رونق گردشگری در استان های جنوبی با طرح تعطیلی زمستانی مدارس

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر یکشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
 رونق گردشگری در استان های جنوبی با طرح تعطیلی زمستانی مدارس

طرح تعطیلی زمستانی مدارس باعث رونق گردشگری در استان‌های جنوبی می‌شود.

به گفته علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عملی شدن تعطیلات زمستانی دانش‌آموزان گامی بزرگ در رونق گردشگری استان‌های جنوبی برداشته می‌شود. او گفت:

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و در مناطقی که زیرساخت‌های لازم موجود نیست از گسترش بوم‌گردی برای جذب گردشگر استفاده می‌شود.

وی افزود:

به منظور عملیاتی شدن تعطیلات زمستانی مقرر شد مدارس در این طرح پنج روز تعطیل باشند که با احتساب پنجشنبه و جمعه این تعطیلات در یک هفته خلاصه می‌شود.

او در پاسخ به این‌که آیا تعطیلی دانش‌آموزان با وجود تعطيل نبودن والدین کارمند آن‌ها می‌تواند راهکاری برای رونق گردشگری باشد، توضیح داد:

برای اجرای طرح تعطیلی زمستانی کارمندان، باید مراحل بسیاری طی شود به همین دلیل این تعطیلات فقط برای مدارس در نظر گرفته شد. کارمندان دولت می توانند برای سفر از مرخصی‌های خود استفاده کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

در رابطه با آمادگی جاده، راه و مراکز اقامتی برای اجرای طرح تعطیلات زمستانی باید گفت که در ایام عید که مسافرت افزایش می‌یابد نیاز مسافران در حوزه راه، جاده، خطوط حمل و نقل هوایی، ریلی و...فراهم می‌شود این درحالی است که در تعطیلات زمستانی تعداد مسافران از ایام نوروز بیشتر نیست.

اجرای طرح تعطیلات زمستانی مدارس در رونق گردشگری نقش مهمی را می‌تواند ایفا کند با اجرای این طرح اوجی دیگر مانند ایام عید در صنعت گردشگری استان های جنوبی کشور ایجاد می‌شود زیرا نیمه دوم سال شرایط این استان ها از نظر دمای هوا و... مطلوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه