قیمت شناور ویزای اربعین

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان سه شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
قیمت شناور ویزای اربعین

تعداد زائران ایرانی در شهرهای کربلا و نجف، تا روزهای تاسوعا و عاشورا به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

نرخ سفر به عتبات عالیات در ماه محرم افزایشی نداشته و قیمت سفرهای زمینی از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، و سفرهای هوایی از سه میلیون و ۲۰۰ هزا تومان تا سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. مرتضی آقایی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در این‌باره گفته است:

قیمت تعیین شده برای سفر عتبات، هزینه ویزا را نیز دربر دارد و زائر نباید هیچ هزینه‌ای را اضافه بر آن پرداخت کند. آن دفاتر که ویزا را جداگانه با ارز آزاد محاسبه می‌کنند و می‌فروشند، زیر نظر سازمان حج و زیارت نیستند.

شرکت‌های اطراف سفارت عراق در تهران، در ازای دریافت ۴۰ دلار و هزینه‌ای به‌عنوان کارمزد، ویزای عراق را به فروش می‌رسانند؛ اما کارگزاران زیارتی، تک‌فروشی ویزا ندارند و پکیج عتبات را که شامل ویزا، حمل و نقل، اسکان، تغذیه، تدارکات، زیارت سامرا، امنیت و بیمه است را به هزینه کامل به زائران عرضه می‌کنند.

آقایی در ادامه افزود:

در حال حاضر کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج، مناسب‌ترین خدمات را ارائه می‌کنند و ترجیح مردم استفاده از این کاروان‌ها است. هنوز قیمت سفر اربعین تعیین نشده، چرا که بر اساس توافق صورت گرفته بین بانک مرکزی و ستاد اربعین، قرار بر این شده تا هزینه ویزای عراق با توجه به نرخ تعادلی سامانه نیما، روزانه تعیین و اعلام شود، بنابراین هزینه ویزا شناور است و نمی‌توان از حالا نرخ ثابت تعیین کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه