ساخته شده است و به‌طور پیوسته برای مدت بیش از ۷ قرن محل سکونت پادشاهان فرانسه بوده است. امروزه این کاخ یکی از آثار میراث جهانی یونسکو و یک از موزه‌های ملی فرانسه است.

سابقه این کاخ هم به زمان‌های دور برمی‌گردد؛ زمانی که یک لژ شکار بوده است و توسط پادشاهان فرانسه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در طول سال‌های متعدد، بخش‌های مختلفی به این مجموعه اضافه شده است. مجلل‌ترین و باشکوه‌ترین قسمت‌های این مجموعه تاریخی در قرن‌های چهاردهم تا پانزدهم میلادی به آن اضافه شده است.

قسمت‌های زیادی از این کاخ با کاخ ورسای شباهت دارد. دارای عمارت‌ها و اتاق‌های مجلل است. تاج ناپلئون هم در این کاخ نگهداری می‌شود. این کاخ به‌عنوان پایگاه عملیاتی ناتو بعد از جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۶۶ مورد استفاده قرار می‌گرفت. بعد از اینکه بازسازی و مرمت شد، توانست در سال ۱۹۸۱ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شود.

خود کاخ فونتن‌بلو از ساعت ۹ و نیم صبح تا ۵ و نیم عصر (تابستان‌ها تا ۶ عصر) باز است؛ ولی پارک‌ها ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته باز هستند. هزینه ورودی کاخ برای هر نفر ۱۲ یورو است و البته تخفیف‌های مختلفی هم وجود دارد. شهروندان اتحادیه اروپا که زیر ۲۵ سال سن دارند و همه گردشگرانی که زیر ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند در تور عمارت بزرگ، رایگان شرکت کنند.

کاخ شانتیلی

بهترین سفرهای روزانه از مبدا پاریس

کاخ تاریخی شانتیلی با ماشین فقط ۶۰ دقیقه تا پاریس فاصله دارد. این کاخ در سال ۱۵۶۰ توسط خاندان مونمورانسی ساخته شد. این خاندان یکی از خانواده‌های اشراف در فرانسه بودند. این کاخ با ۸ هزار هکتار جنگل احاطه شده است و در طول سال‌ها، بخش‌های مختلفی به آن اضافه شده است و بازسازی‌های متعددی در آن صورت گرفته است. از جمله بازسازی بزرگی که بعد از انقلاب فرانسه انجام شد. این کاخ در زمان انقلاب فرانسه ویران شده بود.

وقتی آخرین مالک این کاخ از دنیا رفت و فرزندی هم نداشت، این کاخ به‌عنوان یک مکان تاریخی عمومی در دسترس عموم قرار گرفت.

در اطراف این مجموعه، کانال‌های آب و آبشار وجود دارد و چندین چشمه هم دیده می‌شود. باغ‌های پر از گل و باغ‌هایی به سبک باغ‌های چینی از دیگر دیدنی‌های این مجموعه تاریخی هستند. داخل این مجموعه از دیدن تندیس‌های متعدد لذت خواهید برد و به همین دلیل یک مقصد عالی برای گشت‌وگذار و بازدید است.

این مجموعه میزبان یک موزه است که در سل ۱۸۹۸ افتتاح شد. در این موزه بیش از هزار نقاشی، ۱۵۰۰ دست‌نوشته، ۲۵۰۰ طرح اولیه و ۳۰ هزار کتاب نگهداری می‌شود.

کاخ شانتیلی هر روز در فصل تابستان از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر و زمستان‌ها از ساعت ۱۰ و نیم صبح تا ۵ بعدازظهر باز است. هزینه ورودی آن برای فقط پارک ۸ یورو و برای پارک و باغ، ۱۷ یورو و برای بازدید از کاخ، باغ و سوارکاری، ۳۰ یورو است. با ماشین فقط کمی بیشتر از یک ساعت در راه هستید.

رنس

بهترین سفرهای روزانه از مبدا پاریس

شهر کوچک رنس در ۱۴۰ کیلومتری از پاریس قرار دارد. این شهر نقش بسیار مهمی در تاریخ فرانسه داشته است. این شهر در دوران امپراتوری روم به اوج قدرت و شکوه خود رسیده بود؛ زمانی که کلیسای جامع این شهر در قرن پانزدهم تکمیل شد و به مکانی تبدیل شد که همه پادشاهان فرانسه به غیر از چند استثناء، در آنجا تاج‌گذاری کردند.

کلیسای جامع این شهر که شباهت زیادی به نوتر دام پاریس دارد، به سبک گوتیک ساخته شده است و دارای دو برج بزرگ است. این مجموعه در سال ۱۹۹۱ به‌عنوان میرث جهانی یونسکو برگزیده شد.

وقتی به شهر کوچک رنس سفر می‌کنید، فرصت بازدید از قلعه‌های آن را از دست ندهید. بعضی از آن‌ها شاهد روزهای جنگ جهانی اول بوده است.

با ماشین از طریق مسیر A4 می‌توانید خودتان را به رنس برسانید که این مسیر ۹۵ دقیقه طول می‌کشد. یک قطار از ایستگاه شرقی با قطارهای SNCF وجود دارد که طی کردن مسیر با این قطار ۵۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. بلیط این قطارها نفری ۳۰ یورو است.

سواحل روز دی (D-Day)

بهترین سفرهای روزانه از مبدا پاریس

در تاریخ ۶ ژوئن سال ۱۹۴۴، نیروهای متفقین به نرماندی حمله کردند. این عملیات با عنوان عملیات اورلرد مشهور است. آن روز تقریبا ۱۶۰ هزار سرباز از کانال انگلیسی عبور کردند. امروزه می‌توانید تعدادی از استحکامات باقی‌مانده از زمان جنگ را ببینید. پناهگاه‌ها، آرامستان‌ها و موزه‌ها نیز سایر بازمانده‌های جنگ هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

این سواحل با ماشین کمتر از سه ساعت تا پاریس فاصله دارند. سر زدن به این منطقه بهترین فرصت برای گشت‌وگذار و آشنایی با تاریخچه این منطقه است و آزادی و انعطاف قابل‌توجهی برای تغییر برنامه‌های سفر خود خواهید داشت. اگر خودتان نمی‌توانید رانندگی کنید یا ماشین بگیرید، تورهایی از پاریس برای بازدید از این منطقه برگزار می‌شود که شما را به مکان‌های اصلی می‌برد و این تور معمولا یک‌روزه است. برای شرکت در این تورها نفری ۱۵۰ یورو باید بپردازید.

 ژیورنی

بهترین سفرهای روزانه از مبدا پاریس

روستای کوچک و زیبای ژیورنی ۸۰ کیلومتر از پاریس فصله دارد و به‌خاطر اینکه زادگاه کلود مونه، نقاش مشهور است، در سراسر دنیا به شهرت رسیده است. این نقاش، پایه‌گذار جنبش ایمپرسیونیست است. با گشت‌وگذار در باغ‌های مشهور و دیدنی این روستا می‌توانید صحنه‌هایی از نقاشی‌های مشهور این نقاش را به یاد بیاورید. قدم زدن در این روستا درست مثل قدم زدن در تاریخ هنر است. حتما از خانه مونه و موزه هنری آن که در همین روستا قرار دارد، بازدید کنید.

بسیاری از هنرمندان دیگر این سبک نیز به روستای ژیورنی مهاجرت کرده‌اند. به همین دلیل این روستا بهترین مقصد برای سفرهای یک‌روزه برای کسانی است که به هنر، هنرمندان و تاریخ هنر، علاقه دارند.

مسیر سفر به ژیورنی از طریق خطوط A14 و A13 با ماشین حدود ۸۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر وسیله ندارید، می‌توانید با قطار خود را به پواسی برسانید و سپس با اتوبوس به مقصد مورد نظر بروید؛ ولی این مسیر حدودا سه ساعت طول می‌کشد و نفری ۳۵ یورو هزینه دارد.

روان

بهترین سفرهای روزانه از مبدا پاریس

روان درست مثل رنس، یک کلیسای جامع بسیار زیبا و دیدنی دارد. این کلیسا در قرن یازدهم میلادی ساخته شده است و به بیشتر قسمت‌های شهر اشراف دارد. روان را بیشتر به این خاطر می‌شناسند که محل شهادت ژان دارک است. در روان می‌توانید یادبود وی را مشاهده کنید. البته دیدنی‌های تاریخی این شهر به کلیسای جامع و این بنای یادبود محدود نمی‌شود. یک کاخ تاریخی هم دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

در کمتر از دو ساعت از طریق مسیر A13 و با ماشین می‌توانید خود را به روان برسانید. قطارهای مستقیم از پاریس به روان حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد و نفری حدود ۳۰ یورو هزینه دارد.

اورلئان

بهترین سفرهای روزانه از مبدا پاریس

شهر زیبای اورلئان در رودخانه لوار قرار دارد و فقط ۲ ساعت تا پاریس فاصله دارد. در این شهر می‌توانید از دیدن خانه‌های چوبی قدیمی و زیبا لذت ببرید. این خانه‌های قدیمی، حس و حال شهرهای سنتی اروپایی را زنده می‌کنند. در این شهر ساختمان‌های قرون‌وسطایی زیادی وجود دارد که هنوز هم مورد استفاده قرار دارند. قدمت بعضی از آن‌ها به قرن‌های چهاردهم و پانزدهم میلادی برمی‌گردد. علاوه بر این، در این شهر می‌توانید از چند موزه دیدنی و باشکوه هم دیدن کنید.

از طریق مسیرهای A10 و N20 می‌توانید خودتان را با ماشین به اورلئان برسانید و این مسیر حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد. یک قطار مستقیم هم در همین مدت زمانی شما را به مقصد می‌رساند و هزینه آن نفری ۲۰ یورو است.

دیزنی‌لند

بهترین سفرهای روزانه از مبدا پاریس

دیزنی‌لند پاریس یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این شهر است. گرچه پرهیجان‌ترین تجربه شما در سفر به فرانسه نیست؛ ولی مطمئنا یکی از جذاب‌ترین‌ها و فراموش‌نشدنی‌ترین‌ها است. دیزنی‌لند پاریس در ۴۵ کیلومتری از شرق این شهر قرار دارد. در آن می‌توانید تجربه آمریکایی را با دید فرانسوی تجربه کنید. در دنیایی غرق شوید که نه کاملا آمریکایی و نه کاملا فرانسوی است. مطمئنا از گشت‌وگذار در دیزنی‌لند پاریس لذت خواهید برد.

فرقی نمی‌کند که همراه با کوکان سفر کرده باشید یا اینکه فقط بخواهید چند ساعتی را استراحت کنید و یک تجربه توریستی خوب داشته باشید، در هر صورت، دیزنی‌لند فرصتی عالی برای گشت‌وگذار و لذت بردن از زندگی روزمره پاریسی را برایتان فراهم می‌کند.

اگر قصد دارید از دیزنی‌لند بازدید کنید، بازدید از آتش‌بازی‌های شبانه آن را از دست ندهید. این نمایش جذاب شبانه بالای قصر زیبای خفته انجام می‌شود؛ نمایشی رویایی و زیبا که از شکوه و زیبایی آن به وجد می‌آیید.

این مجموعه از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب، شنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و یکشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۹ شب باز است. بلیط‌های یک‌روزه بزرگسالان نفری ۱۰۰ یورو قیمت دارد. بلیط‌های سه روزه بزرگسالان برای هر دو پارک ۲۱۵ یورو هزینه دارد.

فرقی نمی‌کند که دنبال یک تجربه آرامش‌بخش باشید، یا دنبال درسی از تاریخ یا فقط بخواهید تجربه‌های توریستی را به سفر خود بیفزایید، در هر صورت در سفرهای کوتاه از مبدا پاریس به مناطق اطراف آن می‌توانید از جاذبه‌های زیادی لذت ببرید.

شهرهای زیبا با کلیساهای تاریخی باشکوه، مناظر طبیعی چشم‌نواز و روستاهای دیدنی در فاصله نزدیکی از شما قرار دارند و مطمئنا تجربه‌ای جذاب و فراموش‌نشدنی در این مقصدها خواهید داشت.

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه