خرید کشتی توریستی کروز برای توسعه صنعت گردشگری جزیره آشوراده

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
خرید کشتی توریستی کروز برای توسعه صنعت گردشگری جزیره آشوراده

با خرید کشتی توریستی کروز برای توسعه صنعت گردشگری جزیره آشوراده شهرستان ترکمن موافقت شد.

سواحل شهرستان و زیر ساخت‌های گردشگری دریایی شهرستان ترکمن مورد بازدید محمد راستاد معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل بنادر و کشتیرانی کشور، نور قلی پور نماینده شورای اسلامی غرب استان گلستان، غراوی معاون عمرانی استانداری، الیاس هیوه‌چی فرماندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

الیاس هیوه‌چی فرماندار شهرستان ترکمن در حاشیه این بازدید گفت:

شهرستان ترکمن به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خود دارای پتانسیل بالایی در صنعت گردشگری است. برای پیشبرد اهداف اقتصادی شهرستان ترکمن توسعه برنامه‌های گردشگری یکی از بهترین راه‌های شکوفایی و اشتغالزایی در این شهرستان است. سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران به شهرستان ترکمن و بازدید از سواحل بندرترکمن فرصت مغتنمی برای موضوع پیگیری کسب مجوزهای انتقال کشتی گردشگری، تفریحی و مسافربری کروز به آب‌های خزر پیش آمد و از وی برای تسهیل بهره‌برداری از این کشتی در اسکله و بندر ترکمن درخواست کردیم.

پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی و بهره‌برداری از کشتی مسافربری کروز در بندرترکمن برای بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر بلکه بیشتر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

هم‌اکنون این کشتی در آب‌های ترکیه است و برای استقرار در آشوراده باید از رودخانه بزرگ ولگا انتقال یابد.

این کشتی گردشگری و مسافربری کروز از ۵ طبقه و ۱۸۰ سوئیت و سالن اجتماعات و بخش‌های مختلف تفریحی تشکیل یافته است، همچنین ۷ فرورند قایق برای نقل‌وانتقال مسافران در آب‌های کم‌عمق وجود دارد.

وجود بافت فرهنگ کهن ترکمن و سایر اقوام در این شهرستان فرصت خوبی برای جذب گردشگران و توسعه صنایع توریسم و صنایع دستی در این شهرستان است و راه‌اندازی کشتی مسافربری و گردشگری کروز در آب‌های بندرترکمن می‌تواند سبب ایجاد تبادلات تجاری و اقتصادی خوبی با کشورهای دوست همسایه همچون؛ آذربایجان، ترکمنستان و روسیه شود.

عکس کاور از کامیار رستمی

مطالب مرتبط:

دیدگاه