برخی اماکن گردشگری قزوین پلمپ شدند

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش سه شنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
برخی اماکن گردشگری قزوین پلمپ شدند

تعدادی از اماکن تاریخی و گردشگری استان قزوین پلمپ شده و برخی مسئولان اداره کل میراث فرهنگی آن، تحت تعقیب قرار گرفتند.

مقاله‌های مرتبط:

در پی بازداشت مدیرکل و تعدادی از کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، تعدادی از اماکن تاریخی و گردشگری این شهر نیز مهر و موم شدند. به گفته منابع خبری، هتل خانه بهروزی از آثار ارزشمند تاریخی، خانه تاریخی زعیم و کافه کتاب واقع در جنب سردرب عالی قاپو مهر و موم شدند. اخبار یاد شده هنوز از سوی مراجع قضایی و رسمی استان قزوین مورد تایید قرار نگرفته است.

محمد قاسمی دادستان قزوین اویل هفته جاری از احضار و تحت تعقیب قرار گرفتن برخی مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داده و گفته بود: طبق گزارش دریافتی از سوی مراجع نظارتی، اسناد و مدارک ارایه شده و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده، برخی از مسئولان این اداره کل تحت تعقیب قرار گرفته و صبح امروز به دادسرای قزوین احضار شدند. وی افزود: مسئولان این اداره کل به دلیل اتهاماتی چون اختلاس، ارتشا، مداخله و تبانی در معاملات دولتی، جعل اسناد دولتی و تضییع حقوق عمومی و دولتی از سوی دادسرای قزوین تحت تعقیب قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم چنین روز یکشنبه گفت:

متهمان پرونده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۶ نفر هستند و از ماه‌ها پیش تحت مراقبت دستگاه‌های نظارتی قرار داشتند.

وی با بیان اینکه در این پرونده، مستخدمین دولتی و غیردولتی نیز دخیل هستند، آن را در مراحل تحقیقات اولیه دانست و تاکید کرد: دستگاه قضایی عزم جدی دارد تا با هرگونه فساد از جمله مفاسد اداری مبارزه کند و هیچ گونه زر و زور و تزویر نمی‌تواند ما را از ادامه مسیر مایوس کند.

استان قزوین مانند دیگر شهرهای ایران جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. این استان به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی تهران، از موقعیت خوبی برخوردار است. استان قزوین دارای یک هزار و ۳۰۰ اثر ملی ثبت شده است.

منبع عکس: ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع irna

دیدگاه