حمل و نقل عمومی صوفیه؛ بلغارستان

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
حمل و نقل عمومی صوفیه؛ بلغارستان

صوفیه پایتخت و بزرگ‌ترین شهر بلغارستان است که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پایتخت‌های اروپا شناخته می‌شود. صوفیه دوازدهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع‌شده است.

صوفیه یکی از شهرهای تاریخی و زیبای بلغارستان، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور است که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. قدمت سکونت انسان در صوفیه با ۷۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. مساحت این شهر ۴۹۲ کیلومترمربع و جمعیتی برابر با ۱,۲۷ میلیون نفر دارد. صوفیه یکی از کامل‌ترین و مجهزترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی را دارد که شامل اتوبوس، واگن برقی، تراموا و مترو می‌شود.

بهترین زمان سفر به صوفیه تابستان است، تور بلغارستان و صوفیه از گران‌ترین تورهای مسافرتی هستند.

صوفیه

با ما همراه باشید تا وسیله‌های حمل و نقل عمومی شهر صوفیه را بشناسید:

تصور ما از وسایل حمل و نقل عمومی، ازدحام، محیط غیربهداشتی و گرما و آلودگی است، ولی امروز حمل و نقل عمومی در بسیاری از شهرهای دنیا ازجمله صوفیه، پیشرفت کرده و حمل و نقل عمومی صوفیه با بیش از ۶ خط تراموا بسیار پیشرفته است.

وسایل حمل و نقل عمومی در صوفیه هر روز از ساعت ۵ صبح الی ۲۴ فعالیت می‌کنند و اگر نیمه‌شب قصد جابه‌جایی در صوفیه را داشتید، کافی است از تاکسی استفاده کنید.

تراموا

تراموا

تراموا همیشه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی شناخته می‌شود، این وسیله سریع، ارزان است و ترافیک ندارد. سال گذشته ناوگان تراموا صوفیه به‌روز شد و تکنولوژی پیشرفته‌ای در آن به کار گرفته شد. ترامواهای زرد امروز به نماد صوفیه تبدیل شده‌اند و یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی هستند.

اتوبوس برقی

اتوبوس برقی

اتوبوس‌های برقی هنوز هم در صوفیه فعالیت می‌کنند، ولی به‌صورت بسیار محدود. رنگ اتوبوس‌های برقی صوفیه زرد و آبی هستند و برای رفتن به برخی از مقصدها اتوبوس برقی بهترین وسیله است.

اتوبوس

اتوبوس

اتوبوس بهترین وسیله برای جابه‌جایی در نقطه‌به‌نقطه صوفیه است. با استفاده از اتوبوس می‌توانید با کمترین هزینه به تمام نقاط شهر سفر کنید و لذت ببرید، در بخش‌هایی از شهر اتوبوس حتی در بخش‌های جنگلی هم ایستگاه دارد. اتوبوس‌های صوفیه در خط‌های مختلفی فعالیت می‌کند، خطوط ۸۴ و ۳۸۴ دو خط اتوبوس به سمت فرودگاه و شهر هستند. این اتوبوس‌ها در ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه صوفیه توقف دارند. اتوبوس‌های زیادی در این خط فعالیت می‌کنند، از اتوبوس‌های مدرن تا قدیمی.

اتوبوس

خطوط ۹۴ و ۲۸۰ خط مخصوص دانشجوها و دانش‌آموزان است. در مسیر این خطوط دانشگاه‌های زیادی وجود دارد و بسیاری از دانشجویان از اتوبوس‌های این مسیر استفاده می‌کنند.

خط ۷۲ یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین و پر رفت‌وآمد ترین خطوط اتوبوس صوفیه است. این خط در بسیاری از مکان‌های مهم ازجمله بیمارستان مرکزی ایستگاه دارد. بسیاری از آثار تاریخی هم در مسیر این خط اتوبوس قرار دارند.

خط ۲۱۳ از خطوط اصلی اتوبوس صوفیه است که بخش‌های بزرگ و پرجمعیت شهر را به هم متصل می‌کند و یکی از بهترین مسیرها برای گردشگران است.

مترو

مترو

مترو صوفیه در سال ۱۹۸۸ تأسیس شد و تا امروز بسیار پیشرفت کرده است. مترو صوفیه در دو ترمینال فرودگاه صوفیه ایستگاه دارد. خط جدیدی در مسیر فرودگاه در دست تأسیس بوده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

مارشروتکا

مارشروتکا

ماروشروتکا اصطلاحی در زبان فرانسوی است که درواقع به‌وسیله ای شبیه به ون گفته می‌شود و در دهه ۹۰ یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل در صوفیه شناخته می‌شود. هنوز هم در بخش‌هایی از شهر دانشجویان برای جابه‌جایی از مارشروتکا استفاده می‌کنند. قیمت بلیط این وسیله نقلیه ۱٫۵ لو است.

صوفیه

برای استفاده از اتوبوس، تراموا، اتوبوس برقی باید از بلیط استفاده کنید و بلیط این وسایل نقلیه در تمام ایستگاه‌ها فروخته می‌شوند. بلیط این وسایل نقلیه ۱٫۶۰ لو است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه